معرفی انواع کامیون حمل بار

انواع کامیون خاور , کامیون تک , کامیون جفت , انواع تریلی

انواع کامیون حمل بار و دسته بندی های ماشین های باربری

۴.۹
(۱۴۳)

انواع کامیون، شامل دسته بندی کلی از ماشین های حمل بار است. در تعریف کلی کامیون وسیله نقلیه موتوری برای حمل بار است که برای حمل و نقل زمینی بارهای سنگین استفاده میشود.

کامیون ها دارای انواع مختلفی هستند که بسته به نوع بار, حجم بار, وزن بار و نحوه جابه جایی در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. کامیون ها دارای ظرفیت های مختلفی هستند که به طور معمول این ظرفیت از ۴ تن به بالا شروع می شود.

 

جهت حمل بار و کرایه با شماره باربری تماس بگیرید: ۰۲۱۸۸۹۲۶۶۲۰

 

ماشین باری

ماشین های باری و انواع آن در باربری تهران سعادت به کار گرفته می شوند. در صورتی که در خصوص ماشین های باری، نرخ کرایه ماشین باری، حمل با ماشین باری و اجاره ماشین باری سوالی دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ماشین باری تریلی

ماشین باری کامیون

ماشین باری خاور

ماشین باری وانت و نیسان

 

معرفی شرکت تهران سعادت و انواع کامیون مخصوص حمل بار

یکی از مواردی که توسط باربری تهران سعادت مورد توجه زیاد قرار می گیرد، دارا بودن انواع  کامیون حمل بار می باشد. به طبع نمی توان برای حمل هر نوع باری از هر وسیله ممکن استفاده کرد. باید بارهای مورد نظر با انواع کامیون حمل بار تناسب داشته باشد. شرکت تهران سعادت یکی از بهترین شرکت های باربری و اتوبار است که دارای انواع کامیون حمل بار می باشد.

معرفی خدمات شرکت تهران سعادت و انواع کامیون

  1. این شرکت با داشتن انواع کامیون حمل بار توانایی جابجایی هر نوع باری با هر اندازه و وزنی را به تمام نقاط ایران و حتی خارج از کشور دارد.
  2. خودروهای حمل بار این شرکت دارای بارنامه های معتبر هستند و در صورت بروز حادثه برای خودرو یا بار، تمام خسارت وارد شده به مرسوله توسط شرکت بیمه جبران می شود.
  3. در واقع شما می توانید صفر تا صد کار را بر عهده این شرکت بگذارید. این شرکت نه تنها برای جابجایی و حمل اقدام می کند بلکه قادر به بسته بندی لوازم شما نیز می باشد.
  4. حمل بار از مبدا تهران به سراسر ایران به صورت دربستی و خرده بار.

انواع کامیون در صنعت باربری ایران

اگر در اینترنت جستجو کرده باشید دسته بندی های مختلفی برای کامیون ها مشاهده می کنید. ما در این مقاله انواع کامیون و ماشین های باری که در صنعت حمل و نقل و باربری ایران فعالیت دارند را به شما معرفی می کنیم.

انواع خودرو حمل بر اساس میزان ظرفیت

اگر شما برای حمل بار خود به دنبال یک وسیله باربری باشید اولین نکته ای که اهمیت پیدا می کند وزن بار شما است. چرا که نوع وسیله نقلیه باربری و اتوبار بر اساس وزن بار شما انتخاب می شود. انواع ماشین های باری موجود در ایران بر اساس ظرفیت :

ابعاد بار وانت بار

برای حمل بارهای کوچک و سبک از این وسیله باربری استفاده می شود. وانت بار وسیله ای برای حمل بارهای کوچک با وزن کم می باشد. از این وسیله نمی توان برای حمل بار های صنعتی سنگین استفاده کرد.

انواع کامیون

ابعاد بار وانت نیسان

این وسلیه باربری و اتوبار که توانایی حمل بار تا ۲ تن را دارد. وانت نیسان نوعی وسیله باربری است که می تواند باری به وزن ۲ تن را نیز جابجا و حمل کند. البته ظرفیت این ماشین باری نهایتا ۲ تن می باشد.

انواع کامیون

ابعاد بار نیسان

  • عرض بار نیسان: ۱.۶۰ سانتی متر
  • طول بار نیسان: ۲.۲۰ سانتی متر
  • وزن بار نیسان: ۲ تن یا ۲۰۰۰ کیلوگرم

 

خاور

کامیونت هایی که دارای ظرفیت بین ۲ تن تا حداکثر ۴ تن هستند. که خاور مسقف اکثرا توسط اتوبار ها جهت حمل اثاثیه به کار گرفته می شوند. خاور نوعی کامیونت است که ظرفیت حمل بار آن نهایتا ۴ تن می باشد و نسبت به نیسان ظرفیت و گنجایش بیشتری دارد و برای مسافت های دور بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

خاور

ابعاد بار خاور

  • عرض بار خاور: ۲ متر نهایت
  • طول بار خاور: ۵.۸۰ سانتی متر
  • وزن بار خاور: ۲ تا ۴ تن

 

کامیون تک محور

این وسیله که به کامیون تک شهرت دارد ظرفیت حمل ۱۰ تن بار را دارد. کامیون تک محور نوعی وسیله حمل بار است که ظرفیتی حدود ۱۰ تن دارد و برای حمل بارهای صنعتی و نیمه صنعتی مناسب است.

کامیون تک محور

کامیون دو محور

این نوع کامیون را اصطلاحا کامیون جفت می نامند و کامیون جفت ظرفیت حمل ۱۵ تن بار را دارد.کامیون دو محور که به آن کامیون جفت نیز می گویند ظرفیتی حدود ۱۵ تن دارد و بسیار مناسب برای حمل بار های سنگین می باشد.

 

انواع کامیون

 

تریلی

همان کشنده های هستند که انواع بارکش را حمل می کنند و برای بار های بالای ۱۵ تن از آنها استفاده می شود و حداکثر وزن استاندارد مجاز برای تریلی ها ۲۲ است. تریلی توانایی بارکشی انواع ماشین ها را نیز دارند و وزنی بین ۱۵ تا ۲۲ تن را می تواند تحمل کند و عمل بارکشی را به سهولت انجام دهد.

تریلی

 

انواع کامیون, بر اساس نوع کاربری و نوع اتاق

در ادامه می توانید انواع ماشین های باربری و اتوبار را بر اساس نوع کاربرد و نوع اتاق آنها مشاهده کنید . در مطلب باربری تریلی به صورت تخصصی در مورد انواع تریلی توضیح داده شده است.

کامیون اتاق‌ دار

کامیونی که حداکثر ارتفاع دیواره مقاوم اتاق بار آن از کف اتاق ۱٫۵ متر باشد. برای حمل خرده بار,  میوه و تره بار , مواد غذایی , برنج , مصالح و … از کامیون اتاقدار استفاده میشود.

کامیون اتاق دار که دارای دیواره های بلندی برای بارهای حجیم است بسیار مناسب برای حمل میوه و تره بار می باشد.حتی برای حمل مصالح ساختمانی نیز از این وسیله استفاده می شود.

انواع کامیون

 

کامیون لبه‌دار

به نوع بغل باز شو یا بغلدار هم میگویند .کامیونی که حداکثر ارتفاع دیواره مقاوم اتاق بار آن ازکف اتاق ۸۰ سانتیمتر باشد. که برای حمل بار هایی که با لیفتراک بارگیری می شوند معمولا از ماشین های لبه دار استفاده میشود. دیواره های کناری این ماشین باز می شوند.کامیون لبه دار که به بغل باز نیز معروف است حداکثرارتفاع دیواره آن ۸۰ سانتی متر است. از این نوع ماشین حمل بار برای بارهایی که با لیفتراک بارگیری می شوند استفاده می شود.

 

کامیون لبه دار

کامیون تیغه‌دار

کامیونی که قسمت بار آن به وسیله تیغه‌ای طولی به دونیمه مساوی تقسیم شده باشد. این نوع بارکش برای حمل و جابجایی کانتینر ها استفاده میشوند.

انواع کامیون

کامیونی کفی

کامیونی که قسمت بار آن دیواره نداشته باشد. از این بارکشی هم برای حمل سنگ , پالت , خودروهای سنگین و .. استفاده می شود.

تریلی کفی

کامیون سقف‌دار (مسقف)

کامیونی که قسمت بار آن به صورت محفظه سرپوشیده ساخته شده‌است. مزیت این نوع ماشین محفوظ بودن بار است . همچنین برای بارهای سبک و حجیم از این نوع وسیله استفاده میشود.

خاور مسقف

کامیون یخچال‌دار

کامیون سقف داری که قسمت بار آن دارای تجهیزات سردکننده باشد. همانطور که از نام این وسیله پیداست برای حمل مواد غذایی مانند گوشت و لبنیات از ماشین یخچالدار استفاده می شود.

کامیون یخچال دار

کامیون تانکر (باری مخزنی)

کامیونی که قسمت بارآن به صورت مخزن بسته و برای حمل انواع مایعات ساخته شده‌است. تانکرهای مواد غذایی معمولا از جنس استیل هستند و به طور معمول هر تانکر به صورت تخصصی یک مایع خاص را حمل میکند. برای مثال , تانکر آب , تانکر روغن خوراکی , تانکر روغن صنعتی , تانکیر شیر و …

کامیون تانکر

کامیون بونکر

کامیونی که قسمت بارآن به صورت مخزن بسته و برای حمل انواع جامدات شکل پذیر (فله) مانند سیمان که در ساخت بتون کاربرد دارد ساخته شده‌است.کامیون بونکر که قسمت بار آن دارای مخزنی برای نگه داشتن مواد جامدی مثل سیمان و… است.

کامیون بونکر

کامیون مخلوط‌کن (میکسر)

کامیونی که قسمت بار آن به صورت مخزن بسته ودارای دستگاه مخلوط کن باشد. این نوع کامیون برای مخلوط و میکس کردن مواد تشکیل دهنده بتون و حمل آن به محل مصرف استفاده می‌شود. این کامیون دارای یک مخزن گردان می‌باشد تا بتون تا رسیدن به مقصد سفت و خشک نشود.کامیون مخلوط کن یا میکسر دارای مخزن و دستگاه مخلوط کن می باشد و از این نوع کامیون برای مخلوط کردن مواد استفاده می شود.

کامیون میکسر

کامیون کمپرسی

کامیون اتاق داری که تخلیه بار آن به وسیله دستگاه کمپرس انجام می‌شود. که معمولا برای حمل مصالح ساختمانی , بار های فله , خاک و … از کامیون کمپرسی استفاده می شود.کامیون کمپرسی نوعی کامیون اتاق دار است که بار را به وسیله دستگاه کمپرسی تخلیه می کند.

کامیون کمپرسی

تریلی ترانزیت (چادری)

بارکش مسقفی که توسط برزنت پوشیده شده و معمولا برای بارهای گمکری و صادراتی از آن استفاده می شود و همین علت به آن تریلی ترانزیت گفته می شود.تریلی ترانزیت نوعی وسیله بارکشی است که توسط برزنت مسقف شده است و برای بار های گمرکی استفاده می شود.

تریلی ترانزیت چادری

تریلی جامبو

نوعی تریلی چادری است که در بارکش آن حجم بیشتری از کالا (حدود نصف دهنه) بارگیری میشود.تریلی جامبو نوعی وسیله حمل بار چادردار است که بارکشی خوبی دارد.

تریلی جامبو

بوژی

هزارچرخ یا بوژی یا ارابه واگن نوعی تریلر دارای محورهای متناسب با میزان بار است و برای حمل بارهای بسیار سنگین به منظور کاهش فشار بار بر روی جاده، راه آهن و همچنین وسایل نقلیه بکار می‌رود.هزار چرخ نوعی ماشین حمل بار است که دارای محورهای متناسب با میزان و اندازه بار است.ازاین نوع وسیله باری برای حمل بار های فوق سنگین استفاده می شود.

تریلی بوژی

شرکت تهران سعادت با داشتن انواع کامیون حمل بار و همچنین داشتن کادری مجرب همواره در تلاش است که بهترین خدمات را در اختیار شما مشتریان قرار دهد.

 

 

جهت مشاهده تعرفه و نرخ کرایه انواع کامیون کلیک کنید

جدول تعرفه کرایه کامیون

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۴.۹ / ۵. تعداد آرا: ۱۴۳

Comments (2)

  1. همتی
    دی ۱, ۱۴۰۰

    میتونم بدون قیمت حمل بار با کامیون چقدره ؟

  2. علی
    دی ۳, ۱۳۹۹

    مقاله بسیار جامعی در رابطه با انواع کامیون بود ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + دوازده =

02188926620