چگونه بچه ها را برای اسباب کشی آماده کنیم؟

چگونه بچه ها را برای اسباب کشی آماده کنیم؟

۵
(۱)

شما باید راهکارهایی را برای آماده کردن بچه ها برای اسباب کشی به کار ببرید، تا آن ها بتوانند برای اسباب کشی آماده شوند. اسباب کشی همیشه جزء کارهای سخت محسوب می شود، این کار برای کودکان به دلیل احساساتی که دارند، بسیار سخت تر است. اثاث کشی منزل باعث می شود تا کودکان از دوستان و معلمان خود دور شوند و این دوری برای آن ها بسیار سخت است.

کودکان ممکن است به هنگام رو به رو شدن با خانه و محل جدید دچار اضطراب و نگرانی شوند و نتوانند با محیط جدید به خوبی ارتباط بر قرار کنند. همین امر باعث می شود تا کودکان گوشه گیر شوند. شما می توانید برای این که کودک خود را برای اثاث کشی به مکان جدید آماده کنید، از راهکارهایی که در متن زیر آورده ایم استفاده کنید.

دسترسی سریع (برای مطالعه کلیک کنید )

راهکارهای آماده کردن کودکان برای اسباب کشی

کودکان به هنگام اسباب کشی به مکانی جدید به شدت دچار استرس می شوند و نگران اتفاقاتی هستند که در خانه  و محله جدید برای آن ها اتفاق می افتد. شما باید به تمامی نکات در مورد آماده کردن بچه ها برای اسباب کشی توجه کنید. آماده کردن کودکان باعث می شود تا نگرانی و استرس آن ها نسبت به مکان جدید از بین برود و مشتاق جا به جایی به مکان جدید باشند. راهکارهای زیادی برای آماده کردن کودکان وجود دارد، که برخی از آن ها به شرح زیر هستند.

آماده کردن بچه ها برای اسباب کشی

صحبت کردن

از اولین راهکارهای آماده کردن بچه ها برای اسباب کشی، صحبت کردن با آن ها است. شما می توانید با کودک خود در مورد موضوعات مختلفی صحبت کنید، صحبت کردن باعث می شود تا حدودی نگرانی و اضطراب ناشی از محیط جدید در کودکان کاهش یابد. شما حتما باید در مورد خانه و محله جدید با کودک خود صحبت کنید و این اطمینان را به او بدهید که هیچ اتفاق نگران کننده ای در انتظار او نیست. همچنین می توانید از او در مورد مسائلی همچون چیدمان اتاق خود، نظر خواهی کنید و یا از او بخواهید تا در چیدن اتاقش به شما کمک کند. با کمک گرفتن از کودکان خود در اسباب کشی می توانید حس خوبی در آن ها نسبت به جا به جایی ایجاد کنید.

نشان دادن خانه جدید

یکی از راه های آماده کردن بچه ها برای اسباب کشی، نشان دادن خانه و محله جدید به آن ها است. شما می توانید خانه و محله جدید را به کودکتان نشان دهید و او را تا حدودی با آن جا آشنا کنید. آشنا کردن کودکان با خانه جدید می تواند تاثیر به سزایی در کاهش استرس و نگرانی آن ها داشته باشد. زیرا کودکان در مواجهه با مکان جدیدی که قرار است در آن جا ساکن شوند، به شدت دچار استرس و اضطراب می شوند ولی اگر از قبل تا حدودی با آن مکان آشنا شوند، به هنگام مواجهه دوباره با آن مکان کمتر دچار استرس می شوند.

پاسخ دادن به سوالات کودکان

همان طور که می دانید کودکان در مورد موضوعات مختلف کنجکاو هستند. یکی از راهکارهای آماده کردن بچه ها برای اسباب کشی، پاسخ دادن به تمامی سوالات آن ها است. شما باید با کودک خود صحبت کنید و اجازه دهید سوالات و موضوعاتی که در ذهن دارد را با شما در میان بگذارد و همچنین شما با آرامش به تک تک سوالات او پاسخ دهید. این کار باعث می شود تا کودک شما دلگرم شود و بداند که خانواده اش در هر زمانی پشتیبان او هستند. همچنین این کار باعث می شود تا کودک احساس راحتی بیشتری با والدین خود کند و با مکان جدید بهتر ارتباط بر قرار کند.

بازگو کردن نکات مثبت

یکی دیگر از راهکارهای آماده کردن بچه ها برای اسباب کشی، بازگو کردن نکات مثبت در مورد خانه و محله جدید است. شما می توانید درمورد نکات مثبت اسباب کشی به مکان جدید با کودک خود صحبت کنید. به عنوان مثال، می توانید در مورد مدرسه جدید، پیدا کردن دوستانی جدید، پیشرفت در زمینه های علمی و ورزشی و… صحبت کنید. شما با این کار تا حد زیادی می توانید نگرانی کودک خود را از بین ببرید.

آماده کردن بچه ها برای اسباب کشی

حفظ کردن برنامه همیشگی

تا آن جایی که می توانید سعی کنید طبق برنامه همیشگی که برای کودکتان دارید، پیش بروید. در خانه جدید طبق برنامه قبلی پیش بروید تا کودک شما در خانه جدید دچار نگرانی نشود. حفظ کردن برنامه همیشگی یکی از مهمترین راه های آماده کردن بچه ها برای اسباب کشی است. اگر شما طبق برنامه قبلی پیش نروید، ممکن است این حس را در کودک شما به وجود آورد که با جا به جایی به مکان جدید، با مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد.

خداحافظی و خاطره سازی

جدا شدن از دوستان و معلمان، کار بسیار سختی برای کودکان است. شما می توانید یک برنامه خداحافظی عالی از دوستان و معلمان برای کودک خود ترتیب دهید. شما با انجام این کار می توانید یک خاطره خوب در ذهن کودک خود ثبت کنید. یکی دیگر از راه های آماده کردن بچه ها برای اسباب کشی، خاطره سازی است. شما می توانید از خانه و یا محله ای که قرار است از آن جا نقل مکان کنید، یک خاطره خوب در ذهن او بسازید. به عنوان مثال، می توانید کودک خود را پارک ببرید و با او بازی کنید و یا حتی برای او خوراکی مورد علاقه اش را بخرید. شما با این کار می توانید در ذهن کودک خود یک خاطره خوب نسبت به خانه و محله قدیمتان ایجاد کنید.

 شما برای آماده کردن بچه ها برای اثاث کشی می توانید از راهکارهایی که به شما معرفی کردیم، استفاده کنید. برای این که بتوانید به راحتی به کودک خود رسیدگی کنید و او را برای اثاث کشی منزل آماده کنید، می توانید از یک شرکت باربری برای انجام کارهای اسباب کشی استفاده کنید. شرکت باربری تهران سعادت با سال ها تجربه در زمینه اسباب کشی می تواند به شما کمک کند. این شرکت باعث می شود تا شما وقت بیشتری برای آماده کردن بچه ها برای اسباب کشی داشته باشید و بتوانید به آن ها بیشتر رسیدگی کنید و همچنین بتوانید به راحتی کارهای اسباب کشی را انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید :

باربری پرند

وانت بار

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هشت =

02188926620