چرا فصل پاییز برای اسباب کشی مناسب تر است؟

چرا فصل پاییز برای اسباب کشی مناسب تر است؟

۵
(۲)

اسباب کشی و جا به جایی همیشه کار انرژی بر و سختی بوده است به ویژه برای خانواده هایی که در خانه های اجاره ای و در شهر های بسیار شلوغ و بزرگ زندگی می کنند و مجبور هستند هر ساله از خانه ای به خانه ای دیگر نقل مکان کنند اما اگر کار اثاث کشی را در زمان و فصل مناسب انجام دهید می توانید  سختی و استرس این کار کاهش دهید.هر فصلی از سال دارای معایب و مزایایی برای اسباب کشی می باشد.از هوای خنک بهار،طولانی بودن روز در تابستان  گرفته تا پر رونق بودن معاملات در پاییز و هزینه ی ارزان حمل  و نقل در زمستان.هر کدام از این فصل ها برای اسباب ویژگی های خاص خود را دارند.اگر می خواهید برای اسباب کشی تصمیمی درست و هوشمندانه ای بگیرید و بدون نگرانی و دردسر این کار را انجام دهید ابتدا نیاز،بودجه و شرایط خود را در نظر گرفته سپس یکی از فصل های سال را برای جا به جایی و اثاث کشی انتخاب کنید.ما در این مقاله قصد داریم مزایای اسباب کشی در فصل پاییز را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای اسباب کشی در فصل پاییز

حمل نقل راحت تر : معمولا اکثر اسباب کشی ها و جا به جایی از اول فصل بهار تا آخر تابستان انجام می شود.بنابراین شرکت های باربری و حمل و نقل تایم آزادتری را در فصل پاییز برای جا به جا کردن وسایل شما دارند.در فصل پاییز شما اختیار بیشتری دارید که در چه روزی اسباب کشی کنید اما در فصل های تابستان و بهار باید منتظر بمانید تا خود شرکت های باربری برای شما وقتی را تعیین کنند و شما طبق آن روز برای اثاث کشی منزل خود برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید : لزوم استفاده از کارتن مخصوص اسباب کشی

معایب : البته یکی از معایب اسباب کشی در فصل پاییز این است که چون پاییز فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه ها می باشد هر ساله دانشجویان زیادی به شهر ها می آیند و ترافیک و شلوغی بسیار افزایش پیدا می کند، همین موضوع سبب می شود که پاییز فصل مناسبی برای اثاث کشی و جا به جایی نباشد.

اسباب کشی در فصل پاییز

آب و هوای مناسب پاییز : هوا در فصل پاییز معمولا خنک معتدل است و شما دیگر مجبور نیستید که گرمای سوزان و طاقت فرسای تابستان و یا سرمای شدید زمستان را در حین اسباب کشی تحمل کنید.

معایب : البته ممکن است که هوای پاییز در منطقه ای که شما هستید و یا قصد اسباب کشی به آن جا را دارید سرد باشد، بنابراین حتما شرایط  آب و هوا را بررسی نموده و کمی زودتر برای این کار برنامه ریزی کنید تا در روز اسباب کشی  مانعی وجود نداشته و با سهولت کافی اثاث کشی را انجام دهید.

اسباب کشی با هزینه ی کمتر : به دلیل این که شرکت های باربری در فصل پاییز ،اسباب کشی کم تری را نسبت به فصل تابستان و بهار انجام می دهند، بنابراین هزینه ی کم تری برای حمل و نقل و جا به جایی وسایل شما، خواهند گرفت.پس  می توان گفت اسباب کشی در فصل پاییز می تواند برای شما بسیار مقرون و به صرفه باشد. اگر شما اجاره نشین می باشید، توصیه می کنیم که قرارداد خانه ی خود را طوری تنظیم نمایید که زمان  اسباب کشی شما در فصلی به غیر از تابستان باشد.

معایب : لازم به ذکر است ،ممکن است که در پاییز شرایط آب هوایی مناسب نباشد و عواملی مثل بارش باران و هوای گرد و خاکی شرایط را برای اثاث کشی سخت تر کند و شرکت های باربری نیز به دلیل این شرایط هزینه ی بیشتری از شما بگیرند.

باربری تهران سعادت  به عنوان اولین شرکت باربری در ایران که از سال ۱۳۲۴ خدمات باربری ،حمل نقل و اسباب کشی را به نقاط سراسر ایران انجام می دهد، آماده ی خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد. شما می توانید با مراجعه  به این شرکت تمام کار های حمل نقل و جا به جایی خود را به پرنسل با سابقه و مطمئن این مجموعه بسپارید و دیگر هیچ استرس و نگرانی بابت کارای مربوط به اثاث کشی خود، نداشته باشید.

بیشتر بخوانید : رعایت نکاتی برای اسباب کشی در دوران کرونا

اسباب کشی پاییز و تمرکز بیشتری در نبودن بچه ها : به دلیل این که در فصل پاییز مدارس باز می شود و فرزندان شما نقریبا نیمی از روز را در مدرسه هستند، شما می توانید برای اسباب کشی تمرکز بیشتری داشته و خیلی بهتر برنامه ریزی کنید.

معایب : البته این را نیز در نظر داشته باشید که اگر کار اسباب کشی مصادف با سال تحصیلی باشد شما مجبور می باشید که مدرسه فرزند خود را تغییر دهید. و این کار سبب کاهش سرعت روند اسباب کشی و سخت تر شدن کار ها می شود.و در برخی مواقع بهتر از کار اثاث کشی را قبل از شروع سال تحصیلی و یا پس از اتمام آن انجام دهید.

اسباب کشی در فصل پاییز

نکات مهم برای اسباب کشی در پاییز

  • حتما در نظر داشته باشید که انجام کار اسباب کشی در اواسط هفته و اواسط ماه خیلی بهتر است، زیرا تقاضا حمل و نقل از شرکت های باربری معمولا در آخر هفته ها و آخر ماه ها خیلی بیشتر است.
  • قبل از شروع اسباب کشی حتما یک لیست از کارهایی را که قرار از انجام دهید و برنامه ریزی های خود تهیه کنید تا در حین اسباب کشی نگرانی و استرس کم تری داشته باشید.
  • یکی از اساسی ترین و مهم ترین مسائل در اسباب کشی ، زمان بندی درست و جمع کردن وسایل خانه است. توجه کنید که انجام همه ی کار ها را برای دقیقه ی آخر نگذارید.
  • برای این که انتخاب کنید چه فصلی از سال را برای اسباب کشی انتخاب کنید، باید شرایط همه ی افراد خانواده را بسنجید تا مشکلی در روند کار و یا تحصیل کسی ایجاد نشود.
  • بهتر از کار اسباب کشی را از صبح زود شروع کنید تا تمام کار ها تا شب به اتمام برسد و دیگر نگرانی بابت نصفه نیمه ماندن کارهای مربوط به اثاث کشی نداشته باشید‌.

قیمت حمل بار در شرکت های باربری

هزینه ای  که شرکت های باربری برای اسباب کشی و حمل و نقل وسایل شما می گیرند متغیر بوده و بستگی به این دارد که چه خدماتی را به شما ارائه می دهند. قیمت حمل و نقل وسایل به عوامل مختلفی نظیر : تعداد کارگرها، مسافت مبدا تا مقصد و نوع ماشین حمل لوازم و… بستگی دارد.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 1 =

02188926620