تاریخچه حمل و نقل در ایران

تاریخچه حمل و نقل در ایران

۵
(۱)

ویژگی های بهترین شرکت های حمل و نقل در ایران

حمل و نقل در ایران از سابقه بسیار طولانی برخوردار است. نام آشنای جاده ابریشم که در زمان های بسیار دور از جاده های اصلی تجاری در ایران بوده است، نمونه ای از وجود حمل و نقل در گذشته در کشور ما است. حفظ امنیت راه ها و امنیت کالاها در مسیر از وظایف اصلی افرادی بود که حمل و جابجایی بارها را انجام می دادند. بارها توسط حیواناتی مانند اسب و الاغ و گاری ها جابجا می شدند و کاری سخت و طاقت فرسا بوده است.

درباره حمل و نقل چه می دانید؟

ابزار و روش های جابجایی کالا و انسان ها را حمل و نقل می نامند و به صورت حمل و نقل های درون شهری، برون شهری و بین المللی انجام می شود. حمل و نقل دارای قوانین و مقرراتی است که رعایت آن ها الزامی است، قوانین حمل و نقل مسافران با قوانین حاکم بر جابجایی کالاها تفاوت های عمده ای دارد. حمل و نقل در ایران و جهان به دو صورت حمل و نقل عمومی و تردد با وسایل نقیله شخصی انجام می شود. حمل و نقل کالاها در ایران به دلیل شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی خاص کشور شامل تمام انواع روش های جابجایی می شود.

حمل و نقل در ایران

حمل و نقل در ایران را می توان از جنبه های گوناگون بررسی کرد و در یک طبقه بندی به دسته اصلی زیر ساخت ها، وسایل نقلیه و شرکت ها و موسسات مربوط به این امور  تقسیم کرد. زیر ساخت ها بسیار گسترده هستند و استخوان بندی اصلی فضایی شهرها را تشکیل می دهند. شبکه های حمل و نقل شامل جاده ها و مسیرهای جابجایی مانند خطوط ریلی، مسیرهای هوایی، راه های دریایی به همراه پایانه های حمل و نقل چون فرودگاه ها، بندرها، ایستگاه های راه آهن، پایانه های باربری و اتوبار هستند.

در حال حاضر جابجایی و صنعت حمل و نقل و اتوبار یک علم است و در کشورهای در حال توسعه از اهمیت زیادی برخوردار است. باربری در ایران در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است و شرکت های حمل و نقل دولتی و خصوصی خدمات خوبی را به مشتریان ارائه می کنند.

بیشتر مطالعه کنید : وانت بار

انواع حمل و نقل در ایران

در ایران حمل و نقل داخلی به روش های حمل و نقل های جاده ای، حمل و نقل های هوایی و حمل و نقل های ریلی انجام می شود. هر کدام از این روش ها مزیت های خاص خود را دارند و با توجه به هدفی که دارید می توانید از این روش های جابجایی استفاده کنید. حمل و نقل در ایران بیشتر از طریق جاده ای انجام می شود و شرکت های باربری بیشترین جابجایی کالاها از راه زمینی انجام می دهند.

بهترین مزیت حمل و نقل های هوایی کوتاه شدن زمان جابجایی و امنیت بالای کالاها در زمان جابجایی است و از نظر هزینه از دیگر روش های حمل و نقل بالاتر است. برای جابجایی هوایی کالاها از هواپیماهای باری و مرسولات پستی از هواپیماهای مسافربری استفاده می شود. حمل و نقل ریلی هم از روش های انتقالی زمینی است که توسط  قطارها انجام می شود و برای انتقال بارها روشی مطمئن و از نظر هزینه به صرفه است.

همانگونه که گفته شد حمل و نقل جاده ای در ایران از متدوال ترین و پرکاربردترین روش های حمل و نقل و اتوبار در ایران است. شرکت های باربری در ایران در حال حاضر بیشترین خدمات خود را حمل و نقل جاده ای به مشتریان ارائه می دهند. حمل و نقل جاده ای دارای امنیت بالا و از نظر اقتصادی ارزان تر و بسیار به صرفه است. 

ویژگی های شرکت های حرفه ای در حمل و نقل

شرکت های حمل و نقل در ایران برای حمل و جابجایی بارها باید از امکانات و تجهیزات خوبی برخوردار باشند تا بتوانند بارها در زمان جابجایی بطور کامل و بدون نقص به مقصد برسانند. استفاده از ماشین آلات مدرن و نو، بکارگیری افراد کارآزموده ومجرب در بسته بندی و چیدمان صحیح بارها، صدور بارنامه و بیمه برای ماشین های باربری و بارها و استفاده از رانندگان ماهر و متعهد برای تحویل سالم محموله به مقصد از ویژگی هایی است که یک شرکت باربری و اتوبار موفق و حرفه ای برای دادن خدمات بهتر به مشتریان خود باید داشته باشند.

حمل و نقل در ایران

هم چنین برای این که بتوانید با اطمینان کامل جابجایی بارهای خود را به یک شرکت حمل و نقل بسپارید ابتدا باید از معتبر بودن آن مطمئن شوید. داشتن مجوزهای قانونی و معتبر بهترین دلیل برای اعتبار قانونی شرکت محسوب می شود. هم چنین میزان هزینه های مناسب و به صرفه در تعین نرخ کرایه نهایی ازدلایل انتخاب یک شرکت حمل و نقل برای انتقال بارها است.

شرکت باربری تهران سعادت با حذف تمامی واسطه ها و داشتن تمامی این ویژگی ها و ارائه بیشترین و بهترین خدمات با مناسب ترین نرخ ممکن به مشتریان، از معتبرترین موسسات است.

معرفی و آشنایی با شرکت حمل و نقل تهران سعادت

موسسه اتوبار و باربری تهران سعادت در سال ۱۳۲۶ فعالیت خود را در بخش داخلی به صورت رسمی در حمل و نقل در ایران آغاز کرد. این شرکت با بیش از ۷۰ سال سابقه در ایران و ۱۵۰ کشور دنیا فعالیت دارد و در سراسر ایران دارای نمایندگی فعال و بیش از ۳۰ هزار متر مربع انبار مسقف و روباز و دفاتر و پایانه های کامیونی برای ترانزیت کالاها است.شرکت تهران سعادت باربری و اتوبار انواع بارهای سنگین، نیمه سنگین، فوق سنگین، بارهای ترافیکی و جابجایی انواع ماشین آلات دولتی و غیر دولتی با بارنامه های دولتی معتبر، همچنین حمل و نقل های درون شهری را با بهترین و مدرن ترین ماشین های باری در تهران و سراسر ایران انجام می دهد.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 13 =

02188926620