حفظ سلامت و ایمنی حین اسباب کشی

حفظ سلامت و ایمنی حین اسباب کشی

۵
(۱)

حفظ سلامت و ایمنی حین اسباب کشی که پروسه طولانی و پرماجرایی است، از آنجایی که با وسایل مختلف سرو کار داریم، اتفاقات مختلفی ممکن است رخ دهد. گاهی اوقات این اتفاقات می توانند ضررهای جبران ناپذیری داشته باشند. بنابراین سعی کنید تمامی نکات ایمنی ذکر شده را رعایت کنید تا این پروسه را بدون خسارت و سلامت کامل بگذرانید.

در مرحله اول مهم ترین پیشنهاد ما به شما این است که از یک شرکت باربری کمک بگیرید. اگر به هر دلیلی توانایی بسته بندی یا جابجایی وسایل را ندارید امن ترین گزینه کمک گرفتن از یک شرکت باربری مطمئن است. حتی اگر توانایی این کار را دارید بازهم گزینه ی بهتر کمک گرفتن از شرکت های باربری است. از طرفی برخلاف چیزی که ما فکر می کنیم، جابجایی وسایل کار ساده ای نیست و به آموزش و روش های خاصی نیاز دارد. خیلی از افراد دچار آسیب های جبران نشدنی فیزیکی به خصوص در نواحی کمر و زانو می شوند. به طوری که اصطلاح رایج کمردرد اسباب کشی (که در ادامه به آن اشاره خواهد شد) وجود دارد که به دلیل جابجا کردن اجسام با روش های غیر استاندارد است. پس بهترین گزینه این است که کار را به کار دان بسپارید و با خیال راحت اسباب کشی را بگذرانید.

شرکت باربری تهران سعادت، با هفتاد سال تجربه و پرسنل مجرب و کارد بلد، با رعایت تمامی نکات ایمنی پروسه پرتنش و استرس زای اسباب کشی را برای شما راحت  می کنند. این تیم حرفه ای هم در بسته بندی هم حمل نقل به شما کمک می کنند. از طرفی چون جابجایی اجسام سنگین توسط افراد کاربلد و آموزش دیده انجام می شود، آسیبی به شما وارد نخواهد شد.

همچنین شرکت باربری تهران سعادت به دلیل داشتن بیمه، خیال شما را از هر لحاظ آسوده می کند.

دسترسی سریع (برای مطالعه کلیک کنید )

کمردرد در اسباب کشی

در اسباب کشی و به دلیل نحوه ی غلط جابجایی اجسام به وجود می آید. همانطور که اشاره شد این کار به آموزش نیاز دارد و مردم عادی هنگام انجام این کار ضرر های جبران ناپذیری به کمر خود وارد می کنند.سعی کنید به هیچ عنوان برای برداشتن وسایل خم نشوید.

نحوه بلند کردن اجسام

روی دو زانو به صورتی که کمر صاف باشد بنشینید، وسیله را به خود نزدیک کرده و سپس بلند شوید.

حفظ سلامت و ایمنی حین اسباب کشی

حین جابجایی وسایل گردن خود را صاف نگه دارید یعنی به بالا یا پایین نگاه نکنید چون این کار به گردنتان فشار وارد می کند.

برخی از افراد برای نشان دادن قدرتشان وسایل سنگین را به تنهایی بلند می کنند که این کاربرای کمر، گردن و زانوهایشان خطر های جبران ناپذیی به وجود می آورد. بنابراین سعی نکنید همه کار ها را به تنهایی انجام دهید و از بقیه کمک بخواهید.

در صورت اماکن سعی کنید برای جابجایی کارتن ها از چرخ دستی استفاده کنید. زیرا کارتن های بسته بندی حتی اگر سنگین نباشند در طول اسباب کشی که پروسه ی طولانی ایست و صدها کارتن وجود دارد به شما فشار وارد خواهد کرد.

ایمنی و محافظت از وسایل

بسته بندی وسایل بخش بسیار مهم اسباب کشی است که اگر درست انجام نشود باعث خسارت زیادی خواهد شد. پس توجه داشته باشید که این بخش را درست انجام دهید.

– برای انجام بسته بندی، طناب، چسب پهن، نایلون حباب دار و پارچه تهیه کنید.

– توجه کنید در تمامی مراحل بسته بندی وسایل می توانید از لباس ها و شال و روسری بجای پارچه اسفاده کنید. با این کار با یک تیر دو نشان خواهید زد. هم  وسایل و هم لباس ها راحت تر جمع می شوند.

– وسایل گرانبهای شیشه را با نایلون های حباب دار و سپس پارچه بپیچید و داخل کارتن اسباب کشی قرار دهید. توجه داشته باشید هرگونه فضای خالی داخل کارتن باعث تکان خوردن ظروف و شکستن آن ها می شود بنابراین تمامی فضای داخل کارتن را با پارچه پرکنید.

– ظروف فلزی عتیقه را با نایلون های حباب دار بپیچید و با چسب پهن محکم کنید و سپس داخل کارتن مخصوص اسباب کشی قرار دهید.

– لوازم آرایشی و بهداشتی قیمتی را مشخص کنید و در همه ی آن ها را به منظور باز نشدن چسب بزنید. سپس هرکدام که شکستنی هستند را نایلون حباب دار بپیچید. آن ها را ردیف ردیف داخل کارتن های اسباب کشی قرار دهید و بین هر ردیف نایلون حباب دار و پارچه قرار دهید تا آسیبی حین حرکت نبینند.

– وسایل الکترونیکی که قابل حمل هستند مانند لپتاپ، مانیتور و… را ترجیحا با وسیله نقلیه شخصی حمل کنید.

– پول، طلا و جواهرات را حتما خودتان با وسیله نقلیه شخصی منتقل کنید.

– سعی کنید کارتن های بسته بندی را یاد سنگین نکنید زیرا ممکن است حین حمل و نقل پاره شوند.

– تمامی کارتن ها را برای محکم کاری چسب پهن بزنید و با طناب ببندید تا باز نشوند.

– روی تمامی کارتن ها نام وسایل داخلش را بنویسید تا چیزی قاتی یا گم نشود.

– وسایل آشپزخانه هم حین بسته بندی و هم حین حمل و نقل بسیار آسیب پذیر هستند و از آنجایی که جز گران ترین وسایل خانه هستند سعی کنید این کار را به متخصصان وارد در این زمینه بسپارید و از شرکت های باربری کمک بگیرید.

حفظ سلامت و ایمنی حین اسباب کشی

ایمنی در مکان جدید

– حتما سیم ها و پریز های برق را از هرنظر چک کنید تا قطعی به وسایل برقی آسیب نزنند یا برق گرفتگی رخ ندهد.

– از طرفی باید از محل عبور سیم ها اطلاع داشته باشید تا هنگام نصب تابلوها آسیب نبینند.

– لوله های آب و دیگر امکانات خانه را قبل از اسباب کشی چک کنید تا در صورت مشکل قبل از رسیدن وسایل،  حل شود.

– حتما تمیزی مکان جدید را چند روز قبل از رسیدن اسباب تمام کنید که به علت خیس یا لیز بودن زمین حادثه ای رخ ندهد.

– سعی کنید عجله ای برای چیدن و تمام کردن کارها نداشته باشید زیرا با عجله همه چیز خراب می شود و امکان بروز حوادث مختلفی هست.

– پیشنهاد ما به شما این است برای تمیز کردن پنجره مکان جدید از شرکت های مربوطه کمک بگیرید تا در آن شلوغی حاثه ای رخ ندهد.

 در آخر اینکه با رعایت تمام نکات گفته شده به دلیل آموزش ندیدن عموم مردم، اسباب کشی همچنان می تواند برای بدنتان مشکل ساز باشد بنابراین اولویت اولتان این باشد که از شرکت های باربری مطمئن مانند تهران سعادت کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : 

باربری پرند

وانت بار

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

02188926620