حمل اصولی گوشت و مرغ توسط باربری تهران سعادت

حمل اصولی گوشت و مرغ توسط باربری تهران سعادت

۵
(۱)

کاربران گرامی امروز قصد داریم موضوع حمل گوشت و مرغ را مورد بررسی قرار دهیم، پس با ما همراه باشید. انتقال گوشت و مرغ نیز در مجموعه حمل مواد غذایی قرار گرفته می شود که قوانین و مقررات خاص خود را دارد. برای اطلاع پیدا کردن از تمام این قوانین با ما همراه باشید.

نکات مهم در حمل بار گوشت و مرغ

حمل بار گوشت و مرغ نیز همانند سایر حمل و نقل های مواد غذایی نیاز به رعایت یکسری نکات مهم و حائز اهمیت دارد. حمل گوشت و مرغ تفاوت های بسیاری با حمل و نقل سایر مواد غذایی دارد که در ادامه شرح خواهیم داد.

دمای مورد نیاز جهت حمل گوشت و مرغ

هر مواد غذایی برای انتقال دادن نیاز به نگهداری در دمای خاص و ویژه ی خود دارد. گوشت و مرغ نیز به دمایی مناسب و خاص خود جهت انتقال سالم نیازمند می باشد. دمایی برای حمل بار گوشت و مرغ مناسب است که علاوه بر این که سبب یخ زدگی گوشت و مرغ نمی شود، بلکه از فاسد شدن و از بین رفتن مواد غذایی نیز جلوگیری می کند. به همین دلیل انتقال و جا به جایی گوشت و مرغ باید توسط یکسری ماشین های یخچال دار مخصوص صورت بگیرد.

حمل گوشت و مرغ

 

تمام ارسال کننده ها و فروشندگان گوشت و مرغ در انتقال و حمل و نقل گوشت باید دقت کافی را داشته باشند، در غیر این صورت امکان فاسد شدن گوشت و وارد آمدن آسیب های جبران ناپذیری وجود دارد.

کنترل میزان رطوبت موجود برای نگهداری بهتر گوشت

  • شاید شما با این روش های دیگر توزیع گوشت آشنایی نداشته باشید. علاوه بر روش انجماد گوشت و توزیع آن ها، روش های بهتر و سالم تر دیگری وجود دارند که در کنار رعایت کردن قوانین خاصی به راحتی می توان گوشت ها را با سطح بالایی از تازگی به دست مصرف کننده رساند.
  • در این روش حمل گوشت و مرغ، لاشه های گوشت به بهترین شکل ممکن تقسیم شده و در مرحله ی بعد استخوان ها از گوشت جدا می شوند. پس از جدا کردن استخوان های موجود از گوشت ها، نوبت به مرحله ی جداسازی قسمت های خاصی از گوشت می رسد. به عنوان مثال گوشت قسمت های ران، سر دست و … به صورت کاملا مجزا بسته بندی می شود. ادازه ی گوشت ها در بسته های یک کیلوگرمی و دو کیلوگرمی وزن شده و بسته بندی می شود.

در این نوع بسته بندی و انتقال گوشت و مرغ هیچگونه انجمادی صورت نمی گیرد و با دمایی معادل -۱ تا ۲ درجه ی سانتی گراد گوشت ها را به فروشگاه های مناسب و معتبر انتقال می دهند.

  • از مهم ترین نکات قابل توجه در این زمینه، نگهداری گوشت ها در سبد هایی از جنس پلاستیک می باشد. هنگام حمل گوشت و مرغ باید از جعبه و سبد های پلاستیکی استفاده شود تا به بسته بندی گوشت ها آسیبی وارد نشده و همچنین به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی مراحل بارگیری گوشت و انتقال آن به فروشگاه انجام شود.
  • از دیگر نکات حمل بار گوشت و مرغ با استفاده از این روش، توجه به دمای موجود وسیله ی حمل آن است. در صورتی که دمای فضای نگهداری گوشت بیشتر از +۱ درجه سانتی گراد باشد و در محدوده ی -۱ تا +۱ نگهداری شود، گوشت ها تا دو هفته سالم می مانند.

قابلیت سالم نگهداشتن گوشت در مسافت های طولانی

 به طور معمول برای رسیدگی و پشتیبانی نیروهای مسلح هر کشوری از گوشت هایی به صوت منجمد استفاده می کنند که باید با استفاده ازماشین های حمل و نقل مناسب به مکان های مورد نظر انتقال دهند.

 وجود تجهیزات جهت کنترل دما و رطوبت در حمل بار گوشت و مرغ

 در هر دو روش انتقال گوشت و مرغ ماشین باید دارای تجهیزات مناسب و مورد نیاز جهت کنترل میزان رطوبت و دمای موجود در یخچال باشد. رایج ترین و مناسب ترین ماشین جهت حمل و انتقال انواع گوشت در مقدار های زیاد، کامیون های کانتینردار می باشد. کامیون های کانتینردار باید از دستگاه هایی که توانایی سرد کردن را تا -۳۰ درجه سانتی گراد دارند، استفاده نمایند. اما به طور معمول برای انتقال گوشت و مرغ به بهترین شکل ممکن و در بهترین حالت ممکن دمای موجود در کانتینر را بر روی -۲۰ درجه سانتی گراد قرار می دهند.

 

حمل گوشت و مرغ

 

دمای مورد نیاز جهت نگهداری درست مرغ و گوشت به نوع وسیله ی و محیط جغرافیایی بستگی دارد. به عنوان مثال دمایی که برای انتقال گوشت و مرغ با کشتی، قطار و همچنین هواپیما به مقصد های با فاصله ی مکانی دور نیاز است با دمایی که برای انتقال گوشت به مکانی نزدیک تر نیاز است کاملا متفاوت می باشد.

مهم ترین تاثیرهایی که حمل و نقل ها بر روی کیفیت گوشت و مرغ دارند!

با توجه به این که تکنولوژی پیشرفت های فراوانی داشته و دستگاه های کنترل دما به بهترین شکل ممکن و به صورت دوره ای دمای موجود را اندازه گیری کرده و در صورت وجود تغییراتی مسولین مطلع می شوند، اما به طور کاملا نمی توان از میزان سلامت گوشت های منجمد شده اطمینان حاصل نمود.

 دماسنج هایی که به تازگی مورد استفاده قرار گرفته می شوند، توانایی اندازه گیری دما را به صورت مرتب تا ۱۰ سال دارند و می توانند دماهای به دست آمده را در کامپیوتر های شخصی و یا یک حافظه ی جانبی ذخیره سازی کنند.

قوانین مهم موجود در حمل گوشت و مرغ

جهت انتقال گوشت و مرغ به بهترین شکل ممکن باید به قوانین شرح داده شده در قسمت زیر توجه داشت.

  • تمامی رانندگان کامیون و یا افراد مسئول وظیفه دارند که قوانین بهداشتی و نکات فنی را رعایت نمایند.
  • در قراردادی که بین فرد خریدار و فروشنده گوشت و مرغ بسته می شود موارد زیادی مشخص شده و مورد تایید قرار می گیرد که یکی از مهم ترین این موارد، کیفیت محصول هنگام تحویل آن است.
  • قبل از هرگونه بارگیری گوشت و یا مرغ دستگاه سرکننده روشن شده باشد تا گوشت ها در فضایی با دمای ایده آل قرار داده شوند.
  • از برترین ویژگی های کامیون حمل بار گوشت و مرغ دارا بودن عایق مناسب است.
  • استفاده از تجهیزاتی همانند لیفتارک سبب می شود تا دمای محصول هنگام باگیری کردن تغییر چندانی نکرده و خسارتی وارد نشود.

یکی از بهترین شرکت های باربری در ایران، شرکت تهران سعادت می باشد. درصورتی که به حمل و انتقال گوشت و مرغ  یا هر مواد غذایی دیگری با سرعت بالا و اطمینان خاطر نیاز دارید، می توانید از شرکت اتوبار تهران سعادت کمک بگیرید. این شرکت باربری به سالم رسیدن موادغذایی فاسد شدنی شما به مقصد اطمینان می دهد و شما می توانید با خیالی آسوده به حمل و نقل مواد غذایی توسط این شرکت باربری بپردازید.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفت =

02188926620