خدمات باربری و حمل بار توسط کامیون های تانکردار

درخواست حمل بار توسط کامیون و تریلی تانکردار

باربری و حمل بار توسط کامیون های تانکردار

۳.۸
(۶)

حمل بار تانکر مورد بحث این مقاله: تانکر یا کشتی تانک یا کشتی تانکر، کشتی ای است که برای حمل یا ذخیره مایعات و گازها به صورت عمده طراحی شده است. انواع عمده کشتی های نفتکش شامل نفتکش، تانکر شیمیایی و حامل گاز است. حمل تانکرها برای جا به جایی کالاهایی مانند روغن های گیاهی و انواع گازها می باشد. در فرماندهی نیروی دریایی و نظامی مهر و موم ایالات متحده، به تانکری که برای سوخت گیری کشتی های دیگر استفاده می شود روغن کاری گفته می شود، یا بسیاری دیگر از ناوگان دریایی از واژه های حمل تانکر استفاده می کنند.

ما امروز قصد داریم مراحل صفر تا صد حمل تانکرهای مختلف را برای شما عزیزان توضیح دهیم. شرکت باربری و اتوبار تهران سعادت یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین شرکت های باربری در سراسر کشور است که هرنوع بار و کالایی را در بهترین حالت ممکن حمل می کند و هر نوع خدماتی که نیاز داشته باشید در اختیارتان قرار می دهد. حمل تانکرها توسط کامیون و تریلی مخصوص حمل تانکر یکی از خدمات شرکت باربری و اتوبار تهران سعادت است که نسبت به مقدار و وزن بار شما ماشین مناسب حمل بار و باربری را در اختیارتان قرار می دهد.

ظرفیت حمل تانکرها

ظرفیت تانکرها از چند صد تن، که شامل شناورهایی برای سرویس دهی و اتوبار به بندرهای کوچک و سکونتگاه های ساحلی است، تا چند صد هزار تن برای حمل و نقل با برد طولانی می توانند باشد. علاوه بر تانکرهای اقیانوسی یا دریایی ، حمل تانکرهای مخصوص آبراه های داخلی نیز وجود دارند که در رودخانه ها و کانال ها با متوسط ​​ظرفیت حمل بار و باربری تا حدود هزار تن کار می کنند.

باربری و حمل بار توسط کامیون های تانکردار

تانکرهایی که برای سوخت های مایع استفاده می شوند ، بر اساس ظرفیت طبقه بندی می شوند.

در سال ۱۹۵۴ ، شرکت Shell Oil سیستم ارزیابی میانگین نرخ حمل و نقل را توسعه داد که تانکرها را در اندازه های مختلف طبقه بندی می کند. شل برای تبدیل آن به ابزاری مستقل ، از هیئت مشاوران لندن تانکر بروکرز مشورت کرد. در ابتدا ، آنها گروه ها را به عنوان هدف عمومی برای تانکرهای زیر ۲۵۰۰۰ تن وزن مرده تقسیم کردند. برد متوسط ​​برای کشتی های بین ۲۵۰۰۰ تا ۴۵،۰۰۰ DWT و Range Large برای کشتی های عظیم آن زمان که بزرگ تر از ۴۵،۰۰۰ DWT بودند. کشتی ها در دهه ۱۹۷۰ بزرگتر شدند و لیست ، جایی که تن آن ها طولانی است، گسترش یافت.

چه گروهی از محصولات توسط کامیون و تریلی های تانکردار حمل می شود ؟

  • محصولات هیدروکربوری مانند روغن، گاز مایع (LPG) و گاز طبیعی مایع (LNG)
  • مواد شیمیایی مانند آمونیاک ، کلر و مونومر استایرن، آب شیرین، شراب، ملاس وآب مرکبات از گروه های حمل تانکر ( کامیون و تریلی تانکردار) می باشند.

تانکرها مفهوم نسبتاً جدیدی هستند و قدمت آن به سال های بعدی قرن نوزدهم باز می گردد. پیش از این ، فناوری به راحتی ایده حمل مایعات فله ای را پشتیبانی نکرده بود. بازار همچنین به حمل و نقل یا فروش بار به صورت عمده معطوف نبود، بنابراین بیشتر کشتی ها طیف گسترده ای از محصولات مختلف را در انبارهای مختلف حمل می کردند و در خارج از مسیرهای ثابت تجارت می کردند. مایعات معمولاً در چنگال ها بارگیری می شدند، از این رو اصطلاح تناژ، که به حجم مخازن بر حسب تعداد کوک یا چوب شراب حمل می شود، اشاره دارد. حتی آب آشامیدنی که برای زنده ماندن خدمه حیاتی است، در چمدان ها نگهداری می شد.

حمل مایعات فله ای در کشتی های قبلی چه مشکلاتی ایجاد کرد؟

  • نگهدارنده ها

در کشتی های الوار، نگهدارنده ها به اندازه کافی آب ، روغن یا هوا تنگ نبودند تا از خراب شدن و نشت محموله مایع جلوگیری کنند. توسعه بدنه های آهن و فولاد این مشکل را برطرف کرد و کمک بزرگی به حمل تانکرها کرد.

  • بارگیری و تخلیه

مایعات فله باید پمپ شود، درنتیجه توسعه پمپ های کارآمد و سیستم های لوله کشی برای توسعه نفتکش حیاتی بود. موتورهای بخار به عنوان پیشرانه های اصلی برای سیستم های پمپاژ اولیه ساخته شده اند. به تسهیلات ویژه حمل بار و باربری نیز در ساحل نیاز بود. با استفاده از جرثقیل های معمولی می توان تخمه ها را تخلیه کرد و طبیعت ناخوشایند چنگال ها باعث می شد که حجم مایع همیشه نسبتاً کم باشد بنابراین ثبات بازار را حفظ می کند.

باربری و حمل بار توسط کامیون های تانکردار

  • اثر سطح آزاد

 حجم زیادی از مایعات حمل شده روی کشتی بر پایداری کشتی تأثیر می گذارد به ویژه هنگامی که مایع در اطراف حرکت یا مخزن در پاسخ به حرکات کشتی در جریان است. این اثر در خزانه ها ناچیز بود، اما اگر مخزن عرض کشتی را گسترش دهد، می تواند باعث واژگونی شود. مشکلی که با تقسیم گسترده مخازن حل شده است و کمک بزرگی به حمل تانکرها ( کامیون و تریلی تانکردار) کرده است.

بیشتر بخوانید : باربری و حمل مواد نفتی

  • حمل تانکر نفت ( کامیون و تریلی تانکردار)

صنعت نفت اولین بار از نفتکش ها برای انتقال سوخت تصفیه شده به صورت عمده از پالایشگاه ها به مشتریان استفاده کرد. سپس این در مخازن بزرگ ساحل ذخیره می شود، و برای تحویل به مکان های جداگانه تقسیم می شود. استفاده از تانکرهایی که به دلیل حمل و باربری مایعات دیگر نیز به صورت فله، ذخیره در ترمینالهای اختصاصی و سپس تقسیم، ارزان تر شده اند. حتی کارخانه آبجوسازی گینس نیز از تانکرها برای انتقال تنومندها از دریای ایرلند استفاده می کرد.

محصولات مختلف به حمل و نقل متفاوتی نیاز دارند ، به ترتیب انواع مختلفی مانند تانکرهای شیمیایی، تانکرهای نفت و حامل های LNG  که برای رسیدگی به مواد شیمیایی خطرناک، محصولات نفتی و مشتق شده از روغن و گاز طبیعی مایع تولید شده اند. این انواع گسترده ممکن است با توجه به توانایی حمل تنها یک محصول واحد یا باربری همزمان محموله های مخلوط مانند چندین ماده شیمیایی مختلف یا فرآورده های نفتی تصفیه شده، بیشتر متفاوت باشد. در میان تانکرهای حمل نفت ، ابر تانکرها برای حمل و نقل و باربری نفت به اطراف شاخ آفریقا از خاورمیانه طراحی شده اند.

حمل تانکر

محدوده حامل نفت خام بسیار بزرگ با نزدیک به ۳۸۰ کشتی در محدوده اندازه ۲۷۹۰۰۰ تن DWT تا ۳۲۰،۰۰۰ تن DWT ، این ها محبوب ترین محدوده اندازه در میان VLCC های بزرگ تر هستند. فقط هفت کشتی بزرگتر از این است و تقریباً ۹۰ بین ۲۲۰،۰۰۰ تن DWT و ۲۷۹،۰۰۰ تن DWT است.

  • ملاحظات طراحی

بسیاری از تانکرهای مدرن برای یک بار خاص و یک مسیر خاص طراحی شده اند. پیش نویس معمولاً با عمق آب در بندرهای بارگیری و تخلیه محدود می شود. و ممکن است توسط عمق تنگه ها در طول مسیر ترجیحی حمل و نقل و باربری محدود شود. بارهایی با فشار بخار بالا در دمای محیط ممکن است به مخازن تحت فشار یا سیستم های بازیافت بخار نیاز داشته باشند. بخاری های مخزنی ممکن است برای نگهداری روغن خام سنگین ، سوخت باقیمانده ، آسفالت ، موم یا ملاس در حالت مایع برای تخلیه مورد نیاز باشند.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۳.۸ / ۵. تعداد آرا: ۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 4 =

02188926620