حمل و نقل جاده ای

خدمات باربری و حمل و نقل جاده ای

معرفی مزایا و معایب حمل و نقل جاده ای

۵
(۲)

پیشینه حمل و نقل جاده ای

حمل و نقلی که با استفاده از مسیر جاده ها صورت گیرد، با عنوان “ترابری زمینی” نیز شناخته می شود. در حمل و نقل جاده ای همانطور که از نام آن پیدا است از جاده به عنوان میسر و از ماشین های حمل و نقل مختلفی به عنوان انتقال دهنده استفاده می شود. از رایج ترین وسایل نقلیه ی مورد استفاده در حمل جاده ای می توان به ماشین های کامیون، خاور و … اشاره کرد. به طور معمول برای حمل جاده ای از وسایل نقلیه متفاوتی استفاده می شود که در این نوع حمل ماشین های سنگین محبوبیت بیشتری را نسبت به نوع سبک تر دارند.

در ارتباط با قدمت این روش حمل و نقل می توان گفت که قدیمی ترین روش حمل می باشد و از زمانی که انسان ها نیاز خود را به جا به جایی تشخیص دادند، مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته های دور که استفاده از ماشین های مخصوص باربری همانند کامیون، وانت و … مورد استفاده قرار نگرفته بود از حیواناتی همانند اسب و یا انواع چرخ دستی ها برای جا به جایی وسایل استفاده می کردند.

با توجه به اشاره کوچکی که به قدمت حمل و نقل جاده ای شد باید به این نکته دست یافته باشید که این روش حمل و نقل رایج ترین و ابتدایی ترین روش مورد استفاده توسط انسان ها بوده است.امروزه حمل جاده ای پیشرفت های چشم گیری داشته است به گونه ای که افراد با استفاده از شرکت های معتبر باربری و اتوبار وسایل و کالاهای خود را در مسافت های طولانی جا به جا کرده و از سالم رسیدن وسایل به مقصد اطمینان خاطر دارند. از مهم ترین ویژگی های این روش جا به جایی، مقرون به صرفه بودن هزینه جا به جایی می باشد.

یکی از بهترین شرکت هایی که در این زمینه ی ارسال و جا به جایی کالا و اسباب کشی منزل ، به بهترین شکل ممکن در شهر های مختلف اعتبار دارد، شرکت باربری تهران سعادت است. شما می توانید با اعتماد به این شرکت باربری و اتوبار نیاز خود را به حمل بار جاده ای به طور کامل و به بهترین شکل ممکن برطرف کنید.

حمل و نقل جاده ای

مزایای حمل جاده ای نسبت به سایر حمل و نقل ها

هنگامی که حمل جاده ای را با سایر حمل و نقل ها مقایسه می کنیم به مزیت های بسیاری خواهیم رسید که در این قسمت از مقاله شما را با مهم ترین مزایای حمل جاده ای آشنا خواهیم کرد.

  • نیاز به بودجه بسیار کم تر نسبت به سایر حمل و نقل ها

برای حمل و نقل اسباب و … روش های بسیاری از جمله روش ریلی، هوایی و … وجود دارد که برای استفاده کردن از چنین حمل و نقل هایی هزینه ی زیادی مورد نیاز است، در حالی که حمل جاده ای اینگونه نیست و به نسبت سایر روش ها بسیار مناسب و ایده آل است. یکی از مهم ترین علت های هزینه ی کم حمل جاده ای نسبت به حمل و نقل های دیگر، هزینه ی کم ساخت جاده به نسبت ساخت ریل و … است.

  • امکان ارائه خدمت به افراد در منطقه ی محروم

امکان خدمات رسانی به مردمی که در مناطق محروم می باشند، مهم ترین مزیت روش حمل جاده به حساب می آید. بسیاری از افراد در مناطق محروم زندگی می کنند که امکان استفاده از روش های حمل و نقل هوایی، ریلی و یا دریایی را ندارند، اما با استفاده از روش جاده به راحتی نیاز خود را برطرف می نمایند. روستایی را در نظر بگیرید که هیچگونه امکاناتی ندارد و افرد ساکن در روستا نیاز به ارسال و یا دریافت یکسری تجهیزات دارند.در چنین شرایطی هیچ کدام از روش های حمل و نقل به غیر از حمل جاده ای نمی تواند مورد استفاده افراد ساکن این روستا قرار گرفته شود.

شرکت باربری تهران سعات امکان ارسال بار به تمام نقاط را به بهترین شکل ممکن فراهم نموده است.

  • بهترین گزینه برای حمل و نقل مسیر های کوتاه

برای حمل و نقل وسایل و تجهیزات مسیر های کوتاه هیچ انتخابی به جز حمل و نقل جاده ای نمی تواند مناسب باشد. مهم ترین دلیل این انتخاب نیز افزایش میزان سرعت در انتقال بوده و مشتری در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند اسباب کشی و … را انجام دهد. علاوه به موارد ذکر شده هزینه ی ارسال نیز نسبت به سایر موارد بسیار مناسب است.

  • تنوع بالا در ارائه ی خدمات

میزان انعطاف پذیری در ارائه ی خدمات با استفاده از روش حمل و نقل جاده ای، نسبت به سایر روش های حمل و نقل ها بسیار بیشتر می باشد. به عنوان مثال شرکت حمل و نقل و باربری تهران سعادت در ارائه ی خدمات حمل جاده ای می تواند با توجه به نیاز و موقعیت مشتری زمان حرکت و همچنین مسیر را تغییر دهد در حالی که روش های حمل و نقل ریلی و … اینگونه نیست.

بنابراین با استفاده از روش حمل و نقل جاده ای می توانید بار را با کم ترین هزینه ی ممکن به محروم ترین مناطق حمل نمایید.

حمل و نقل جاده ای

مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه ی حمل بار جاده ای

عوامل زیادی بر هزینه های حمل بار به صورت جاده ای تاثیر گذار می باشد که از مهم ترین این عوامل می توان به میزان مسافت بین مبدأ و مقصد، نوع بار، مقدار بار و همچنین مدل ماشین مورد استفاده برای حمل بار اشاره کرد.

میزان مسافت

اصلی ترین عامل تاثیر گذار بر روی هزینه ی حمل بار جاده ای مسافتی است که بین مبدأ و مقصد وجود دارد. به طبع هزینه حمل بار برای مسافت های طولانی بیشتر از مسافت های کوتاه است و علت اصلی آن هم استهلاک خودروی مورد استفاده می باشد.

هزینه مصرفی انرژی

از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه ی حمل و نقل بار به صورت جاده ای، انرژی مصرفی است که به طور معمول بیست و پنج درصد از کل انرژی مصرفی در یک کشور به حساب می آید.

نوع کالا

این که قرار است چه چیزی جا به جا شود نیز در هزینه حمل و نقل بسیار تاثیر دارد. در صورتی که وسیله یا محصولی برای جا به جایی نیاز به بسته بندی داشته باشد هزینه ی بیشتری را برای انتقال نیاز دارد.

بیمه

برای اطمینان حاصل نمودن از سالم رسیدن کالای مورد نظر به مقصد، به بیمه نیاز است.

در صورتی که نیاز به حمل و نقل جاده ای دارید و امنیت کالا، سالم رسیدن به مقصد و همچنین سرعت انتقال برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، ما به شما شرکت باربری و اتوبار تهران سعادت را پیشنهاد می کنیم. در صورت استفاده از این شرکت باربری و اتوبار به بهترین و راحت ترین شکل ممکن کالا یا محصول خود را به مقصد مورد نظر انتقال دهید.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 6 =

02188926620