اسباب کشی ادارات و شرکت ها

اسباب کشی ادارات و شرکت ها

۵
(۳)

اسباب کشی ادارات و شرکت ها در هرنوعی مشکلات خاص خود را به همراه دارد. خصوصا اگر اسباب کشی مربوط به شرکت خصوصی یا اداره خاصی باشد با توجه به میزان وسایل خود شرکت یا اداره مورد نظر،پرونده ها،تعداد کارمندان مشغول به کار در شرکت و وسایل شخصی آنان مشکلات و دردسر نیز در جابجایی قطعا وجودخواهد داشت. بعد از این که مکان جدید مورد نظر شما برای انتقال شرکت یا اداره با در نظر گرفتن داشتن شرایط مناسب آن مکان،تعداد اتاق ها و سایر موارد برای شرکت انتخاب شد،لازم است از برنامه ای منسجم و درست برای اسباب کشی استفاده نمایید.

اقدامات مربوط به قبل از اسباب کشی

بعد از روبراه نمودن شرایط در مکان جدیدی که قراراست شرکت به آنجا انتقال پیدا کند،برای انتقال و اسباب کشی،باید هماهنگی های لازم را انجام دهید.حداقل یک هفته قبل از انجام اسباب کشی کارمندان را در جریان قرار دهید.به دلیل این که زمان اسباب کشی و چیدمان وسایل در مکان جدید،به ناچار شرکت تعطیل می شود،پس بهتر است کارها جمع بندی شوند و آن دسته از کارهایی که نیاز به دور کاری دارند و باید در زمان تعطیلی شرکت نیز همچنان انجام شوند مشخص گردند.در کنار کارمندان باید به مشتریان خود نیز اطلاع رسانی کنید.بازه زمانی که شرکت تعطیل است را اعلام کنید،در ضمن آدرس و شماره تلفن جدید را در اختیار مشتریان قرار دهید.هرچه که دقیق و منظم تر عمل کنید کارها بدون پیچیدگی انجام می شود و کارمندان و مشتریان نیز دچار سردرگمی نخواهند شد.نظم بیشتر در کارها  باعث کوتاه تر شدن زمان تعطیلی شرکت  می شود و شما دچار ضرر کمتری در کارتان خواهید شد.

اسباب کشی ادارات و شرکت ها

ارائه دستورالعمل لازم به کارمندان

لیستی از تمامی مراحل کار و شرح  وظایف کارکنان را به آنان ابلاغ کنید.وسایلی را که خود کارمندان می بایست بسته بندی کنند از جمله وسایل شخصی خودشان یا سایر وسایل را به طور دقیق مشخص نمایید.

نکاتی برای اسباب کشی راحت و آسان ادارات و شرکت ها

اسباب کشی و جابجایی وسایل و لوازم شرکت ها و ادارات،کاری سخت،زمانگیر و دشوار می باشد.پیشنهاد می کنیم برای داشتن بهترین بسته بندی،و راحتی جابجایی وسایل شرکت  و اداره،بدون صرف هزینه زیاد با اطمینان این کار را به موسسات باربری معتبر که در این زمینه به طور تخصصی فعالیت دارند،محول کنید.به یاد داشته باشیدکه در هنگام اسباب کشی اداره یا شرکت مانند اسباب کشی منازل مسکونی باید یکسری اصول را حتما رعایت کنید. که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود.

  • استفاده از جعبه و کارتن

معمولا در شرکت ها و ادارات،در قسمت انبار کارتن هایی برای بسته بندی پرونده ها و فایل ها وجود دارد.در این جعبه ها پرونده ها،فایل ها و کتاب ها  را بگذارید و بسته بندی نمایید.در برخی از کشورهای دنیا جعبه هایی صرفا جهت بسته بندی پرونده ها و فایل های ادارات و جابجایی وسایل کارمندان طراحی و تولید شده اند که کار را راحت تر نموده است.

  • خالی کردن فایل ها

قبل از این که پرسنل موسسه حمل بار و اتوبار بیایند،فایل ها و پوشه ها را  از جای خود بیرون آورده و آماده کنید.چنانچه در شرکت کارتن خالی ندارید.از موسسات باربری درخواست کنید که کارتن و جعبه های مورد نیاز شما را همراه بیاورند.

اسباب کشی ادارات و شرکت ها

  • دقت در بسته بندی کامپیوترها

یکی از مهمترین بخش های اسباب کشی در ادارات،بسته بندی کامپیوترها و دستگاههایی مانند فکس،پرینتر،مانیتور و لب تاپ ها که شکستنی هستند،می باشد.دستگاههایی مانند فکس و بخش های مختلف کامپیوترها(اعم از مانیتور،کیس ویا صفحه کلید)بهتر است در جعبه های آنها از موادی مانند فوم و یا پلاستیک پر شود تا میزان ضربه وارد شده در طول اسباب کشی  و جابجایی به حداقل برسد.البته کارگران موسسات معتبر باربری در زمینه جابجایی چنین وسایلی به شکل حرفه ای عمل خواهند کرد.

  • آماده سازی و داشتن طرح

قبل از این که شروع به جابجایی کنید.طرح و نقشه دقیقی از این که وسایل شرکت در جای جدید،دقیقا باید در کجا قرارداده شوند،داشته باشید.محل جدید را قبل از اسباب کشی آماده و مرتب کنید.برای حمل وسایل مهم و حساسی مانند گاو صندوق قبل از اسباب کشی با شرکت باربری هماهنگ کنید.از قبل جای میز کنفرانس را مشخص نمایید.نصب دستگاههای سانترال،ویدئو پروژکتور یا دستگاههای حضور و غیاب بهتر است قبل از اسباب کشی انجام شود.

  • چسباندن برچسب بر روی کارتن ها و جعبه ها

نوشتن محتویات داخل جعبه ها و کارتن های بسته بندی شده  و نوشتن این مورد که این کارتن یا جعبه باید به کدام اتاق برود و مربوط به چه بخشی می باشد؟کمک شایانی به شما و دیگرکارمندان شرکت می نماید.

اسباب کشی ادارات و شرکت ها

برخی از مواردی که توسط شرکت های حمل بار در زمان اسباب کشی ادارات برای راحتی کار مشتری انجام می شود.

  • سرعت عمل در انجام کارها
  • جمع آوری و بسته بندی به موقع لوازم شکستنی شرکت ها و موسسات پیش از جابجایی
  • استفاده از بهترین کارتن جهت بسته بندی وسایل برای اسباب کشی
  • پر کردن فضای خالی درون جعبه و کارتن های محتوی وسایلی مانند کامپیوترها و شکستنی ها با فوم های مخصوص
  • بکار بردن دقت لازم جهت بسته بندی وسایل و تجهیزات کامپیوتری و الکترونیکی
  • احتیاط در  بسته بندی و آماده سازی گل وگیاه جهت جابجایی
  • بکارگیری تمهیدات لازم در جهت گم نشدن  و یا آسیب ندیدن وسایل شرکت یا اداره در زمان بسته بندی
  • جدا کردن وسایل ظریف و شکستنی
  • تخلیه فایل ها و پوشه ها با دقت زیاد

از آن جا که شرکت ها بسیار برروی اموال و وسایل خود حساسیت دارند و حق نیز با آنهاست چون این اسباب و وسایل جز سرمایه های شرکت به شمار می آیند،بنابراین موسسات معتبر حمل بار با استفاده از کارگران متخصص  هم در زمینه بسته بندی وسایل و همچنین جای دادن آن ها در خودروی مناسب این کار، درصورت سپردن کار اسباب کشی به آنان،جابجایی راحت ،ایمن و بدون نقصی را تجربه خواهید کرد.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

02188926620