اسباب کشی هنگام بارداری

اسباب کشی هنگام بارداری

۵
(۱)

اسباب کشی هنگام بارداری، هیچ زوجی دوست ندارد کار پرفشار و تنشی مانند اسباب کشی را در زمان بارداری انجام دهند ولی بعضا موقعیتی پیش می آید که مجبور به این کار شوید. تا جای ممکن سعی کنید اسباب کشی را به ماه های آخر موکول نکنید. خوب است نکات لازم را بدانید تا پروسه ی اسباب کشی راحت تر شود.

مراقبت هم از مادر هم از پدر

در طول بارداری هر اتفاق برای مادر بیفتد، بی شک رو جنین هم تاثیرگذار خواهد بود. همچنین اگر پدر خانواده دچار مشکل شود، مادر باردار باید مراقبت های لازم را انجام دهد و تنهایی به بقیه کار ها برسد. بنابراین در این دوره بیش از قبل مراقب همدیگر باشید تا اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد. کار های خطرناک و سنگین یا بدون احتیاط انجام ندهید چون هردو به هم نیاز دارید. سعی کنید از شرکت های باربری هم برای بسته بندی هم حمل و نقل کمک بگیرید تا امکان آسیب رسیدن به حداقل برسد.

برنامه ریزی

اولین و مهم ترین کار برای داشتن اسباب کشی راحت برنامه ریزی است. همانطور که می دانید استرس بدترین اتفاق ممکن در بارداری است که هم مادر هم جنین را به خطر می اندازد. برنامه ریزی از استرس و سردرگمی اسباب کشی کم می کند. تا آنجایی که می توانید از دوست ها و آشنایان کمک بگیرید. لیست و لوازم لازم بسته بندی را تهیه کنید. سعی کنید همه ی خانه را باهم شروع نکنید. از یک اتاق یا قسمت خاص شروع کنید و تا تمام شدن آن قسمت سراغ بقیه جاها نروید تا از سردرگمی و شلوغی بیش از حد جلوگیری کنید.

به وزن اجسام توجه کنید.

توجه داشته باشید تا هفته بیستم بارداری توانایی جابجایی حداکثر بیست کیلوگرم را دارید. اگر در ماه های آخر بارداری هستید، باید خیلی دقت کنید و مراقبت به خرج دهید. کوچک ترین حرکتی که باعث افتادن یا سر خوردن یا فشار آمدن به شما شود، عواقب بدی خواهد داشت. با احتیاط ترین کار این است که حداکثر هشت کیلوگرم حمل کنید.

نحوه بلند کردن اجسام حین اسباب کشی در بارداری

طوری که پشتتان صاف باشد، روی دو زانو بنشینید جسم را در دست گرفته و بلند شوید. در این صورت کم ترین فشار ممکن به کمرتان وارد خواهد شد. توجه داشته باشید این حداقل فشار به این معنا نیست که شما می توانید هروسیله با هر وزنی را بلند یا جابجا کنید. از خم شدن برای برداشتن اشیا جدا خودداری کنید و طبق رویه ی گفته شده اشیا را از روی زمین بردارید.

اسباب کشی اصولی در هنگام بارداری

موقعیت مکانی خانه جدید را بررسی کنید

در بارداری ممکن است هرلحظه هر اتفاقی بیفتد بنابراین بیمارستان، درمانگاه و پزشک متخصص نزدیک مکان جدید را بشناسید تا در صورت نیاز وقت تلف نشود.

اسناد مربوط به دوره بارداری، نوزاد و بیمارستان را در دسترس قرار دهید.

این اسناد عبارتند از:

  • مدارک و آزمایش های فرد باردار
  • دفترچه بیمه
  • آدرس و شماره تلفن پزشک متخصص
  • آزمایشات مربوط به نوزاد

برای خرید سیسمونی اصلا عجله نکنید.

حتا اگر خرید سیسمونی پس از تولد نوزاد باشد، بهتر این است حین اسباب کشی سیسمونی تهیه نکنید. در این صورت اول ازهمه اینکه هزینه ای برای باربری نمی پردازید و وقت بیشتری برای انجام بقیه کار ها دارید. از طرفی امکان آسیب دیدن سیسمونی حین حمل و نقل و بسته بندی وجود دارد. دیگر آنکه پس از اسباب کشی در مکان جدید با موقعیت های خانه آشنا می شوید و تصمیم بهتری درباره ی سیسمونی می گیرید.

بیشتر بخوانید : نحوه صحیح بسته بندی لباس ها

مراقب باشید

 مراقبت از مادر حین بارداری چه از لحاظ فیزیکی چه احساسی بسیار اهمیت دارد و هم روی مادر و هم جنین اثرگذار است. از آنجایی که اسباب کشی پروسه پر تنش و فشاری برای تمامی افراد است و مادر های باردار در این دوره حساس تر می شوند، باید خیلی مراقب اشید که مادر استرس زیادی تحمل نکند و استراحت کافی داشته باشد. به هیچ عنوان نباید فشار زیاد از نظر کار کردن و بسته بندی به مادر وارد شود.

کمک بگیرید

بهترین کار کمک گرفتن از شرکت های باربری هم در بسته بندی و هم در حمل و نقل وسایل است. این کار به خصوص در این موقعیت حساس منفعت بسیار زیادی دارد.

اسباب کشی اصولی در هنگام بارداری

اول اینکه از فشار کاری زوج کم می شود و مادر می تواند به اندازه کافی استراحت داشته باشد و فشار یا خستگی که در این دوره خطرناک است تحمل نکند.دیگر آن که وقتی کار اسباب کشی را به افراد حرفه و ای و با تجربه می سپارید، نگرانی و استرس کمتری تجربه خواهید کرد چون کار را به کاردان سپرده اید. و این آسودگی خاطر در این شرایط دقیقا همان چیزیست که زوج باردار به آن نیاز دارند.از شش ماهگی به بعد بارداری بسیار حساس تر خواهد شد و ممکن است شما فکر کنید توانایی انجام تمام کارها توسط خودتان را دارید ولی این فکر اصلا درست نیست. وسواسی و ایده آل گرایی را کنار گذاشته و حتما کمک بگیرید. در سه ماهه ی آخر بارداری هیچ کار سخت یا سنگینی مانند جابجایی یا حتی بسته بندی وسایل انجام ندهید و همگی را به شرکت باربری بسپارید.

باربری تهران سعادت با مجرب ترین پرسنل و کارگران پروسه پرتنش و اضطراب اسباب کشی را برای شما راحت تر خواهد کرد. این باربری مطمئن علاوه بر حمل و نقل در کار بسته بندی هم به شما کمک خواهد کرد.اگر توانایی پرداخت هزینه باربری را ندارید حتما از دوستان یا آشنایان برای بسته بندی و حمل و نقل کمک بخواهید. درست است که خانه شلوغ و پر از آدم می شود ولی کار ها به همان نسبت زودتر انجام خواهند شد.

دسترسی سریع (برای مطالعه کلیک کنید )

کمردرد اسباب کشی

یکی از معضلات هنگام اسباب کشی، کمردرد است که به دنبال رعایت نکردن نکات ایمنی و حمل اشیا بدون ملاحظه است. به هیچ عنوان وسایل سنگین را بلند یا جابجا نکنید زیرا این یکی از دلایل کمردرد هنگام اسباب کشی است که حتی در مواقع عادی هم خطرناک است چه برسد به موقعیت حساسی مانند بارداری!برخلاف چیزی که تصور می کنید، حمل و نقل اشیا کار ساده ای نیست و به آموزش احتیاج دارد. بهترین کار کمک گرفتن از شرکت باربری تهران سعادت است که با پرسنل مجرب و آموزش دیده تمامی اسباب را حمل می کنند.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

02188926620