خدمات باربری و حمل محصولات کشاورزی

درخواست باربری و حمل بار محصولات کشاورزی به سراسر ایران

باربری و حمل بار محصولات کشاورزی

۵
(۲)

حمل بار محصولات کشاورزی

تولید و صادرات و حمل محصولات کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد کشورهایی که در این زمینه از ظرفیت های تولیدات کشاورزی خود به خوبی استفاده می کنند، دارد. از زمان های بسیار دور انسان ها با کشاورزی و استفاده از محصولات کشاورزی قادر به حفظ حیات خود بوده اند. بعد از این که انسان ها یاد گرفتند در کنار رودخانه ها ساکن شوند کشاورزی رونق گرفت و از آن زمان تا کنون کشاورزی از ارکان اصلی زندگی انسان ها به شمار می آید.

فرآیند تولید مواد غذایی، الیاف های گیاهی، علوفه و سایر محصولات گیاهی مورد نیاز انسان از طریق کاشت گیاهان خوراکی و معین را به طور کلی کشاورزی می نامند. با پیشرفت در ابزار و شیوه های کشت و آبیاری کشاورزی اکنون به صنعت بسیار قدرتمندی تبدیل شده است و تولید و صادرات و باربری و حمل بار محصولات کشاورزی نیاز به تخصص و دانش زیادی دارد. امروزه مشاغلی زیادی در این زمینه وجود دارد و افراد زیادی با تخصص های گوناگون در صنعت کشاورزی مشغول به کار هستند.

نگهداری صحیح محصولات کشاورزی

هدف از نگهداری محصولات کشاورزی جلوگیری از تغییرات در کیفیت آن ها در فاصله زمانی تولید تا مصرف است و اهمیت زیادی دارد چون بیشتر محصولات کشاورزی مدت زمان طولانی نمی توانند سالم بمانند و باید زودتر وارد بازار مصرف شوند. محل نگهداری باید خشک و  کمترین میزان رطوبت را داشته باشد، دمای محیط را هم با توجه به محصولی که در آنجا نگه داری می شود باید تنظیم کرد. درهنگام باربری و حمل محصولات کشاورزی مانند میوه های نرم که زود فاسد می شوند از ماشین های یخچالدار باید استفاده کرد.

در نگهداری محصولات کشاورزی مانند غلات از مخازن ویژه ای به نام سیلو استفاده می شود. غلات در سیلوها به مدت زیادی می توانند سالم باقی بمانند. محصولات کشاورزی بسیار ارزشمندی مانند زعفران و یا انواع گیاهان دارویی وجود دارند که با خشک و بسته بندی آن ها را می توان به زمان طولانی حفظ کرد.

باربری و حمل بار محصولات کشاورزی

 همچنین برای حفظ محصولات کشاورزی از آفات و حشرات موذی از سموم و مواد شیمیایی در زمان کشت استفاده می شود. انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی و غذایی اکنون دارای امکانات پیشرفته ای برای تنظیم میزان رطوبت و دمای مناسب هستند و تا زمان حمل محصولات کشاورزی آن ها را سالم نگه می دارند.

ضرورت افزایش تولیدات محصولات کشاورزی

با پیشرفت انسان ها در بهداشت و استفاده از تکنولوژی ها در بسیاری از جنبه های زندگی در طی چند دهه اخیر مرگ و میر ناشی از بیماری و جنگ و فقر کاهش یافته است. این افزایش جمعیت باید همگام با افزایش محصولات کشاورزی باشد تا همه مردم از غذای کافی به عنوان نیاز اصلی برای حفظ بقا برخوردار شوند. از این رو کشورها باید به فکر افزایش تولید انواع محصولات کشاورزی و نگهداری اصولی و حمل آن ها باشند، تا قادر به  تغذیه صحیح و کافی برای ملت خود باشند.

علاوه بر این افزایش تولیدات کشاورزی و صادر کردن آن می تواند به بهبود اقتصادی کمک زیادی بکند. باربری و حمل بار محصولات کشاورزی به طور اصولی در زمینه صادرات از عوامل بسیار مهم در حفظ  کیفیت ارزش غذایی و سلامت آن ها دارد. صادرات انواع محصولات کشاورزی می تواند درآمد زایی خوبی را برای افرادی که در این زمینه فعالیت دارند ایجاد کند. پس افزایش درآمد از این طریق انگیزه خوبی برای افزایش تولیدات محصولات کشاورزی است.

ویژگی های شرکت های حمل و نقل محصولات کشاورزی

یکی از دغدغه های همیشگی کشاورزان، انبارداران و صادرکنندگان محصولات کشاورزی انتخاب یک شرکت حمل و نقل است که با بسته بندی صحیح و نگهداری انواع محصولات کشاورزی در زمان جابجایی حمل بار محصولات کشاورزی را بتواند به خوبی انجام بدهد. این شرکت های باید ضمانت ارسال و تحویل کالاها را در بهترین شرایط ممکن به مشتریان خود بدهند و با تحویل به موقع و سالم محصولات موجب کاهش هزینه های حمل و نقل بشوند.

از آنجا که محصولات کشاورزی تنوع بسیار زیادی دارند بسته بندی هرکدام از این محصولات متفاوت است. بسته بندی مناسب در زمان جابجایی از مهم ترین نکاتی است که شرکت های حمل و نقل و اتوبار باید به آن توجه کنند. مواردی چون کنترل دما، رطوبت و سایر عوامل محیطی، تجهیزات نگهداری کننده بسته های حاوی محصولات کشاورزی فساد پذیر در شرایط مطلوب و زدن برچسب هایی که حاوی اطلاعاتی در مورد ویژگی های نگهداری و تاریخ مصرف کالا از امکاناتی است که یک شرکت حمل و نقل در حمل محصولات کشاورزی باید داشته باشد.

باربری و حمل بار محصولات کشاورزی

برای محافظت بارها در برابر خسارت هایی که ممکن است در زمان جابجایی به محصولات وارد شود استفاده از بیمه و بارنامه ضروری است. بارنامه ها ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﺷﺮﻛﺖ ﺣﻤﻞ ﻭ ﻧﻘﻞ در برابر تحویل سالم محموله به مشتریان خود است. بسته به نوع بیمه ای که انتخاب می کنید در صورت  بروز حادثه می توانید خسارت خود را از شرکت دریافت کنید.

نکاتی که در انتخاب نوع و روش باربری و حمل محصولات کشاورزی باید به آن ها توجه کرد

 با توجه به تنوع محصولات کشاورزی بسته بندی، بارگیری و تخلیه و روش های حمل بار محصولات کشاورزی متفاوت است. برای بهترین انتخاب روش حمل ونقل باید عواملی چون درجه فساد پذیری محصول، میزان محصول قابل حمل، دما و رطوبت مورد نیاز در زمان جابجایی، ارزش مالی بار، زمان لازم برای ترانزیت در حمل و نقل های هوایی، اتوبار زمینی و یا دریایی، هزینه های حمل و در نهایت کیفیت خدمات شرکت حمل و نقل را در نظر گرفت.

از حمل و نقل هوایی می توان برای حمل محصولات کشاورزی که ارزش اقتصادی زیاد و عمر مفید آن ها کوتاه است و به میزان کم صادر می شوند استفاده کرد. بهترین مزیت این روش زمان کوتاه ترانزیت کالا است اگرچه هزینه آن از روش های انتقال دیگر بالاتر است.

در روش های دریایی و زمینی چون زمان جابجایی ممکن است طولانی شود برای حفظ کیفیت محصولات کشاورزی مانند سبزیجات و میوه ها که فساد پذیری آن ها بیشتر است باید از ماشین های باربری یخچالدار استفاده کرد که اگر زمان ترانزیت طولانی شد آسیب زیادی به آن ها وارد نشود.

اگر به دنبال انتخاب یک شرکت حمل و نقل و اتوبار معتبر برای حمل مطمئن محصولات کشاورزی خود هستید، پیشنهاد ما به شما شرکت باربری تهران سعادت است که با بهره گیری از بهترین امکانات و نیروهای متخصص یکی از بهترین شرکت ها در باربری محصولات کشاورزی است.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

02188926620