خدمات باربری و حمل قیر

درخواست خدمات باربری و حمل قیر به سراسر ایران

باربری و حمل قیر به سراسر کشور

۵
(۲)

باربری و حمل قیر به سراسر کشور یکی از مهم ترین مسائل در کیفیت قیر ، سیستم باربری و حمل قیر است. امروزه برای حمل قیر و یا نگه داری از آن ، از تانکرها و مخازن قیر با شعله مستقیم استفاده می کنند. استفاده از شعله مستقیم برای گرم نگه داشتن قیر ممکن است صدمات غیر قابل جبرانی به قیر وارد آورد و سبب پایین آمدن کیفیت و تغییر ساختار آن شود. همچنین با سرد و گرم کردن های مداوم در زمان های مختلف از جمله تخلیه در مخازن آسفالت و زمان پخت و تخلیه آن رویه های آسفالتی دچار افت کیفیت می شوند.

حمل قیر خود را به باربری تهران سعادت بسپارید. شرکت تهران سعادت با کمترین هزینه و سریع ترین زمان ، کار ارسال قیرهای شما را به محل مورد نظر شما انجام می دهد.

برخی از تانکرهای حمل ، به دلیل اینکه فاقد عایق بندی بوده و از مخازن یک جداره برخوردارند پس از اینکه قیر را از پالایشگاه تحویل می گیرند ، حرارت خود را از دست می دهند ، بنابراین برای تخلیه آن ها در مقصد ، به گرم کردن مجدد احتیاج پیدا می شود. بنابراین باید سوخت زیادی برای گرمایش مجدد قیر مصرف شود و همچنین گرم کردن دوباره آن باعث افت کیفیت قیر می شود.

در تمامی کشورهای صنعتی جهان ، استفاده از تانکرهای تک جداره و فاقد عایق ممنوع می باشد. بدین سبب مرکز تحقیقات راه و شهرسازی ، طرح های تشویقی را برای دوجداره ساختن تانکرهای باربری و حمل قیر و کاهش دادن زیان های حمل آن با تانکرهای یک جداره در نظر گرفته است. از جمله طرح های تشویقی آن ، دو برابر شدن کرایه حمل این ماده با تانکر دو جداره ، نسبت به تانکرهای تک جداره می باشد.روش های غیر اصولی باربری و حمل قیر، باعث اتلاف هزینه و انرژی و همچنین آلودگی های محیط زیستی می شود که اقدام به دو جداره کردن تانکرهای حمل قیر ، تا حد بسیار زیادی مانع اتلاف هزینه و انرژی و آلوده شدن محیط زیست می گردد.

باربری و حمل قیر

شرکت باربری تهران سعادت ، یک شرکت دارای سابقه درخشان در زمینه حمل و نقل قیر و کالاهای دیگر، به مناطق مختلف کشور می باشد. این شرکت باربری ، دارای قابلیت صدور بیمه نامه معتبر با سقف پوشش دهی بالا و بارنامه دولتی مجاز به حمل بار است.

 

برای گرمایش یک تانکر قیر در مدت یک ساعت ، ۷۰ لیتر گازوئیل مورد نیاز است . اما برای گرم کردن همان مقدار قیر، در فصل تابستان دو ساعت و در فصل زمستان ۱۰ ساعت زمان صرف می شود. بنابراین با توجه به قیمت گازوئیل ، هزینه هنگفتی به دولت و شرکت های خصوصی تحمیل می شود.

درصد زیادی از درامد هر کشوری ، برای خرید انرژی مصرف می شود. بنابراین تمام مصرف کنندگان سوخت ها باید صرفه جویی در مصرف آن را مد نظر خود قرار دهند.در حال حاضر، تعداد بسیاری تانکر باربری و حمل قیر در کشور تردد دارند. در صورتی که قیر موجود در تانکرها سرد شود هزینه و انرژی زیادی را باید صرف گرمایش مجدد این ماده کرد و این امر سبب آلودگی محیط زیست و هوا و همچنین کاهش منابع موجود می شود.

برای دوجداره کردن تانکرهای باربری و حمل قیر چه اقداماتی صورت می گیرد؟

برای دو جداره کردن تانکرهای حمل این ماده با استفاده از پشم سنگ ، در مرحله اول روی تانکرها را با فاصله ی ۱۲۰ سانتی شاسی کشی می کنند و پس از آن با توجه به دمای قیر، عایق پشم سنگ پتویی مناسب با آن ، مورد استفاده قرار می گیرد.

در مرحله دوم ، تور سیمی گالوانیزه با دانسیته ۱۴۰ کیلوگرم و ضخامت ۶۰ میلی متر که عایق متناسبی می باشد ، میان شاسی ها ، دور تانکر پیچیده می شود و به وسیله تسمه بسته می شود.در مرحله آخر ، ورق آلومینیوم روی پشم سنگ ها را پوشش می دهد. ورق های آلومینیوم در جای شاسی ها جوش می خورد و یا پیچ می شود.

باربری و حمل قیر

در هنگام باربری و حمل قیر از طریق شرکت تهران سعادت از ایمنی بار خود مطمئن باشید.

برای اینکه گرمایش قیر هنگام حمل ، از بین نرود و از سوخت و انرژی برای گرم کردن مجدد قیر استفاده نشود ، از پشم سنگ برای عایق کردن تانکرهای باربری و حمل قیر استفاده می شود . با این کار هم در مصرف سوخت صرفه جویی می شود و هم کیفیت قیر در اثر سرد و گرم شدن پی در پی کاهش پیدا نمی کند.

با توجه به اینکه هر سال ، بودجه قابل توجهی در زمینه ی مصرف قیر و آسفالت ، اختصاص داده می شود. اما بهبود کیفیت قابل توجهی در جاده ها مشاهده نمی شود. دلیل این امر ممکن است ، ناشی از کاهش کیفیت قیر در مراحل باربری و حمل قیر باشد. دو جداره کردن تانکرهای حمل و نقل ، از این جهت مورد اهمیت قرار می گیرد که در روند حمل و نقل ، کیفیت قیر حفظ شود و تخلیه آن در مقصد از سهولت کافی برخوردار باشد.

باربری و حمل قیر امولسیون

قیر امولسیون را نباید در مجاورت آتش، اکسید کننده های قوی و گرما قرار داد . همچنین برای باربری و حمل قیر بهتر است ، از پمپ هایی با حجم مناسب استفاده شود. انواع متفاوت امولسیون ، نباید با هم مخلوط شوند. هنگامی قیر امولسیون گرم شود برای پایین آمدن لخت شدگی حتما باید آن را به هم زد.

حتی الامکان باید از یخ زدگی امولسیون جلوگیری به عمل آید. زیرا اگر یخ بزند ، تخریب می شود و آب و قیر از هم جدا می شوند و دیگر قابل استفاده نمی باشد.قیر امولسیون ، به دلیل اینکه از مخلوط ذرات قیری در فاز آبی تولید می شود ، مزایا و معایب  بسیاری دارد. هنگامی که قیر امولسیونی تولید می شود ، باید بر روی مواد سازنده آن آزمایشاتی برای مشخص شدن ثبات بالا برای حمل و نقل و ذخیره سازی به انجام برسد.

باربری و حمل قیر

بهتر است برای جلوگیری از تلاطم امولسیون در کامیون های حمل قیر ، تانکرهایی که از تیغه موج شکن برخوردارند مورد استفاده قرار بگیرند.رعایت ایمنی در تمام مدت باربری و حمل قیر ، امری ضروری می باشد. استفاده از تانکر دو جداره عایق ، مانع به هدر رفتن دما در زمان بارگیری می شود و همچنین در مصرف سوخت و انرژی ، تا حد زیادی صرفه جویی می شود. تانکرهای دو جداره در زمان تخلیه قیر ، ایمنی را تا حد زیادی افزایش می دهند و همچنین هنگام استفاده از آن ، قیر نیازی به گرمایش مجدد در زمان تخلیه ندارد و هیچگونه آلودگی برای محیط زیست به بار نمی آورد.

شرکت حمل و نقل با سابقه تهران سعادت ، آمادگی خود را جهت حمل و ارسال مطمئن فرآورده های نفتی به مقصد مورد نظر شما اعلام می دارد.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 1 =

02188926620