خدمات ترانزیت زمینی

درخواست خدمات انواع ترانزیت

ترانزیت زمینی چیست؟

۵
(۲)

جابجایی وحمل و نقل کالا و محصولات به روش های مختلفی امکان پذیر است و در سال های اخیر بر اساس پیشرفت های چشم گیر دنیای حمل و نقل کمپانی های باربری زیادی با ارائه خدمات نوین سعی در پیشی گرفتن از هم را دارند. ترانزیت زمینی یکی از معدود راه های جابجایی در شرکت باربری تهران سعادت می باشد که در دسته مطمئن ترین روش ها قرار می گیرد، چرا که این اقدام به واسطه نیروی کار مجرب و ماشین آلات جدید و پیشرفته صورت می پذیرد. همچنین در این مقاله قصد داریم در رابطه با اصول ترانزیت زمینی و شناخت استاندارد های مربوط به آن مطالب مفیدی در اختیار کاربران عزیز قرار دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آشنایی با اصول ترانزیت زمینی و شناخت استاندارد های مربوط به آن در شرکت تهران سعادت

به بیان کلی ترانزیت و حمل و نقل کالا و محصولات می بایست بر اساس اصول اولیه و استاندارد های بین المللی صورت پذیرد، کلیه امور مربوط به انجام ترانزیت داخلی و خارجی  در این شرکت باربری تهران سعادت با پشتیبانی همه جانبه صورت می پذیرد و مشتریان می توانند با خیال راحت از پوشش بیمه کالای این شرکت نهایت استفاده را داشته باشند.

از مهم ترین نکات در زمان ترانزیت زمینی، امکان انجام ترانزیت داخلی و خارجی است که بر اساس داشتن راه ارتباطی امکان پذیر می باشد. به بیان کلی در صورت وجود راه ارتباطی زمینی مشتریان می توانند از مزایای ترانزیت زمینی استفاده کنند تا کالا و بار خود را به واسطه کامیون و تریلی های ترانزیتی به سایر نقاط ارسال نمایند.

ترانزیت زمینی

شرکت باربری تهران سعادت با ارائه خدمات نوین، به کار گیری نیروی خدمات مجرب و استفاده از ماشین آلات پیشرفته امکان ارائه کلیه خدمات مربوط به ترانزیت زمینی را برای تمامی هموطنان در سراسر کشور فراهم نموده است.

ترانزیت زمینی به چند روش قابل اجرا می باشد؟

به بیان کلی ترانزیت زمینی شامل کلیه جابجایی و انتقالاتی است که با استفاده از راه های زمینی و جاده ها صورت می پذیرد، این قابلیت ممکن است به صورت ترانزیت داخلی که در مرز های داخلی کشور صورت می پذیرد، باشد و یا با عبور به مرزهای بیرون از خاک کشور ترانزیت خارجی شکل گیرد.

ترانزیت داخلی

حمل و نقل کالا و محموله های باری در خاک یک کشور با مرز مشخص نیز نیاز به داشتن مجوز و بارنامه دارد، مهم نیز میزان بار شما تا چه اندازه است این که حمل بار صورت پذیرد به نحوی سبب انجام یک ترانزیت داخلی شده است. برای انجام این اقدامات در ابتدا به یک شرکت باربری و اتوبار معتبر نیاز دارید، ممکن است شما قصد جابجایی محموله و بار از غرب کشور به استان های شرقی را داشته باشید در چنین حالتی می توانید به دو صورت عمل نموده یا به باربری شهر مبدا مراجعه نموده و یا در صورت عدم اطمینان از سلامت و اعتبار باربری یا اتوبار با شرکت باربری تهران سعادت تماس گرفته و در مدت زمان کم بار خود را در هر نقطه کشور جابجا نمایید. عموما زمانی که حجم بار از یک میزان مشخص افزایش پیدا کند، دارندگان بار برای جابجایی به ترانزیت نیاز دارند و می توانند از خدمات ترانزیت زمینی شرکت باربری تهران سعادت استفاده نمایند.

بیشتر مطالعه کنید : حمل بار گمرک

ترانزیت خارجی

از دیگر مواردی که می توان آن را در حیطه ترانزیت زمینی عنوان نمود، ترانزیت خارجی زمینی است که پا را از مرز های داخلی کشور فرا گذاشته و  وارد مرزهای خارجی و خاکی کشور های همسایه شده اند. عمدتا حمل بار های خارجی کشور های همسایه که دارای مرز خاکی هستند به واسطه ترانزیت انجام می شود چرا که هزینه کمتری نسبت به دیگر روش های جابجایی در پی خواهد داشت به علاوه می توانید میزان بار مشخصی را جابجا نمایید. ترانزیت زمینی به سمت خارج از مرز های به واسطه صدور بارنامه های دولتی امکان پذیر است و معمولا هزینه های را برای ورود و خروج ماشین های حمل بار نیز در پی خواهد داشت.

ترانزیت زمینی

در زمان انجام ترانزیت زمینه چه اطلاعاتی باید درج و ثبت شود؟

از مهم ترین مواردی که در زمینه ترانزیت زمینی مورد توجه قرار می گیرد، تنظیم اسنادی برای درج کلیه اطلاعات مربوط به بار، کالا، باربری و… می باشد. به بیان کلی تر در اساس نامه شرکت های باربری و اتوبار معتبر اوراقی با هدف دریافت اطلاعات و ثبت قرارداد فی ما بین میان صادر کننده و راننده یا حمل کننده بار تنظیم خواهد شد که از آن ها با عنوان بارنامه یاد می شود. این اوراق بهادار بیان خواهد کرد که راننده بر اساس شرایطی که در اسناد ذکر شده می بایست بار را در زمان معینی بارگیری نموده و طی مدت مشخص شده آن را از مبدا به مقصد جابجا کرده و در روز و ساعت تعین شده تخلیه نماید. از جمله نکاتی که مشخصا در بارنامه ترانزیت زمینه درج می شود شامل موارد زیر می باشند:

فرستنده

درج کلیه اطلاعات لازم در رابطه با فرد یا شرکت ارسال کننده کالا با هدف پیگیری های لازم

مبدا

نشانی کاملی از محل تحویل و بارگیری کالا توسط راننده یا حمل کننده بار

گیرنده

درج تمامی اطلاعات لازم گیرنده با هدف دریافت کالا بدون مشکل در محل مقرر

بیشتر مطالعه کنید : حمل بار کانتینری

بار

ثبت اطلاعاتی در رابطه با نوع بار، جنس، میزان آسیب پذیری یا مدت فاسد شدن

اندازه بار

عنوان نمودن کلیه مشخصات مربوط به بار که شامل مواردی چون تعداد، ابعاد و وزن بار می باشد

مقصد

تعیین و ثبت آدرس مورد نظر به منظور تخلیه بار و عنوان نمودن زمان مشخص برای تحویل کالا

هزینه ها

مشخص نمودن میزان هزینه های مربوط به حمل و جابجایی پیش از بارگیری و در زمان تنظیم بارنامه بر اساس استاندارد ها

گفتنی است که تمامی عملیات مربوط به ترانزیت زمینه به واسطه انواع ماشین آلات تنها پس از صدور بارنامه امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است که بار نامه در سه نسخه مشابه تهیه و تنظیم می شود که نسخه اول نزد صادر کننده باقی می ماند و دو نسخه دیگر به ترتیب یکی برای گیرنده بار ارسال شده و دیگری در اختیار راننده قرار می گیرد.

در پایان گفتنی است که ترانزیت کالا در ایران به واسطه جایگاه جغرافیایی به روش های مختلف امکان پذیر می باشد و شرکت های باربری و اتوبار می توانند از راه های متعدد محموله ها را وارد و خارج نمایند، البته این روش ها بر اساس اصول و استاندارد های خاصی صورت می پذیرد و میزان هزینه های اعمال شده ترانزیت خارجی بر اساس قوانین گمرکی کشور مبدا و مقصد متغیر می باشد و شرکت باربری و اتوبار تهران سعادت با ارائه روش های نوین ترانزیت زمینی و داشتن کادر مجرب حمل و نقل مطمئن و امنی را برای شما به ارمغان می آورد.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

02188926620