نحوه جا به جایی آکواریوم در اسباب کشی

نحوه جا به جایی آکواریوم در اسباب کشی

۵
(۲)

نحوه جا به جایی آکواریوم در اسباب کشی موضوع بحث ما در این مقاله است .همانطور که می دانید اسباب کشی و جا به جایی از محلی به محل دیگر یک چالش بسیار بزرگ و سخت می باشد.یکی از سخت ترین مراحل در اسباب کشی انتقال حیوانات خانگی به محل جدید است. همه ی افراد ممکن است در محل زندگی خود حیوانات خانگی مثل سگ ها ، گربه ، پرندگان مختلف، خرگوش و یا ماهی داشته باشند.  داشتن حیوانات خانگی برای همه  جنبه فان دارد و سرگرم کننده است و شادی و نشاط را به خانه می بخشد.

اما با این حال وقتی زمان اسباب کشی و جا به جایی شما می رسد، اولین و بزرگترین دغدغه شما این است که چگونه حیوانات خانگی خود را به آسانی و با خیالت راحت به محل زندگی جدید منتقل کنید. از بزرگ ترین معضلات افرادی که قصد اسباب کشی دارند ، جا به جایی آکواریوم پر از ماهی های مختلف است که برخی از این ماهی ها نیز ممکن است خیلی گران قیمت باشند.اگر شما نیز صاحب یک آکواریوم پر از ماهی های مختلف هستید حتما این سوال در ذهن شما شکل می گیرد که چگونه می شود با ماهی حرکت کرد و جا به جا شد؟ ما در این مقاله قصد داریم روش های حمل بار و جا به کردن آکواریوم را از محلی به محل دیگر، مورد بررسی قرار داره و بعضی راه کار ها را برای جا به جایی راحت آکواریوم به خصوص در اسباب کشی راه های دور را به شما ارائه دهیم.

جا به جایی آکواریوم هنگام اسباب کشی

اولین وظیفه ی شما این است که ابتدا تصمیم بگیرید با ماهی های خود در هنگام اسباب کشی منزل چه کاری انجام دهید.طبیعتا شما دوست دارید که همه ماهی هایی را که در اختیار دارید را نگه داری نمایید و در محل زندگی جدید نیز از آن ها لذت ببرید، آن هم به همراه آکواریوم بزرگ آن ها، اما نباید فقط نظر شخصی خود را در نظر بگیرید و قطعا این نگرش درستی نمی باشد. این که شما چه تصمیمی در مورد ماهی های خود می گیرید به محل جدید زندگی و شرایط شما بستگی دارد. در واقع ماهی زمانی که از به محل زندگی جدید انتقال پیدا می کنند به شدت تحت فشار قرار خواهند گرفت و چگونگی  مراقبت از حیوانات خانگی خود ، در حالی که آن ها را از خانه به خانه دیگر منتقل می کنید کم ترین نگرانی شماست. متاسفانه احتمال زنده ماندن همه ی ماهی هنگام جا به جایی و اسباب کشی بسیار کم می باشد. اگر قرار است که شما  به شهر یا کشور دیگر مهاجرت کنید ، شما با چالش سخت و پیچیده ی جا به جایی آکواریوم ماهی به منزل جدید خود رو به رو می شوید. و جا به جایی بین شهری و یا بین کشوری به خانه نسبتا دور  شما می تواند برای این موجودات ظریف خطرناک و کشنده باشد.

بیشتر بخوانید : چگونه از آسیب دیدن وسایل در اسباب کشی جلوگیری کنیم؟

شما می توانید نسبت به جا به جایی و محل اسباب کشی خود ، برای چگونگی جا به کردن آکواریوم ماهی خود تصمیم بگیرید. اگر قرار است که به شهر یا جای خیلی دور اسباب کشی کنید بهترین راه این است که حیوان خانگی و یا آکواریوم خود را به یک شخص قابل اطمینان بسپارید زیرا انتقال آن ها به جای دور اصلا به نفع حیوانات خانگی نیست.

چگونگی جا به جایی آکواریوم پر از ماهی

اگر در نهایت به این نتیجه رسیدید که جا به جایی آکواریوم به محل زندگی جدید کار درستی است و تصمیم گرفتید که این کار را انجام دهید، باید این موضوع را بدانید که  انتقال یک آکواریوم پر از ماهی از جایی به جایی دیگر کار بسیار دشواری می باشد. اما می توان گفت که انجام شدن هیچ کاری غیر ممکن نیست. به همین خاطر ما در ادامه چگونگی جا به جایی آکواریوم ماهی ها را مرحله به مرحله برای شما توضیح می دهیم.

نحوه جا به جایی آکواریوم در اسباب کشی

مرحله اول : برای انتقال آکواریوم برنامه ریزی دقیق کرده و این کار را در آخر اسباب کشی انجام دهید

پس از این که همه ی اسباب ها بسته شده و به محل جدید رسید ، نوبت به آکواریوم می رسد و شما باید کار جدا سازی مخزن آکواریوم را آغاز کنید.به این ترتیب مدت زمانی که ماهی ها ی شما  در ظروف نامناسب و شرایط بد می باشند کاهش می یابد.

مرحله دوم: برای مراقبت و نگه داری از ماهی ها از سطل های بسیار بزرگ و یا گالون ها استفاده نمایید و حتما از پاکیزگی و نو بودن آن ها اطمینان حاصل کنید هم چنین این دو وسیله حتما باید دارای یک درب محکم و مطمئن باشند که از ریختن آب  و یا افتادن به بیرون جلوگیری کنند.

مرحله  سوم :  با استفاده از یک شیلنگ سیفون آب مخزن را کاملا تخلیه کنید و آن را در سطل ها و یا گالون هایی که تهیه کرده اید قرار بدهید.

مرحله چهارم :  به وسیله ی یک تور ماهیگیری ، ماهی ها را با دقت و احتیاط به درون سطل ها و گالون ها انتقال دهید.

مرحله پنجم:پس از انتقال ماهی ها به دورن سطل ها نوبت به این می رسد که لوازم جانبی و دکوراسیون آکواریوم را باز کرده و بردارید.هم چنین گیاهان زنده ی درون آکواریوم نیز باید سالم بمانند بنابراین باید برای آن ها نیز یک زیستگاه مناسب تهیه نمایید.

مرحله ششم : تمام وسایل تزیینی و جانبی آکواریوم باید توسط پلاستیک های حبابی و کاغذ بسته بندی شده و در کارتون قرار بگیرند.این وسایل عبارتند از:

گرمایشی

  • چیلر ها
  • فیلتر ها
  • پمپ ها و لوله ها
  • و…

 که باید این وسایل را تحت عنوان شکستنی بسته بندی نمایید.

بیشتر بخوانید : حفظ سلامت و ایمنی حین اسباب کشی

مرحله هفتم : برای جا به جایی آکواریوم تمام آب باقی مانده در مخزن آن را تخلیه کنید.و آکواریوم را کاملا خشک کنید.

مرحله آخر  : اگر ابعاد آکواریوم شما کوچک است می توانید به وسیله ی پلاستیک های حبابی آن را بسته بندی کنید، و اگر آکواریوم شما بزرگ است حتما تمام قطعات جانبی آن را جدا کنید. می توانید برای انتقال و جا به جایی آکواریوم با یک شرکت باربری معتبر تماس بگیرید، شرکت باربری تهران سعادت دارای ۷۰ سال سابقه ی کار بوده و در بیش از ۱۵۰ کشور در دنیا فعالیت دارد . شما با مراجعه به این شرکت معتبر و با سابقه می توانید هر نوع اسباب کشی را به هریک  نقاط ایران و خارج از ایران را با اطمینان کامل به پرنسل  تایید شده و با سابقه این شرکت بسپارید‌.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پانزده =

02188926620