جلوگیری از کمر درد در اسباب کشی

جلوگیری از کمر درد در اسباب کشی

۵
(۳)

یکی از مواردی که تقریبا همیشه و برای عموم افراد در طول و بعد از پروسه اسباب کشی پیش می آید و بسیار باعث مشکل و ناراحتی می شود موضوع کمردرد های موضعی و یا گرفتگی های عضلانی می باشد. معمولاً افراد به دلایل مختلفی که در ادامه به آن ها اشاره می شود دچار اینگونه کمردرد ها شده و مشکلات زیادی را ممکن است در طول زمان ایجاد کند.

بروز کمر درد هنگام اسباب کشی چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

 – بروز کمر درد هنگام اسباب کشی می تواند ناشی از عدم داشتن تحرک کافی افراد در طول زندگی روزمره باشد. و این به این دلیل می باشد وقتی بدن  فرد پس یک دوره کم فعالیتی یا حجم زیادی فعالیت رو به رو می شود باعث فشار بر روی عضلات و قسمت های مختلف بدن خواهد شد و می تواند از  جزو مهمترین دلایل بروز کمردرد در هنگام اثاث کشی تلقی شود. برای جلوگیری از بروز کمردرد هنگام اسباب کشی می توانید پروسه اسباب کشی تان را زود تر آغاز کنید تا در طول روز فشار کمتری به بدن شما وارد شود و از طرفی روز انتقال بدن از یک آمادگی نسبی برخوردار باشد.

 – یکی دیگر از مواردی که باعث جلوگیری از کمردرد در هنگان اسباب کشی می شود استفاده از کارتن اسباب کشی است.

 – استراحت کافی در طول مدت اسباب کشی نکته بسیارمهم و اساسی که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد این کار باعث می شود بدنتان زمان کافی برای ریکاوری و تامین انرژی از دست رفته را داشته باشداگر زمان کافی در اختیار دارید می توانید یک حمام آب گرم و یک خواب آرام و راحت داشته باشید. با این کار علاوه بر خستگی جسمی، خستگی ذهنی و فکری را نیز برطرف می کنید.

 – از دلایل دیگر کمردرد حین اسباب کشی جابه جا کردن وسایل سبک و سنگین داخل خانه بدون آگاهی در هنگام بسته بندی و جابه جایی می باشد.داشتن آگاهی حتی برای جابه جایی وسایل سبک نیز الزامی است. پیشنهاد می شود امور مربوط به اثاث کشی به شرکت های متخصص  بسپارید.

چگونه می توان از کمر درد هنگام اسباب کشی پیش گیری کرد؟

بلند کردن و جابه جایی  وسایل فارغ از وزن آن ها باید به صورت اصولی و با آگاهی انجام شود . به این نکته دقت کنیدکه برای بلند کردن  اجسام نباید از عضلات کمر خود استفاده کنید این به این معنیست که وزن آن وسیله نباید روی کمرتان باشد . اصولی ترین روش برای بلند کردن هر جسمی از روی زمین به این شکل است که شما ابتدا باید روی زمین نشسته و بعد از گرفتن آن جسم توسط پاهایتان از روی زمین بلند شوید ، این کار باعث می شود که تمامی فشار بر روی عضلات پای شما وارد شود و چون عضلات پا برای این موضوع مناسب است هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد. روش رایج افراد هنگام جابه جایی وسایل دولا شدن است این کار باعث می شود فشاری معادل چند برابر وزن آن جسم به کمر و ستون فقرات شما وارد شود که همین امر کمردرد شدید را به دنبال دارد. روش گفته شده برای برداشتن  اجسام سبک صادق بوده  و در رابطه با اجسام سنگین حتی به این شیوه نیز نباید عمل کنید.

چگونه وسایل سنگین منزل را در حین اسباب کشی جابه جا کرد؟

بلند کردن اجسام سنگین کار بسیار اشتباهی است به طوریکه این کار  می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به شما وارد کند .  هل دادن اجسام سنگین در خانه بهترین کار برای جابه جایی و انتقال به محل مورد نظر می باشد. این سوال پیش می آید که کارگران حمل و باربری چگونه وسایل سنگینی مانند یخچال یا کمد را جابه جا می کنند؟ خودتان را با کسی که در تمام طول سال این کار را انجام می دهد مقایسه نکنید و اگر کمی با دقت به یک کارگر حرفه ای باربری که در حال بلند کردن یا حمل یک وسیله سنگین می باشد نگاه کنید متوجه خواهید شد که قسمت زیادی از وزن وسیله بر روی پاهای آن کارگر می باشد و خیلی با قسمت کمر و عضلات آن ناحیه کاری ندارد.در صورتی که قصد دارید جابه جایی وسایل را خود انجام دهید باید نکات گفته شده را با دقت رعایت کنید در صورت رعایت نکردن نکات اسباب کشی می تواند صدمات جبران ناپذیری به بدن شما وارد کند و باعث کمر درد و کشیده شدن عضلات پشت شما شود.

کمر درد در اسباب کشی

برای بلند کردن اجسام سنگین چه نکاتی باید رعایت شود؟

  1. پیش از شروع به کار بدن خود را با نرمش های ساده آماده کنید این کار باعث می شود به کمر و گردنتان در هنگام بلند کردن اجسام سنگین صدمه وارد نشود، اگر احساس کردید برای جابجایی کارتن اسباب کشی به نیروی بیشتری نیاز دارید حتما برای این کار از دیگران کمک بگیرید.
  2. هنگام بلند کردن به سمت رو به روی خود نگاه کنید. هرگز برای بلندکردن و جابجایی جسم سنگین به سمت پایین و خود جسم نکنید زیرا این کار فشار زیادی را به ستون فقرات و گردن شما وارد می کند.
  3. سعی کنید تمام نیرویتان را بر روی عضلات بدن بیاندازید و نه عضلاتی مانند فک و دهانتان!برخی به هنگام بلند کردن اجسام سنگین دندان های خود را محکم به هم فشار می دهند که کار بسیار اشتباهی است و ممکن است دندان فرد ترک بردارد.
  4. طرز صحیح خم شدن و بلند کردن اجسام بدین گونه است که باید در مرحله اول بنشینید و سپس جسم را بردارید و در راستای زاویه ستون فقرات از جای خود بلند شوید. این نکته را مد نظر قرار دهید که برای بلند کردن اجسام سنگین دولا نشوید.

روش صحیح بلند کردن وسایل سنگین چیست؟

  • پیش از بلند کردن وسایل وزن هر کدام از اجسام را تخمین زده تا از میزان سنگینی هر کدام مطلع شوید.
  • قبل از بلند کردن، هریک از کارتن ها را یک بار دیگر چک کنید تا بسته بندی آن ها به خوبی انجام شده باشد و هنگام بلند کردن آن ها تعادل شان به هم نخورد.
  • تا حد ممکن بسته ها را به بدن خود بچسبانید. برای اثبات مهم بودن این کار یکبار وسیله ای را در فاصله ۱۰ سانتی متری از شکمتان نگه دارید تا متوجه سخت بودن و آسیب رسان بودن این کار نسبت به چسباندنش به بدن شوید.
  • سعی کنید وزن اجسام را در هنگام بلند کردنشان در مرکز بدن خود متمرکز کنید تا بتوانید آن را آسان تر جا به جا کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − دو =

02188926620