خدمات حمل بار و باربری توسط تریلی کمرشکن و بوژی

حمل بار سنگین

حمل بار با تریلی کمر شکن و بوژی

۴.۹
(۴۴)

باربری و حمل بار کمر شکن و بوژی برای حمل بار سنگین و نیمه سنگین و فوق سنگین، محموله های غیر استاندارد، حمل با ماشین های مخصوص و چارتری و محموله های بار ترافیکی سنگین و فوق سنگین در حمل و نقل های جاده ای بکار گرفته می شوند. محموله های ترافیکی به حمل و نقل کالاهایی اطلاق می شود که دارای سایز و ابعاد بزرگتر از حد معمول و بسیار بزرگ هستند و یا وزن بسیار زیادی دارند و خارج از سایز طول، عرض، ارتفاع و وزن هستند.

جهت حمل بار با کمرشکن و بوژی با شماره ۰۲۱۸۸۹۲۶۶۲۰ تماس بگیرید

 

حمل بار کمرشکن

حمل بار کمرشکن

شرکت های حمل و نقل که حمل بار کمر شکن و بوژی را انجام می دهند اغلب شرکت های حمل و نقل بین المللی هستند که مجهز به ماشین آلات مخصوص برای حمل بارهای فوق سنگین مانند کمر شکن ها و بوژی هستند. شرکت حمل و نقل تهران سعادت با بیش از ۷۰ سال سابقه و قدیمی ترین شرکت حمل و نقل در ایران و با استفاده از رانندگان مجرب و نمایندگی در بیش از ۱۵۰ کشور حمل بارهای فوق سنگین را به طور حرفه ای انجام می دهد.

انواع حمل و نقل در محموله های سنگین، نیمه سنگین و فوق سنگین

امروزه حمل و نقل به طور کلی به روش های هوایی، ریلی، دریایی، جاده ای و ترکیبی انجام می شود. حمل و نقل زمینی از قدیمی ترین و رایج ترین نوع حمل و نقل است که به دلیل وجود ویژگی هایی چون در دسترس بودن، انعطاف پذیری و ایمنی از بهترین روش های انتقال و جابجایی بار در تمام جهان است. حمل بارهایی که از نظر حجم و اندازه بسیار بزرگ هستند توسط حمل بار کمر شکن و بوژی انجام می پذیرد.

بخشی از حمل و نقل بارهای ترافیکی توسط ناوگان هواپیمایی و از طریق هوایی انجام می شود. هواپیماهایی مخصوصی جهت جابجایی این نوع از بارهای سنگین وجود دارد. در حمل بارهای ترافیکی از طریق هوایی براساس نوع  کالا وزن هر بسته نباید بیشتر از صد یا صد و ده کیلو گرم باشد و با توجه به ظرفیت هواپیما باید در نظر گرفته شود که باید توسط کارشناسان باربری به مشتری اعلام شود.

 

حمل بار با تریلی کمر شکن و بوژی

حمل بار با تریلی کمر شکن و بوژی

 

صنعت باربری و حمل بار کمرشکن و بوژی ها

همان گونه که اشاره شد حمل بار کمر شکن و بوژی از راه های انتقال جاده ای و مخصوص بارهای فوق سنگین است و یکی از انواع باربری و حمل و نقل جاده ای است که وجود آن در انتقال بارهای ترافیکی بسیار ضروری است. حمل بار با بوژی و کمر شکن ها صنعتی پر هزینه و بسیار سخت و وقت گیر است و با توجه به نوع، وزن و حجم بار انواع مختلفی دارد. ماشین آلات و تجهیزات مختلفی در این صنعت برای حمل بارهای ترافیکی و فوق سنگین به کار گرفته می شوند.

کمر شکن چیست

در حمل بار کمر شکن و بوژی، کمر شکن ها پرکاربرد تر در حمل بارهای نیمه سنگین و بارهای ترافیکی و غیر قابل تفکیک هستند. کمر شکن وسیله نقلیه باربری دارای بارگیری غیر ثابت به شکل کفی  با یک محور در ابتدا و عرض مساوی و گاهی بیشتر از کفی با ارتفاع سطح  بار گیری که کمتر از کفی است. کمر شکن ها در ایران با تعداد محورهای ۵ تا ۱۱ در حمل بارهای سنگین و غیر قابل تفکیک را انجام می دهند.

بوژی چیست

بوژی ها که به هزار پاهای غول آسا در حمل و نقل جاده ای مشهور هستند از ماشین آلات مجهز و بسیار پیشرفته ای هستند که در حمل بارهای فوق سنگین به کار گرفته می شوند. بوژی ها دارای محورهای بیشتر و متغییر و بارگیری غیر ثابت هستند که مجهز به سیستم هیدرولیکی توزیع نیرو است که سبب می شود چرخ های عقب بر خلاف چرخ های جلو قابلیت چرخش داشته باشند. در حمل بار کمر شکن و بوژی محموله های فوق سنگین و غیر قابل تفکیک با هر وزنی به علت امکان افزایش و یا کاهش محورها امکان پذیر است. در استفاده از بوژی محدودیت ابعاد بار وجود ندارد و همچنین می تواند بار با وزن های فوق سنگین را حمل کند.

محور های بوژی قابل افزایش هستند و میتوان بنا به نیاز تعداد محور ها را افزایش داد. همچنین بنا به نوع محموله می توان از کشنده ای مناسب با نوع بار استفاده کرد.

قوانین خاص بار در حمل کمر شکن و بوژی

به دلیل حساسیت بسیار بالا در حمل بارهای فوق سنگین کمر شکن و بوژی ها تنها حرکت نمی کنند، یک تیم متخصص شامل چند خودرو همراه در جلو و عقب، تیم متخصصان فنی، نمایندگان پروژه و یا سازمان مربوطه و کارشناس فنی شرکت باربری حمل بار کمر شکن و بوژی را اسکورت می کنند.

 

حمل بار با تریلی کمر شکن و بوژی

حمل بار با تریلی کمر شکن و بوژی

علاوه بر این در بعضی از محموله های فوق سنگین به حدی جابجایی حساس است که کمر شکن یا بوژی و کشنده آن مجبور می شوند فقط با سرعت ۵ کیلومتر حرکت کنند، حداکثر سرعت برای حمل بار با بوژی ها ۳۰ کیلومتر در ساعت است. از نظر زمانی هم محدودیت هایی در زمان جابجایی بارهای ترافیکی و فوق سنگین در حمل بار کمر شکن و بوژی در نظر گرفته شده است. در جاده های پر تردد غیر از روزهای تعطیل جابجایی از ساعت ۶ شب تا ۶ صبح مجاز می باشد.

در صورتی که جاده یا پل ارتباطی در مسیر با وزن و ابعاد بار متناسب نباشد، در این صورت جاده اختصاصی برای این نوع حمل ایجاد می شود.

هزینه و نرخ حمل بار با کمر شکن و بوژی

بارهای فوق سنگین همواره شامل محموله های بسیار حجیم، ارزشمند و گران قیمت هستند و انتقال این محموله ها توسط ماشین های باربری با امکانات ویژه امکان پذیر است. در حمل بار کمر شکن و بوژی هزینه حمل و نقل بر اساس مقصد، مسافت طی شده، اندازه و حجم محموله و ارزش مالی آن توسط کارشناس باربری برآورد و محاسبه می شود.

 شرکت حمل و نقل بین المللی تهران سعادت یکی از اولین شرکت های باربری کمر شکن و بوژی در ایران است که حمل بارهای فوق سنگین و بارهای ترافیکی را در سراسر ایران با صدور بارنامه دولتی و بیمه معتبر انجام می دهد.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۴.۹ / ۵. تعداد آرا: ۴۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 15 =

02188926620