حمل بار پروژه ای چیست؟

درخواست خدمات حمل بار پروژه ای

حمل بار پروژه ای توسط باربری تهران سعادت

۵
(۲)

حمل بار پروژه ای یا لجستیک از طریق انتقال جاده ای و تحت شرایط خاصی انجام می شود. برای آشنایی با حمل بارهای پروژه ای با ما همراه باشید. اولین و قدیمی ترین روش جابجایی و انتقال کالاها از زمان های بسیار دور از طریق راه های زمینی بوده است. بارهای پروژه ای بر اساس وزن و حجم، زمان انتقال، درجه فساد پذیری کالا، اندازه، زمان انتقال و قابلیت حمل دسته بندی و با توجه به درخواست صاحب کالا توسط ماشین های مخصوص باری جابجا می شوند.

باربری و حمل بار پروژه ای برای بارهای سنگین، نیمه سنگین، فوق سنگین و مواد فاسد شدنی نیاز به دقت بسیار زیاد در زمان جابجایی دارند و برای اشخاصی که نیاز به انتقال مستمر کالاهای به خدمات حمل و نقل جاده ای نیاز دارند، مناسب است.

نکاتی که در مورد حمل بار پروژه ای باید بدانید!

شرکت های حمل و نقل در زمینه جابجایی انواع کالاها خدمات خود را ارائه می دهند. این خدمات شامل بسته بندی کالا، صدور بارنامه و بیمه با استفاده از امکاناتی همچون ماشین های باری و تجهیزات باربری است. انتقال کالاهای با حجم و ابعاد بزرگ مستلزم یک برنامه جابجایی بسیار دقیق و ماشین آلات مدرن و پیشرفته است.

 

حمل بار پروژه ای

حمل بار پروژه ای برای کالاهای فاسد شدنی شامل خدمات لجستیک می شود. علم لجستیک مجموعه خدمات در مدیریت عملیات جمع آوری، بسته بندی و جابجایی منابع یا کالا درون یک مجموعه از مبدا به مقصد است. به دلیل حساسیت بالا در حفظ کیفیت مواد فاسد شدنی در زمان جابجایی آن ها، شرکت های حمل و نقل باید از تجهیزات مدرن و پیشرفته ای برخوردار باشند. دربعضی از این کالاها عدم رعایت نکات نگهداری اصولی ممکن است خسارت جبران ناپذیری به کالا وارد شود.

بسته بندی مناسب و صحیح اولین نکته ای است که در حمل بار پروژه ای باید به آن توجه کرد. چیدمان و بارگیری درست کالاها توسط  کادر مجرب شرکت باربری و اتوبار تهران سعادت در حمل بار پروژه ای از نکاتی است که در این شرکت به طور خیلی دقیق انجام می شود. در باربری و حمل بارهای با حجم بالا و اندازه بسیار بزرگ  که به بسته بندی نیاز ندارند در حین جابجایی باید از ماشین آلات مخصوص باری و تجهیزات پیشرفته استفاده کرد.

 رعایت نکاتی چون زمان بندی مناسب، سرعت در جابجایی، صرفه جویی در بسته بندی، به حداقل رساندن احتمال آسیب به کالاها در زمان جابجایی، استفاده از کارکنان متعهد و حرفه ای، خدمات قابل انعطاف، حذف واسطه ها و داشتن انبارهایی مجهز به امکانات مناسب جهت نگهداری کالاها در باربری و حمل بار پروژه ای توسط شرکت های حمل و نقل از بهترین خدماتی است که برای کاهش هزینه ها می توانند به مشتریان خود ارائه دهند.

بیشتر مطالعه کنید : وانت بار

انعقاد قرار داد خدمات باربری در حمل بارهای پروژه ای و مزایای آن     

در برخی از کسب و کارها کارفرماها برای توزیع و انتقال کالا یا محصولات خود نیازمند خدمات حمل و نقل جاده ای شرکت های حمل و نقل به طور مستمر هستند. همان گونه که گفته شد حمل و جاده ای یکی از روش های جابجایی سریع، امن و از نظر میزان هزینه به صرفه است. در باربری و حمل بار پروژه ای و موارد مشابه شرکت های حمل و نقل مانند شرکت تهران سعادت خدمات و تسهیلات ویژه ای را برای مشتریان خود در نظر گرفته اند. بستن قرار داد خدمات باربری برای مدت زمان معین به یک شرکت و یا مجموعه های تجاری از تسهیلاتی است که شرکت های حمل و نقل برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مشتریان اختصاص می دهند.

مفاد قرار داد در زمان بستن قرار داد باید کامل، واضح و شفاف باشند و در مدت زمان قرار داد معتبر بوده و طرفین ملزم به رعایت دقیق آن ها هستند. در قرار دادهایی که برای باربری و حمل بار پروژه ای منعقد می شوند مفاد قرار داد باید به گونه ای تنظیم شوند که در حیطه اختیارات قانونی شرکت حمل و نقل باشند. قرار دادهای خدمات باربری از نوع قرار دادهای پیمانکاری هستند.

برخی از مفاد قرار دادهای خدمات باربری و اتوبار را در ادامه به طور اختصار بیان می کنیم. مدت اجرای قرار داد با ذکر روز و تاریخ رسمی کشور، مبدا و مقصد باربری، مشخصات ماشین های باربری که در حمل بار پروژه ای مورد استفاده قرار می گیرند، باید به طور دقیق درج شود. درج هزینه حمل و نقل به صورت واضح و به عدد و حروف، طبق تعرفه وزارت راه و نرخ مصوب اتحادیه شرکت های باربری و اتوبار با در نظر گرفتن حجم و وزن بار در قرار داد الزامی است.

حمل بار پروژه ای

شرایط حمل و نقل و باربری باید بدون هیچ گونه ابهامی و به طور کامل در قرار داد باید مطرح شود و شرایط غیر منتظره مانند جنگ، زلزله، سیل و… پیش بینی و تحت عنوان فورس ماژور درقرار داد مطرح شوند. کسورات قانونی مانند مالیات های حمل و نقل مطرح شده و در قرار داد درج شود. درصورت هر گونه حادثه ای که منجر به زیان به کالاها در زمان جابجایی شود، شرکت حمل و نقل ملزم به پرداخت و جبران خسارت است.

در باربری و حمل بار پروژه ای به دلیل این که حفظ کیفیت برخی از کالاها بسیار حساس است ممکن است شرایطی پیش بیاید که منجر به از بین رفتن بار شود. برای این منظور صدور بارنامه از سوی شرکت حمل و نقل ضروری است و حق تمبر بارنامه به عهده شرکت صادر کننده بارنامه است.

ویژگی های بارهای پروژه ای

بارهای پروژه ای شامل چند دسته از کالاها می شوند که برای جابجایی به دقت بیشتری نیاز دارند. کالاهای فاسد شدنی و بارهایی با حجم و اندازه های بسیار بزرگ از جمله کالاهایی هستند که برای جابجایی نیاز به باربری و حمل بار پروژه ای دارند. بارهای پروژه ای برای حمل و نقل نیاز به پروانه عبور دارند و پروسه جابجایی باید به گونه ای انجام شود که به کیفیت کالا در هنگام انتقال آسیبی نرسد.

شرکت حمل و نقل و اتوبار تهران سعادت با ارائه سرویس های منظم، برنامه ریزی بسیار دقیق در حمل کالاهای لجستیک با تکیه بر تجربه چندین ساله از اولین و بهترین شرکت های حمل ونقل ایرانی است که تمامی امور حمل و نقل از جمله قرار دادهای کلان لجستیکی شرکت های بزرگ داخلی را با مناسب ترین نرخ ممکن انجام می دهد.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =

02188926620