حمل بار بشکه روغن

درخواست باربری و حمل بار انواع روغن به تمامی نقاط کشور

حمل روغن های صنعتی به تمام نقاط کشور و دنیا

۵
(۲)

نکاتی که در نگهداری و حمل بشکه روغن باید رعایت کرد؟

حمل بار روغن و چربی ها به دلیل حفظ کیفیت این ماده غذایی و ارتباط نزدیک آن با سلامتی مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. چربی و روغن ها مواد غذایی با ارزشی هستند که علاوه بر تامین انرژی در بقا و ادامه حیات و حفظ سلامتی نقش مهمی دارند و در رده  کالاهای مصرفی ضروری قرار می گیرند. روغن و چربی ها بالاترین سطح انرژی را در مواد غذایی دارند، به عنوان حلال ویتامین های K، D، A و E عمل کرده و تامین کننده اسید های چرب ضروری برای بدن مانند اسید لینولئیک و اسید لینولنیک است (بدن قادر به ساخت این اسیدها نیست).

جنبه تجاری حمل بار روغن و چربی ها هم بسیار مهم است و برای حفظ کیفیت و سلامت این ماده غذایی ارزشمند در هنگام جابجایی و نگهداری باید تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار داد. شرکت حمل و نقل تهران سعادت با دارا بودن امکانات پیشرفته و استفاده از تجهیزات مدرن از ابتدا تا تحویل سالم محموله های غذایی را به طور تخصصی و با بهره گیری از تکنولوژی های روز از بهترین شرکت های حمل و نقل در ایران برای انواع کالا از جمله روغن است.

انواع روغن ها و چربی ها

روغن ها انواع گوناگون دارند و مصرف کنندگان با سلایق مختلف می توانند از روغن دلخواه خود استفاده کنند. دانه ها و میوه های روغنی ماده اولیه برای تهیه روغن های گیاهی خوراکی هستند. در این گونه از روغن ها به دلیل این که حفظ کیفیت ارگانیک یا طبیعی آن ها دقت زیادی لازم دارد، حمل روغن حساسیت بالایی دارد. کیفیت دانه های روغنی در تولید این روغن ها بسیار مهم است و امروزه در صنعت ساخت روغن و چربی ها از دستگاه های پیشرفته و روش های استاندارد در گرفتن روغن استفاده می شود.نوع دیگری از روغن ها، چربی ها و روغن های حیوانی است که از شیر گاو، گوسفند، بز و میش به دست می آیند. در حمل روغن حیوانی باید به حفظ دمای مناسب برای نگهداری بهتر آن توجه کرد. این گونه از روغن ها در دمای محیط اغلب به صورت جامد و یا نیمه جامد هستند و در دمای بالا به صورت مایع در می آیند و کیفیت اولیه خود را از دست می دهند.

حمل روغن

حمل روغن

چه عواملی در کیفیت روغن ها اثر می گذارند؟

در هر دو نوع از روغن های گیاهی و روغن های حیوانی کیفیت و سلامت مواد اولیه از عوامل بسیار تاثیر گذار در کیفیت این ماده غذایی با ارزش است. نگهداری، انتقال آن از کارخانه های تولید به انبار زمان رساندن آن به مشتری از مسائل مهم در جابجایی آن توسط شرکت های حمل و نقل است. در انبار و نگهداری دانه و میوه های روغنی باید ویژگی های کیفی مانند میزان رطوبت،  آسیب دیدگی و فاسد شدن و انواع آلودگی ها مانند سموم آفات نباتی را مورد بررسی قرار داد.

حمل روغن در روغن های حیوانی به دلیل این که ماندگاری زیادی ندارند دشوارتر است. روغن خام باید در مخازن مناسب نگه داری شود و دمای آن به گونه ای باشد تا بر کیفیت روغن اثر نگذارد. همچنین وسایل بسته بندی و چیدن آن باید به گونه ای باشد که از هر آسیب فیزیکی، شیمیایی و بهداشتی در زمان جابجایی و حمل روغن داخل آن محفوظ بماند. شرکت تهران سعادت با بهره گیری از تجهیزات مدرن و پیشرفته و کارکنان ماهر و کارآزموده با بسته بندی و بارگیری اصولی کیفیت روغن را در زمان جابجایی تضمین می کند.

اصول و قواعد حمل بشکه روغن و چربی ها

برای حفظ کیفیت ارزش غذایی روغن هر نوع از روغن ها باید در تانکرهای ذخیره و لوله کشی جداگانه ذخیره و حمل شوند. تانکرهای عمودی برای نگهداری روغن در انبار و تانکرهای استوانه ای برای حمل روغن مناسب هستند. حفاظ و سقف جداگانه و حتی الامکان کف تانکرها مخروطی شکل و یا شیب دار باشد تا روند تخلیه روغن آسان تر انجام بشود.

ماندن روغن خام در مدت زمان طولانی در ته تانکرهای ذخیره یه لایه رسوب لجنی را تشکیل می دهد و در هنگام تخلیه روغن لازم است که این رسوبات از روغن جدا سازی و خارج شوند. برای همین قبل از هر ذخیره سازی و یا حمل روغن در تانکرها باید آن ها را از این رسوبات و دیگر موادی که باعث آلودگی تانکرها می شوند، پاکسازی کنند تا از آلوده شدن روغن جلوگیری شود.

 

 

حمل روغن

حمل روغن

 

تانکرها باید به سیستم کنترل مستقل برای جلوگیری از هدر رفتن روغن و سیستم های تخلیه بخار(سیستم ونت) برای کنترل جریان هوا به داخل و خارج تانکر در زمان نگهداری روغن در محفظه تانکر مجهز باشند. در هنگام حمل بار روغن برای جلوگیری از آلوده شدن روغن و تغییر در رنگ و اکسیداسیون روغن نباید از تانکرهایی استفاده کرد که از فلزهایی مانند مس یا برنج ساخت شده اند.

شرکت حمل و نقل تهران سعادت برای سرویس دهی بهتر در حمل روغن از امکاناتی چون انبارهای مسقف برخوردار است و در ترانزیت کالا که ممکن است گاهی طولانی شود، می توانید از خدمات انبارداری این شرکت برخوردار شوید. گاهی ممکن است تانکرها در فضای باز قرار داده شوند و برای مدتی در محیط بیرون نگهداری شوند. در این شرایط برای جلوگیری از زنگ زدگی و خورندگی باید آن ها را روی سکوهای بتونی نگهداری کنند و رنگ بیرونی تانکرها را سفید یا نقره ای بزنند، چون این رنگ ها باعث می شوند دمای داخل چند درجه خنک تر از دمای بیرون باقی بماند.

عواملی که ممکن است باعث فرآوری مجدد روغن شود!

در مرحله آخر روغن آماده شده را دوباره تصفیه می کنند تا از ناخالصی هایی مانند، آلودگی های داخلی توسط آب، مواد جامدی که در زمان نگهداری روغن وارد آن شده و یا رسوبات که ناشی حرارت زیاد و تعرق در محفظه داخلی تانکر در هنگام حمل بار روغن به وجود آمده است پاکسازی شود. برای این کار معمولا از صافی کاغذی استفاده می کنند.

حمل بار روغن توسط باربری تهران سعادت

شرکت تهران سعادت اولین موسسه باربری تاسیس شده در ایران است که کار حمل و نقل انواع کالاها را در ایران با استفاده از امکانات نو و مدرن و کارکنان ماهر و متعهد به طور تخصصی خدمات خود را برای حمل روغن و سایر کالاها ارائه می دهد.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 4 =

02188926620