خدمات حمل و باربری انواع دکل

حمل و جابه جایی انواع دکل های مخابراتی و حفاری

حمل و جابه جایی انواع دکل های مخابراتی و حفاری

۵
(۱)

شرکت برای حمل دکل

حمل دکل : گروه حمل و نقلی  تهران سعادت،با سابقه ای بیش از ۷۰ سال در ۱۵۰ کشور دنیا فعال بوده و دارای بیش از ۲۰۰ پرسنل و بیش از ۱۰۰ نیروی عامل می باشد. گروه  تهران سعادت در بنادر و مراکز اصلی استانهای کشور دارای نمایندگی فعال است.این شرکت در حدود ۳۰هزار متر انبار مسقف و غیر مسقف دارد. این مجموعه در تمامی زمینه ها از جمله حمل خرده بار،حمل بار به صورت دربستی،پروژه های لجستیکی و …فعالیت داشته و تمامی کارها را با حذف واسطه ها و با حداقل هزینه ممکن انجام می دهد.

دکل چیست؟

حتما شما برای یک بار هم که شده دکل را دیده اید.سازه های بلند قامتی که بر روی ساختمان ها نصب گردیده ویا هنگام حرکت در جاده ها سازه های بلند قامت فلزی که برای انتقال برق فشار قوی به تعداد مشخص با فاصله های معین پشت سرهم قرار گرفته اند.دکل ها به صورت قطعات پیش ساخته قابل مونتاژساخته می شوند.این دکل ها اغلب از آهن نوع ST37 و در بعضی جاها نیز از دو نوع دیگر ST44 یا ST52 ساخته می شوند.قطعات دکل بعد از این که ساخته می شوند،برای این که دچار خوردگی و زنگ زدگی نشوند،گالوانیزه گرم می شوند.پیچ و مهره هایی  که دردکل ها به کار می روند باید از جنس مقاومی باشند.معمولا از جنسA325 به صورت گالوانیزه گرم در ساختن پیچ ها استفاده می شود.مبنای طراحی دکل ها براساس بار ناشی از باد خواهد بود.البته باید مقاومت وتغییر شکل آن برای بارهای ناشی از زلزله نیز کنترل شود.در طراحی دکل ها ازآیین نامه ها و استانداردهای معینی استفاده می شود.

حمل دکل

انواع دکل و کاربردهای آن چیست؟

-دکل های حفاری

دکل های حفاری به دلیل سنگین وزن بودنشان از نظر اداره کل ترابری جز محموله های ترافیکی به شمار می آیند.این دکل ها در واقع دستگاه هایی هستند که در زمین حفره ایجاد می کنند.در واقع دکل های حفاری می توانند سازه های بزرگ،ساختمان ها و تاسیساتی باشند که برای حفاری چاه های آب،چاه های نفت یا چاه های استخراج گاز طبیعی استفاده می شوند.ای نوع از دکل می تواند به صورت سیار یا ثابت باشد.یک نوع از دکل حفاری دکل “جک آپ “می باشد که قابل حمل می باشد.

بیشتر مطالعه کنید : باربری و حمل بار غذای دام و طیور

– انواع دکل مخابراتی

-دکل مهاری

این دکل ها بسیار سبک وزن می باشند و این مزیت سبک وزنی آنان باعث شده است که در مکان هایی که فضا به قدر کافی وجود ندارد،به راحتی مورد استفاده قرار گیرند.این دکل ها که به وسیله سیم مهار به زمین یا تکیه گاه دیگری مهار می گرددند،بیشتر در شبکه تلفن همراه،رادیو و بی سیم و شبکه های رایانه ای مورد استفاده قرار می گیرند.به خاطر سبکی وزن،بهای این دکل ها کمتر از دکل های دیگر بوده و نصب آن ها ساده تر و کم هزینه تر است.

-دکل خود ایستا

دکل های خود ایستا اصطلاحا به دکل هایی گفته می شود که دارای ۳ یا ۴ پایه بوده و پایه ها با اعضای خرپایی به هم متصل می شوند.

-دکل های بازتابی

این دکل ها در مناطقی که به دلیل عوارض طبیعی مانند کوه انواع دیگر دکل ها برای انتقال امواج دچار مشکل می شوند،امواج رادیویی را منعکس می کنند.

-دکل های تک پایه

این دکل ها که به نام مونوپل نیز شناخته می شوند،به صورت تک پایه ساخته می شوند.این دکل ها نیز فضایی بسیار کم را اشغال می کنند.این دکل ها بیشتر در فضای شهری نصب می شوند.به خاطر ظرفیت محدود باربری آن،تنها برای شبکه موبایل استفاده می شود.

-دکل های خودایستا چهار پایه

این نوع از دکل ها به صورت چهار پایه هستند.معمولا قطعات آنها از نبشی ساخته می شود و به وسیله پیچ ومهره به یکدیگر وصل می شوند.این دکل ها بار زیادی را انتقال می دهند  و برای ارتفاعات بلندتر از ۲۴ متر استفاده می شود.

-دکل های خودایستا سه پایه

این نوع دکل به صورت مشبک هستند و دارای سه پایه می باشند.این نوع دکل ها برای نصب آنتن های ماکروویو،آنتن های موبایل و بیسیم استفاده می شود.

-انواع دکل های برق

-دکل های آویزی

هرگاه مسیر انتقال نیرو مستقیم باشد و یا انحرافات ناچیزی داشته باشد از دکل های آویزی استفاده می شود.

-دکل های زاویه

برای مسیر های دارای پیچ وخم زیاد مانند کوهستان ها،برای انتقال نیروی برق از دکل های زاویه استفاده می شود.

بیشتر مطالعه کنید : حمل بار کالاهای سنگین و فوق سنگین

-دکل های انتقال برق تلسکوپی

ساختار دکل های برق تلسکوپی،شبیه پایه های روشنایی تلسکوپی می باشد.مزیت این دکل ها نسبت به انواع دیگر آن میزان فضایی است که اشغال می کند.

-دکل دوربین مدار بسته

علاوه بر دکل های مخابراتی و دکل های برق و سیستم های روشنایی،یکی از تجهیزات مورد استفاده در دوربین مدار بسته دکل می باشد.این دکل ها جهت افزایش مقدار برد دید در دوربین ها یا برای جلوگیری از دسترسی افراد و ایجاد زاویه دید مناسب دوربین ها تعبیه می شوند.

-دکل هایی برای روشنایی

امروزه با توجه به گسترش ارتفاع سازه های مسکونی و غیرمسکونی موجود در شهرها و علی الخصوص اطراف فرود گاه ها،توسط سازمان هواپیمایی کشوری قوانینی برای نصب  و استفاده از چراغ های هشدار دهنده در این مکان ها وضع شده است.چراغ های دکل،کار اطلاع رسانی به انواع هواپیما و هلی کوپتر وآگاه سازی از خطر را در مناطق شهری و غیر شهری به عهده دارد.

یک شرکت حمل و نقل معتبر برای باربری و حمل دکل باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

-برای باربری و حمل دکل باید تایم مناسب زمانی را در نظر بگیرد،مثلا تایم معطلی برای باربری و حمل دکل های نفتی باید تا حد امکان به صفر برسد.

-دارای ناوگان مناسب برای حمل و نقل سنگین  با امکانات متنوع و گسترده باشد.

-حمل ونقل کلیه محصولات سنگین و فوق سنگین ترافیکی و غیر ترافیکی را در برنامه کاری خود داشته باشد.

-و…

حمل دکل به چه شکلی صورت می پذیرد؟

دکل ها از جمله بارهای ترافیکی به حساب می آیند.برخی از دکل ها مانند دکل های زاویه در انتقال فشار برق که باید به جاهایی سخت از لحاظ تردد مانند جاده های کوهستانی انتقال یابند،بهتر است باربری و حمل دکل هاتوسط شرکتها با افراد متخصص و دارای وسایل حمل ونقل مناسب انجام پذیرند.

جابه جایی دکل ها از جمله کار های سخت می باشد  و حتما نیاز به تخصص و تجربه کافی در این زمینه وجود دارد.زمان در جابه جایی دکل ها از موارد بسیار مهم و ضروری می باشد،به خصوص در زمینه دکل های نفتی.این مسوولیت را باید به دست افراد مجرب در این زمینه سپرد.شرکت تهران سعادت با بیش از ۷۰ سال سابقه در زمینه های مختلف این کار را با بالاترین تخصص و حداقل زمان و هزینه انجام خواهد داد.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 9 =

02188926620