نحوه انتخاب ماشین باربری متناسب با اندازه اثاثیه

نحوه انتخاب ماشین باربری متناسب با اندازه اثاثیه

۵
(۳)

انتخاب ماشین باربری متناسب با حجم و تعداد اسباب و وسایل در زمان جابجایی بسیار مهم است و نقش اساسی در یک اسباب کشی خوب و موفق را دارد. در گذشته نه چندان دور، حمل بار و جابجایی سخت بود، چون وسیله های مناسبی برای این کار وجود نداشت و اغلب از حیواناتی مانند اسب و الاغ و گاری ها برای این کار استفاده می شد. جابجایی به این روش مشکلات متعددی را به همراه داشت. اکنون با پیشرفت تکنولوژی و اختراع وسیله هایی برای جابجایی مانند انواع ماشین ها این کار با دقت و سهولت بیشتری انجام می شود.

شرکت های اتوبار امروزی برای جابجایی و حمل بار خدماتی را با استفاده از امکانات و افراد ماهر به مشتریان خود ارائه می دهند. انتخاب ماشین باربری مناسب از مهم ترین ویژگی های یک شرکت باربری خوب است.

امکانات فنی یک ماشین باربری پیشرفته

شرکت های باربری برای دادن خدمات بهتر به مشتریان خود از ماشین های مخصوص حمل بار استفاده می کنند. ماشین های مناسب برای این کار ماشین هایی مانند وانت، نیسان، کامیونت، کامیون، خاورهای روبار، تریلر و خاورهای مسقف هستند. بهتر است قبل از هر جابجایی از لحاظ فنی وسیله مورد نظر بررسی شود تا در طی جابجایی مشکلی پیش نیاید.

در انتخاب ماشین باربری شرکت ها همچنین باید توجه کنند که ماشین تجهیزات بسته بندی در چیدمان بار را داشته باشد. هر چقدر که ماشین مجهزتر به ابزارهای بسته بندی باشد ایمنی وسایل در زمان جابجایی بالاتر می رود و در طی مسیر جابجایی با دقت و سهولت بیشتری انجام می گیرد. هر کدام از این ماشین ها با توجه به ظرفیت آن ها برای حجم خاصی از اسباب و اثاثیه در جابجایی به کار گرفته می شوند.

عوامل موثر در اسباب کشی و جابجایی

نوع بار و اندازه آن، نوع و طول مسیر از مبدا تا مقصد، زمان جابجایی و میزان بودجه در یک اسباب کشی تاثیر می گذارند. انتخاب ماشین باربری باید با نوع بار و حجم وسایل متناسب باشد. هر چقدر بار زیادتر باشد باید ماشین بزرگتری انتخاب شود تا دفعات جابجایی را کمتر کرد و در نتیجه هزینه کمتری برای مشتری داشته باشد. از جمله عواملی که در باربری موثر است نوع جاده و طول مسیری که بار در آن جابجا می شود. ماشین های باربری که برای جابجایی در شهر استفاده می شوند با ماشین هایی که در جاده ها بین شهری استفاده می شوند متفاوت هستند.

 استفاده از ماشین های باربری بزرگ برای فاصله های دور مناسب تر است وماشین های باربری سبک مانند وانت ها و نیسان ها در جابجایی درون شهری بیشتر کارایی دارند. زمان جابجایی هم در انتخاب ماشین باربری بسیار تاثیر دارد. جابجایی در فصل های بارانی و فصل هایی که آب و هوا نامساعد است دشوارتر است. برای حفظ بارها از باد و باران و یا بارش برف باید حتما ماشینی انتخاب شود که سرپوشیده و دارای سقف باشد تا در زمان جابجایی خسارتی به بار نرسد.

میزان بودجه ای که برای جابجایی در نظر گرفته می شود هم در انتخاب ماشین باربری موثر است. شرکت های باربری با توجه به حجم  و تعداد دفعات حمل بار هزینه جابجایی را حساب می کنند. بدیهی است که هزینه کرایه ماشین های بزرگ و مجهزتر بیشتر از ماشین های سبک تراست. موارد دیگری مانند داشتن بیمه نامه ماشین، مجوز معتبر قانونی شرکت باربری، مدرن و نو بودن ماشین ها و تجهیزات بسته بندی و استفاده از کادر حرفه ای هم در هزینه جابجایی اثر گذارند.

انتخاب ماشین باربری

 انواع ماشین های باربری

درهر جابجایی با توجه به حجم و اندازه وسایل انتخاب ماشین باربری مناسب ضروری است. ماشین های باربری عمدتا به سه دسته تقسیم می شوند: ماشین های باربری سبک، ماشین های باربری نیمه سنگین و ماشین های باربری سنگین. این ماشین ها دارای دو صندلی در جلو و یک قسمت مخصوص حمل بار در پشت هستند.

 هر کدام از این سه گروه ماشین های باربری برای جابجایی های مختلف استفاده می شوند. ماشین های باربری سبک مانند وانت ها، نیسان و پراید وانت ها برای جابجایی بارهای سبک و درون شهری مناسب هستند. اگر به دنبال جابجایی با هزینه و دفعات کمتری هستید انتخاب ماشین باربری نیمه سنگین بسیار مناسب است. ماشین های باربری مانند کامیونت، کامیون و خاور بخش زیادی از جابجایی را هم در درون شهری و هم در بیرون شهری انجام می دهند.

ماشین های باربری سنگین اغلب برای حمل بار در مسافت های طولانی و حجم بارهای زیاد استفاده می شوند و به نسبت دونوع ماشین های باربری دیگر کرایه آن ها بیشتر و پرمصرف تر هستند. از ماشین های باربری سنگین می توان به انواع تریلی، ترانزیت های یخچالی، چادری سه محور، کمپرسی ها، ده تن ها و… اشاره کرد.

انتخاب ماشین باربری بر اساس موقعیت مکانی مبدا و مقصد در جابجایی

موقعیت مکانی بار بر اساس محل مبدا و مقصد در انتخاب ماشین باربری مناسب صورت می گیرد. این مسله زمانی می تواند مهم باشد که قرار است جابجایی در محله های قدیمی انجام بگیرد. استفاده از ماشین های باربری سنگین و نیمه سنگین در کوچه های کم عرض جابجایی و تخیله بار را دشوار می کند. برای این که تخلیه بار به سهولت انجام شود باید ماشین باربری نزدیک به محل تخلیه و منزل مقصد پارک شود.

استفاده از شرکت های باربری حرفه ای با کادر مجرب در بارگیری، چیدمان اصولی بار وتخلیه بار با کمترین خسارت ممکن بهترین راه برای یک جابجایی راحت و اصولی است. مشاورین شرکت های حرفه ای اتوبار با حضور در محل مورد نظر انتخاب ماشین باربری مناسب را با توجه به حجم بار و مسافت جابجایی انجام می دهند. انتخاب صحیح اتوبار می‌تواند در اسباب کشی صرفه‌جویی بزرگی در هزینه‌ها باشد.

هم چنین شرکت های باربری با استفاده از افراد مجرب برای بسته بندی صحیح و اصولی هزینه جابجایی را کاهش می دهند. سرعت عمل در جابجایی به شدت به ماشین و راننده ماهر آن بستگی دارد. البته  شما می توانید از شرکت اتوبار درخواست کنید که یک نفر را برای نظارت در بارگیری و تخلیه به کار بگیرید.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

02188926620