نحوه صحیح بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی

نحوه صحیح بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی

۵
(۲)

با توجه به این که بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و صحیح بودن آن می تواند نقش بسیار مهمی را محافظت ظروف در طول مدت زمان اسباب کشی ایفا کند، ما در این مقاله شما را با برترین روش های بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که خانم ها در اثاث کشی دارند، مراقبت کردن از ظروف، به خصوص ظروف شکستنی می باشد. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که عموم مردم در بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی دارند، قرار دادن ظروف در جعبه یا کارتن های کوچک بدون رعایت کردن فاصله استاندارد بین ظروف است که در اثر لرزش های بسیار کوچک نیز دچار آسیب شده و در ظروف شکستگی هایی به وجود می آید.

بهترین روش برای بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی

  • بهترین روش برای بسته بندی ظروف شیشه ای در اثاث کشی به این صورت است که کارتن هایی که دارای ظروف شیشه ای می باشند در کارتن های بزرگ تر با عرض و ارتفاع متناسب قرار داده شود. ارتفاع کارتن دوم بهتر است اندازه ای برابر با ۱۵ سانتی متر داشته باشد. در فضای موجود بین کارتن های کوچک تر بهتر است از مواردی مثل فوم های تکه ای، کیسه هوا و … استفاده نمایید. استفاده از فوم های تکیه ای و یا کیسه ی هوا سبب می شود ظروف شیشه ای از تمام لرزش ها و ضربه هایی که به آن ها وارد می شود، در امان بمانند.
  • پس از پر کردن تمام کارتن های بزرگ با کارتن های کوچک حاوی ظروف شیشه ای، درب کارتن ها را استفاده از چسب مخصوص بسته بندی پلمپ نمایید.

 

بسته بندی ظروف شکستنی

مهم ترین نکات در انتخاب و خرید کارتن مخصوص بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی

در این قسمت از مقاله سعی داریم شما را با انتخاب کارتن مناسب جهت بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی آشنا کنیم.

  • همواره برای داشتن یک اثاث کشی مناسب با کمترین میزان خسارت دروسایل بهتر است کارتن مناسب این کار را خریداری نمایید. کارتن هایی که برای اسباب کشی مورد استفاده قرار می گیرند، مقاومت بسیار بالایی داشته و به دلیل وجود مقاومت بالا تمام ظروف شکستنی موجود در آن ها در برخورد و ضربه های متفاوت هیچ گونه آسیبی نخواهند دید. موضوعی که در این ارتباط مطرح می گردد، هزینه ی خرید کارتن های خصوص اسباب کشی است. درست است که تفاوت قیمت ناچیزی در خرید کارتن های مخصوص با کارتن های معمولی وجود دارد، اما از بابت سالم رسیدن ظروف شکستنی و ظریف به منزل جدید اطمینان خاطر دارید.
  • برای قراردهی ظروف شکستنی در جعبه های مخصوص بسته بندی، باید از کاغذ و یا روزنامه استفاده نماید. در صورت استفاه از روزنامه هنگام رسیدن به مقصد، قبل از چیدن ظروف در کابینت یا قفسه آن ها را شست و شو دهید. برای اثاث کشی بهتر است از کاغذ مخصوص بسته بندی که به رنگ سفید است استفاده کنید.
  • بهتر است پک کاغذ مخصوص بسته بندی را در کنار جعبه ها قرار دهید، تا بدون هیچگونه اذیت و یا آسیبی و به راحت ترین حالت ممکن ظروف را بسته بندی کنید.
  • بسته بندی ظروف کار چندان دشواری نیست و شما می توانید پس از آموزش دادن به تمام افراد خانواده از آن ها در بسته بندی صحیح ظروف کمک بگیرید.

نحوه درست بسته بندی انواع ظروف شکستنی در اسباب کشی

تا کنون در ارتباط با نوع کارتن و چگونگی استفاده از کاغذ بسته بندی و … صحبت کردیم. در این قسمت از مقاله سعی داریم بسته بندی انواع لیوان، ظروف کریستال و … را شرح دهیم.

 

بسته بندی ظروف شکستنی

 

قبل از انجام دادن هر کاری باید یک تکه کاغذ نرم را در ته کارتن قرار داده و سپس محتویات آن را با احتیاط کامل در کارتن قرار دهید. علت قرار دهی تکه کاغذ نرم در کارتن، جلوگیری از از وارد آمدن ضربه به ظروف می باشد. قبل از قرار دهی کاغذ ها در کارتن، بهتر است آن ها را مچاله کنید.

نحوه بسته بندی صحیح لیوان های شکستنی در اثاث کشی

بهتر است بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی با بسته بندی ظروف سنگین شروع شده و با بسته بندی ظروف سبک و ظریف خاتمه یابد. بهترین شیوه در بسته بندی لیوان ها استفاده از یک کاغذ می باشد، به گونه ای که کاغذ را دور لیوان پیچیده و لبه های لیوان را با کاغذ مورد نظر پوشش دهید. در بسته بندی ظروف شکستنی همانند لیوان و فنجان ها، دسته ها را نیز با کاغذ بپوشانید تا احتمال آسیب دیدن آن ها به شدت کاهش پیدا کند. این شیوه ی بسته بندی برای لیوان هایی با ابعاد های متفاوت قابل اجرا می باشد. هنگام بسته بندی لیوان ها بهتر است مقدار کاغذ اضافه را به درون لیوان کشیده و مچاله کنید.

نحوه بسته بندی تنگ و لیوان های نوشیدنی کریستال

در قسمت قبل برترین روش بسته بندی تنگ و ظروف کریستال را شرح دادیم. برای بسته بندی انواع تنگ های کریستال و لیوان های مخصوص نوشیدنی نیز می توانید از روش گفته شده استفاده نمایید. تنها تفاوتی که در بسته بندی پارچ کریستال با سایر ظروف وجود دارد، اندازه ی کاغذ مورد نیاز جهت بسته بندی است. نکته ای که در ارتباط با بسته بندی ظروف مهم و حائز اهمیت می باشد این است که هر چقدر از کاغذ بیشتری جهت بسته بندی استفاده کنید، میزان احتمال وارد شدن آسیب به ظروف پایین خواهد آمد.

 

بسته بندی ظروف شکستنی

چگونگی مراقبت از بشقاب ها در بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی

رایج ترین روش مورد استفاده برای بسته بندی بشقاب ها استفاده از پوشش پلاستیکی حباب دار بین بشقاب ها است. در صورت بسته بندی بشقاب ها با این روش، بشقاب ها هیچ گونه آسبی نخواهند دید.

چگونگی ایجاد استحکام در جعبه ها در بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی

گاهی اوقات مراحل بسته بندی ظروف شکستنی در اثاث کشی به بهترین شکل ممکن انجام می شود اما باز هم هنگام جا به جایی کارتن ها ظروف دچار شکستگی می شوند. بهترین روش برای جلگویری از افتادن چنین اتفاقی این است که پس از بسته بندی ظروف و پلمپ کردن جعبه، آن را به آرامی تکان دهید تا از عدم وجود فاصله بین ظروف اطمینان حاصل نمایید.

هنگام بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی با استفاده از یک ماژیک بر روی جعبه ها عبارتی همانند “شکستنی” را بنویسید تا افرد جعبه ها را با دقت جا به جا نمایند.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

02188926620