نحوه صحیح جا به جایی گل و گیاه در اسباب کشی

نحوه صحیح جا به جایی گل و گیاه در اسباب کشی

۵
(۱)

جا به جایی گل و گیاه در اسباب کشی

جا به جایی گل و گیاه در اسباب کشی یکی از مواردی است که بسیار حائز اهیمت میباشید در اسباب کشی. جابه جایی اغلب با تنش انجام می شود و هنگامی که فکر می کنیم همه چیز مرتب است متوجه می شویم گیاهان بارگیری نشده و راه چاره ای برای حمل و نقل گیاهان مگر به همان شکل وجود ندارد در زیر نکاتی را خواهیم گفت که گیاهان شما بدون آسیب دیدگی به محل جدید منتقل شوند.

هنگامی که کلمه اسباب کشی به گوش شما می رسد اولین چیزی که در ذهن شما خودنمایی می کند جمع آوری وسایل منزل و بسته بندی آنها برای انتقال به محل جدید است و این دقیقا همان کاریست که در تمامی اسباب کشی ها صورت می گیرد ولی  دراین جابجایی ها بعضی وسایل مانند گیاهان روش های خاص خود را دارد به توجه بیشتری نیاز است.در ادامه به شما خواهیم گفت روش صحیح و اصولی حمل و نقل گل و گیاهان در هنگام اسباب کشی چیست.

  • دو ساعت قبل از حرکت ماشین باربری به گیاهان آب بدهید. خاک گلدان در هنگام حرکت ماشین نباید گِل و شُل باشد.
  • گلدان های ریز و فانتزی را در جعبه های محکم و مناسبی قرار دهید و مطمئن شوید جای آنها در جعبه محکم است. فضای خالی بین گلدان ها را با روزنامه پر کنید تا تکان نخورند. درب جعبه گلدان ها را فقط در زمان بارگیری ببندید و سوراخهایی برای تنفس گیاه روی جعبه ایجاد کنید.

  • گلدان های بزرگ را از محل عبور وسایل خارج کنید و در گوشه ای قرار ددهیدکه مزاحم کار شما نباشند .
  • لوازم را به گونه ای در ماشین باربری بچینید که احتمال برخورد یا ریزش برروی گلدان ها وجود نداشته باشد.
  • حین حرکت قطعا تکان هایی وجود دارد که این تکان ها ممکن است آسیب های جدی به گیاهان بلند وارد کند، ساقه چنین گیاهانی را قرار دادن یک تکه چوب نازک و بلند ثابت کنید. اگر از شهری به شهر دیگر نقل مکان دارید و یا احتمال میدهید زمان زیادی را در ترافیک معطل شوید، بهترین زمان برای حرکت زمانیست که دمای داخل بارگیر در اثر آفتاب ( گرما ) و سرما تغییرات چندانی نداشته باشد.
  • اگر تعداد گل ها و گیاهان شما کم و اندازه گلدان شان هم بزرگ نیست، می توانید با ماشین شخصی خودتان آن ها را به محل جدید حمل کنید.
  • گیاهان آخرین چیزی هستند که در ماشین قرار میگیرند و اولین در هنگام تخلیه.گذاشتن گیاهان در خودروی باربری و اتوبار را جزء مراحل آخر بگذارید و به کارگر تاکید کنید که نهایت دقت را در این کار انجام بدهد.

 هنگام جابجایی گیاهان چه مشکلاتی ممکن است پیش بیاید؟

گل و گیاه نسبت به جابجایی حساسیت زیادی دارند.گلدان های گل ممکن است گاهی بسیارسنگین و بدقلق بری بارگیری باشند.گل های تزئینی ممکن است دارای قیمت زیادی باشند و یا سال های زیادی از عمر آنها گذشته باشد و یا اینکه از نظر معنوی یک گل باارزش باشد. حفظ گل و گیاه مورد علاقه در اسباب کشی یکی از نگرانی های هر اسباب کشی است.هیچ کس تمایل ندارد در اسباب کشی کوچکترین صدمه ای به گیاهان وارد شود و همین مسئله می تواند موجب استرس و نگرانی زیادی شود زیرا آنها را باید به همان شکل که هستند جابجا کرد .

 پس از انتقال و جابه جایی گل و گیاه خاک گلدان ها نیاز به تعویض دارند؟

  • پس از جابجایی گیاهان و با رعایت تمام نکات گفته شده ممکن است به تعویض خاک نیاز داشته باشند. برای انجام تعویض خاک می توانید از برگه های روزنامه خوانده شده و یا چندین کاغذ باطله یا کاغذهایی که دیگر برای شما قابل استفاده نیستند پهن کنید و در جایی که مناسب می باشد خاک گلدان را عوض کنید. منظور از جای مناسب جایی است که اگر مقداری خاک ریخت دردسر زیادی ایجاد نشود و به راحتی بتوانید محلی که خاک ریخته است را تمیز کنید.

جا به جایی گل و گیاه در اسباب کشی

  • پس از پهن کردن کاغذ گلدان جدید را در گوشه ای که در دسترس باشد قرار دهید.
  • خاک جدید و مواد مغذی تقویتی که برای تعویض گلدان نیاز است را فراهم و در دسترس قرار دهید تا به سرعت با استفاده از آن خاک گیاه را تعویض کنید.
  • حال پایین ترین بخش گلدان را با کمی ماسه درشت یا پرلیت پر کرده، پس از آن مقداری خاک ساده ریخته و بقیه گلدان را با استفاده از ترکیب خاک جدید و کود تقویتی حیوانی پر کنید و  چاله ای به اندازه حجم ریشه گیاه حفر و گیاه را به آرامی در گلدان یا ظرف جدید قرار دهید بطوری که ریشه های آن کاملا در خاک قرار گیرد.

چگونه می توان گل و گیاهان را در هنگام اسباب کشی با کمترین صدمه انتقال داد؟

حمل و جابجایی گیاهان آپارتمانی به ویژه درمسافت های طولانی و هنگام حمل بار نیاز به مراقبت بسیار زیادی دارد. بنابراین نیاز است با نحوه صحیح جابه جایی گل و گیاه در اسباب کشی آشنا شده و در هنگام جا به جایی تمام موارد را در نظر بگیرید. مسلما برای کسی خوشایند نیست که هنگام اسباب کشی و جابجایی وسایل منزل یا محل کار گلدان هایش بشکند و یا شاخه و یا ساقه گیاهان صدمه ببینند. این در حالیست که ممکن است این گل و گیاهان، یادگاری و یا هدیه ای از طرف دوستان و یا خانواده بوده که ارزش معنوی زیادی دارد و همین امر باعث می شود که حفظ سلامت آنها اهمیت دوچندان  پیداکند. یکی از راه های کاهش صدمه به گل و گیاهان در هنگام  اسباب کشی  استفاده از خدمات حمل بار از باربری های معتبر باعث می شود تا نگرانی هایی که نسبت به آسیب دیدگی گیاهان وجود داد تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند زیرا آن ها در این امر بسیار خبره بوده و می توانند با کمترین صدمه گیاهان مد نظر شما را جا به جا کنند.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

02188926620