کامیون کمپرسی چیست و چه کارایی دارد؟

کامیون کمپرسی چیست و چه کارایی دارد؟

۵
(۳)

کامیون کمپرسی ماشینی است برای حمل بار های سنگین که نوعی کامیون هم به حساب می آید. این وسیله باربری  تشکیل شده از اتاقکی برای حمل بار که به آن کفه پشتی یا مخزن هم گفته میشود و با توجه به ظرفیت کامیون این اتاق حمل بار بر روی کامیون نصب میشود که  معمولا مصالح ساختمانی، مواد معدنی ، نخاله ساختمانی ،شن و ماسه، سنگ ریزه را جابه جا میکنند.  برای تخلیه بار از بازوهای هیدرولیکی که مخزن را توسط پیستون کمپرسور بلند میکند تخلیه میکند.

 

جهت حمل بار با کامیون کمپرسی با شماره باربری تماس بگیرید

۰۲۱۸۸۹۲۶۶۲۰

پیشینه کامیون کمپرسی

اولین کامیون کمپرسی که ساخته شد در غرب اروپا و در قرن ۱۹ بود که در دهه ۱۸۹۶ با توسعه شرکت تورنیکرافت اولین کامیون بخار با قابلیت تخلیه بار ساخته شد . کامیون کمپرسی موتوری برای اولین بار در کشور ایالات متحده آمریکا تولید شد که شرکت های تجهیزات کوچک مانند Fruehauf,Galion Buggy Co,Lauth-Juergens آن را ساختند و توسط دیگر شرکت های مرتبط  در دهه ۱۹۱۰ توسعه داده شد. شرکت باربری تهران سعادت با داشتن انواع ماشین های حمل بار سنگین میتواند خدمات در زمینه انواع حمل بار به شما عزیزان ارائه دهد. شرکت باربری تهران سعادت از قدیمی ترین شرکت ها در زمینه حمل بار در تهران میباشد که همواره توانسته خدمات ارزنده ایی را در زمینه حمل بار با کامیون به مشتری ارائه دهد.

بیشتر مطالعه کنید : انواع کامیون

کامیون کمپرسی ها چند نوع میباشند؟

کامیون کمپرسی استاندارد

به کامیون هایی گفته میشود که مخزن آنها همیشه به پشته آن متصل است و فقط آنها را با نام کمپرسی میشناسند.  استانداردترین ظرفیت حمل ۲۰ تا ۲۵ تن بار را دارد که رایج ترین آنها با مدل volvo در ایران موجود است و به علت موتور قوی و کشندگی بالای آن محبوبیت زیادی دارد. کامیون کمپرسی میتواند به راحتی در شهر میتواند عبور کند و دچار محدودیت های ترافیکی هم نشود، استاندارد معمولا برای حمل مصالح ساختمانی کاربرد دارد.

 

کامیون کمپرسی

تریلی کمپرسی

به دلیل ابعاد بزرگ و سنگینی زیاد اجازه ورود به محدوده ترافیک را ندارند. تریلی کمپرسی ظرفیت حمل ۳۵ تن کالا را دارد و امروزه در کشور ما این مدل از کمپرسی ها بسیار طرفدار دارد زیرا بارهایی با حجم و وزن بالا را منتقل کرد البته در کشور ما اجازه تردد را ندارد چون استاندارد جاده های کشور اجازه تردد ۲۶تن به بالا را نمیدهند. برای استفاده از تریلی کمپرسی باید کمتر از ۲۶تن کالا را بارگیری کرد.

ابر کمپرسی

دلیل اسم گذاری این ماشین  بزرگی و قدرت زیاد آن میباشد. ابرکمپرسی در کشور ما زیاد کارایی ندارد و بیشتر در کشورهای اروپایی رایج است و کارایی آن بیشتر در انبوه سازی ، راه سازی و عمرانی است . ابرکمپرسی که یکی از مجموعه های کامیون کمپرسی میباشد ظرفیت بارگیری ۲۰۰تن کالا را دارد البته در ابرکمپرسی ها بارگیری توسط بیل های مکانیکی بزرگ و بولدوزرهای غول آسا صورت میگیرد و این ابر کمپرسی اجازه تردد در کشور ما را ندارد و جزو خط قرمزهای استاندارد جاده ایی میباشد.

کمپرسی هیدرولیک

این نوع توسط شرکت Wood Hoist ساخته و معرفی شد. این نوع از کامیون کمپرسی در جنگ جهانی اول بیشترین تقاضا را داشت . کمپرسی هیدرولیک بیشتر برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار میگیرد ، مواد و مصالح ساختمانی بیشتر با این نوع کمپرسی حمل میشود. کمپرسی هیدرولیک دارای ساختاری متشکل از شاسی که به بدنه کمپرسی متصل است و کفی کمپرسی هیدرولیک به وسیله رم عمودی هیدرولیک نصب شده است و جلوی بدنه کمپرسی هیدرولیک در زیر یک اهرم هیدرولیک در بین ریل فریم ها بلند میشود و دارای آرایش افقی است.

کشنده کمپرسی

یکی دیگر از انواع کامیون کمپرسی کشنده کمپرسی میباشد که این نوع استاندارد از کمپرسی دارای تریلر جداگانه که یک محموله از کانتینر متحرک را با شن ، ماسه، آسفالت، تراشه چوب را بارگیری کند. این کشنده کمپرسی میتواند یک تراکتور سه محوره یا یک تریلر دو محوره را به راحتی بارگیری کند.

کامیون کمپرسی Haul trucks

معمولا در معادن بزرگ استفاده میشود که روباز باشد. این نوع از کمپرسی دارای قاب سختی میباشد البته فرمان این نوع از کمپرسی معمولی است و در چرخ های عقب خود درایو دارند. این نوع از کامیون کمپرسی برای حمل مواد معدنی استفاده میشود و توسط انتقال های قدرت برقی در متور دیزلی خود و دینامی که برق را به متور الکتریکی در هر چرخی که در عقب این کامیون کمپرسی وجود دارد میفرستد و باعث حرکت ماشین میشود.

کامیون کمپرسی

کامیون کمپرسی کمرشکن و فصلی

یکی دیگر از انواع کمپرسی میباشد که در ساختار خود مفصلی بین کابین و مخزن خود دارند. این نوع از کامیون کمپرسی ها برای عملیات خاکبرداری بیشتر استفاده میشوند. شما عزیزان با انتخاب شرکت تهران سعادت میتوانید کالاهای خود را متناسب با نوع ماشین باربری جابه جا کنید و برای کالاهای خود بیمه دریافت کنید.

شرکت های باربری در حمل بار کامیون کمپرسی

شرکت های باربری، ماشین های باربری مثل تریلر ، ۱۸چرخ، کامیون کمپرسی را در اختیار دارند و به نحوی واسطی بین صاحب کالا و خریدار میباشند. این شرکت ها در زمان بارگیری مسئولیت هایی دارند که باید به آن عمل کنند . این مسئولیت ها به شرح زیر میباشد:

  1. شرکت باید از نوع کالای شما باخبر باشد و بداند که کالای شما چگونه بر روی کامیون کمپرسی بارگیری میشود
  2. شرکت حمل کالا باید به تمام نکاتی که مشتری از او خواسته تا در هنگام بارگیری رعایت کند توجه داشته باشد
  3. شرکت حمل بار  باید وسایل مشتری را در ماشین حمل بار متناسب بارگیری کند
  4. شرکت های حمل بار موظف هستند به راننده های کامیون کمپرسی اطلاعات دقیقی از بار را بدهند
  5. شرکت حمل بار  باید از بیمه بودن کالای مشتری اطمینان داشته باشند

در هنگام بارگیری کامیون کمپرسی چه نکاتی باید رعایت کنیم

  1. در هنگام بارگیری کامیون کمپرسی باید ماشین در مکانی مسطح باشد و دارای چاله نباشد که دچار مشکل شود و مهار بارگیری را مشکل میکند
  2. در هنگام بارگیری باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کرد
  3. در هنگام بارگیری کامیون کمپرسی سعی کنید برای چیدمان کالا داخل اتاقک دقت کنید و برای مهار کالاها از ابزارهای مناسب استفاده کنید
  4. اگر کالاهایی که قصد جابه جایی آن را دارید دارای ابعاد کوچک است آن را لا به لای کالاهای بزرگ تر بگذارید که بعدا دچار دردسری نشوید

شرکت باربری تهران سعادت

شرکت باربری تهران سعادت با دارا بودن کارشناسان مجرب در حوزه باربری و اتوبار و مشاوره شبانه روزی برای مشتریان توانسته جزو برترین شرکت های باربری و اتوبار کشور باشد. شرکت باربری تهران سعادت در حوزه حمل بار شهری حمل بار به شهرستان از تهران حمل خرده بار  حمل بار دستی و خیلی از خدمات دیگر ارائه میدهد. شرکت باربری تهران سعادت برای خدمات بیشتر به مشتریان کالاهای آنها را در انبار خود شرکت که به بزرگی ۲۰۰۰۰متر مربع میباشد نگه داری میکند.شرکت باربری تهران سعادت دارای پیشینه ایی درخشان در زمینه حمل و نقل بین المللی است.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یازده =

02188926620