کامیون یخچالی چیست؟

کامیون یخچالی چیست؟

۵
(۳)

 کامیون های یخچالی جزو ماشین هایی میباشد که بسیار کاربردی در زمینه حمل ونقل میباشد. کامیون های یخچال دار برای باربری و حمل مواد غذایی فاسدشدنی بیشتر کاربرد دارند زیرا این ماشین برای حمل مواد غذایی طی مسافت طولانی مناسب میباشد و مواد غذایی حتی اگر در طول تابستان با این ماشین منتقل شوند به دلیل ساختار آن دچار گندیدگی مواد غذایی نمیشود، که در نوع های مختلف با اتاق های متفاوت تولید میشوند. 

کامیون یخچالی 

امروزه با توجه به نیاز برخی از استان ها و شهرها به مواد غذایی برای حمل آن دچار مشکل میشدند اما با اختراع شدن کامیون های یخچالی در دهه ۱۹۲۵ توسط صنعت بستنی فروشی انجام شد.  این ماشین با مدل های مختلف در سال ۲۰۱۰ در تولید انبوه وارد بازار شد و بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفت. کامیون های یخچالی معمولا یا سیستم خنک کننده مکانیکی دارند یا دیزلی که  این کامیون ها توسط دی اکسید کربن مایع باعث خنک شدن مواد غذایی میشوند. این کامیون ها به گونه ایی طراحی شده که دمای آن حتی در فصول گرم سال هم دچار مشکل نشود .  شرکت باربری تهران سعادت با دارا بودن انواع کامیون های حمل بار درون شهری و برون شهری خدمات ارزنده ایی را به مشتری ها برای باربری یخچالی ارائه میدهد.

اتاقک یخچالی چیست و کاربرد انواع آن

اتاقک یخچالی را میتوان واحدی یخچالی که عایق شده است و توسط یک شاسی بر روی کامیون نصب میشود و در ابعاد مختلف ساخته میشود . اتاقک های یخچالی مدرن در دهه ۱۹۳۰ در کشور آمریکا تولید شد و شکل این اتاقک های یخچالی در طول سال های اخیر دچار تغییر نشده ولی حجم آنها و ظرفیتشان تغییر کرده و بهتر شده است. اتاقک های یخچالی ایزوله هستند و هیچگاه میکروبی به درون آن نفوذ نمیکند .از دیگر ویژگی های این اتاقک های یخچالی کامیون ها این است که دمای یخچال تغییر نمیکند که این خود پارامتر مهمی از ویژگی های کامیون های یخچالی میباشد.

کامیون یخچالی

کندانسور کامیون های یخچالی قطعات فلزی میباشند که از لوله ساخته شده است و دارای شکل پیچ خورده است و این کندانسور با نوعی مایع که تکنولوژی بالایی دارد ساخته شده و داخل این کندانسور از مایع خنک کننده پر شده است.

ساختار ساندویچ پنل در کامیون های یخچالی بدین صورت میباشد که لایه ایی ساخته شده از فوم وجود دارد و در لایه دوم ساندویچ پنل  پلی اورتان جاگذاری شده و لایه سوم شامل پشم سنگ و موادی دیگر میباشد. این نوع که ساخت شرکت ماموت است دارای دو لنگه درب در عقب میباشد که  روی ۳ لولا با ضخامت ۸ میلی متر که از جنس چوب مرغوب و چندلایه ، لاستیک مخصوص هم در آن موجود است و عایق بدنی در این اتاق به کار رفته است. شرکت باربری تهران سعادت با دارا بودن انواع کامیون های یخچالی با اتاقک هایی در ابعاد مختلف و کارشناسان مجرب میتواند خدمات خوبی را به شما عزیزان ارائه دهد.

کامیون یخچالی ایسوزو ۲/۵ دارای اتاقکی یخچالی با ابعاد بیرونی در اندازه ۳۲۰۰میلیمتر برای طول و ۲۰۰۰ عرض میباشد و ابعاد داخلی این اتاقک یخچالی ۳۰۲۰میلیمتر برای طول و ۱۷۸۰ میلیمتر برای عرض و ارتفاع این اتاقک ۱۶۵۰ میلیمتر که حجم مفید اتاقک ایسوزو ۹ مترمکعب میباشد. شاسی اتاقک های کامیون های یخچالی ایسوز از جنس فولاد مستحکم است و بیشتر قطعات از جنس فلز ساخته شده است.

کامیون یخچالی ماموت دارای عایقی از جنس ساندویچ پانل میباشد که این عایق در بغل ، جلو، سقف کامیون یخچالی به کار رفته ودر یکی از لایه های اتاقک یخچالی ساخت ماموت پلی اورتان آلمانی استفاده شده که ضخامت ورقه های به کار رفته به ترتیب ۸/۰mm  و ورقه داخلی ۵/۰mm و روی اتاقک ۲۵ میکرون است. بیرون و داخل پانل توسط پروفیل های نگه دارنده از جنس آلومینیوم ساخته شده و اتاقک تولید شده توسط شرکت ماموت دارای سیستم روشنایی داخل یخچال میباشد.

ضخامت دیواره های کامیون یخچالی ماموت به ترتیب در قسمت جلو ۱۰سانتی متر ، سقف اتاقک یخچالی ۱۰ سانتی متر که دارای تقویت هایی برای اتصال پونت میباشد، بخش های بغل اتاقک یخچالی ۱۰ سانتی متر، کفی به کار رفته در اتاقک یخچالی دارای ۱۵ سانتی متر ضخامت با زیر ورقی رنگ شده از جنس خارجی که دارای ریلی آلومینیومی برای جا به جایی راحت هوا زیر پالت ها میباشد .


سرد کننده مدل
Safkar Model 325k در کامیون های یخچالی فقط با حرکت میل لنگ کامیون قابل استفاده میباشد.این مدل از سرد کننده ها مانند مدل قبلی دمای آن قابل تنظیم میباشد.سرد کننده ها در کامیون های یخچالی ماموت دارای safkar model 325e  که میتوان آن را با برق سه فاز استفاده کرد. یکی دیگر از راه هایی که میتوان از سرد کننده استفاده کرد حرکت میل لنگ کامیون میباشد. این سرد کننده ها در کامیون های یخچالی قابل تنظیم میباشند و از- ۱۸ تا +۲درجه سانتیگراد میتوان آن را افزایش یا کاهش داد.

پلیت های سرد کننده کامیون های یخچالی فقط با برق سه فاز قابل استفاده میباشد و دمای آن را میتوان از ۳۵ تا ۰ درجه سانتیگراد میتوان تنظیم کرد. این ماشین های یخچالی مخصوص برای حمل بستنی میباشد.

کامیون یخچالی

یخچال های کامیون به چند دسته تقسیم میشوند؟

یخچال هایی با دیفراست و یا بدون دیفراست هستند. یخچال های دیفراست دار برای ماشین های حمل باری مناسب میباشد که به دفعات زیاد باز و بسته میشود. این ماشین های یخچالی مخصوص دیفراست دار برای حمل مواد غذایی بخاردار و مرطوب مناسب هستند . کامیون های یخچالی دیفراست دار بیشتر در مناطقی استفاده میشود که دارای اقلیم آب و هوایی مرطوب باشد. یخچال های بدون دیفراست که در روی کامیون های یخچالی صفر نصب هستند برای باربری موادی که بدون بخار هستند استفاده میشود . مواد بسته بندی شده بدون حرارت مانند قرص ها بیشتر با این نوع کامیون حمل میشود که نیاز به دمای بالای صفر دارند. یخچال هایی هستند که میتوانند دما را در زیر صفر نگه دارند ، معمولا این سرد خانه ها بیشتر برای مواد منجمد مانند ماهی و گوشت یخ زده استفاده میشود. شرکت تهران سعادت با دارا بودن ۷۰ سال سابقه در زمینه حمل و نقل و دارا بودن انواع کامیون های حمل بار میتواند خدماتی خوب را به شما عزیزان ارائه دهد.

بیشتر مطالعه کنید : وانت بار

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل از اجزای مهم کامیون های یخچالی میباشد که اولین بار توسط شرکت ماموت ساخته شد، ساندویچ پانل از چند لایه تشکیل شده تا از نفوذ سرما و گرما به داخل  جلوگیری کند. ساندویچ پانل از لایه هایی همچون لایه درونی که بین دو لایه عایق است و کارایی مهمی در ساندویچ پانل دارد. لایه های عایق بیرونی بیشترین تاثیر را در زیبایی دارد. ساندویچ پانل ها معمولا در دو نوع سقفی و دیواری تولید میشوند البته لایه های عایق موجود در همه کامیون های یخچالی یکسان نیست و باهم تفاوت دارند.

شرکت باربری تهران سعادت

شرکت باربری تهران سعادت در سال ۱۳۲۶تاسیس شده است و امروزه از قدیمی ترین شرکت های حمل و نقل در تهران میباشد. باربری تهران سعادت با دارا بودن کارشناسان حوزه باربری و انواع ماشین های باربری توانسته همواره مشتری ها را از خدمات خود راضی نگه دارد. شرکت باربری تهران سعادت در زمینه های مختلفی نظیر باربری برون شهری ، باربری از تهران به کل کشور، بسته بندی کالا،دارا بودن انبار برای کالاهای مشتریان،حمل خرده بار،حمل بار دربستی به مشتریان خدمات میدهد حمل ونقل کالاهای خود را به تهران سعادت بسپارید و خاطری آسوده داشته باشید.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

02188926620