حمل موتور سیکلت

خدمات باربری و حمل موتور سیکلت

باربری و حمل انواع موتور سیکلت

۳.۷
(۱۱)

حمل موتور سیکلت امروزه با کشتی ها، قطارها و دیگر خودروهای مخصوص حمل ماشین و موتور سیکلت برای ما امکان پذیر شده است. موتور سیکلت یکی از وسیله های نقیله انفرادی است که اولین بار در سال ۱۸۵۵ و توسط دو سازنده آلمانی دوچرخه ساز به نام های گوتلب دایلمر و ویلهلم می باخ اختراع شد. این موتور سیکلت در واقع همان دوچرخه بود که با موتوری که روی آن تعبیه شده بود و با سوخت مواد نفتی حرکت می کرد.

موتور سیکلت ها از وسایل نقیله محبوب و پر طرفدار در میان جوانان به خصوص آقایان است. موتور سیکلت های امروزی کابرد زیادی در حمل و نقل دارند. پیک های موتوری با استفاده از موتورسیکلت ها می توانند سریع در داخل شهرهای شلوغ بسته های ارسالی خود را به مقصد برسانند. مسابقات موتور سواری اکنون از پرطرفدارترین مسابقات ورزشی است.

حمل موتور سیکلت

چرا برخی از اشخاص اقدام به حمل موتور سیکلت با قطار وسایر وسیله های مخصوص حمل خودرو می کنند؟

رانندگی با موتور در مسافت های طولانی بین شهرها ایده چندان جالبی نیست چون با خطرات زیادی همراه است و گاها خسته کننده است. از طرفی افراد موتور سوار تمایل زیادی به استفاده از موتور شخصی خود در مقصد سفر را دارند و ممکن است با محدودیت های قانونی مواجه شوند. حمل موتور سیکلت با قطار و دیگر وسیله های حمل خودرو راهکار خوبی برای این گونه از اشخاص است.

از اصلی ترین دلایل برای استفاده از موتور شخصی توسط افراد راحتی استفاده از وسیله شخصی در شهر مقصد است، بدون این که  مجبور به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و یا تاکسی ها باشد. برای حمل خودرو یا موتور سیکلت با قطار و کشتی قوانین خاص خودش را دارد و قبل از این که بخواهید اقدام به این کار کنید پیشنهاد می شود از قبل در مورد این قوانین اطلاع پیدا کنید.

قوانین حمل موتور سیکلت

احتمالا تا کنون از امکان حمل موتور سیکلت با قطار و دیگر خودروهای مخصوص حمل وسایل نقلیه مطلع شده اید، ولی جزئیات استفاده از این سرویس ها را نمی دانید. برای این کار شما باید یک بلیط  تهیه کنید. بلیطی که مخصوص حمل موتور سیکلت و یا خودرو است و با بلیط های مسافری تفاوت دارد. این بلیط ها را باید ۳ تا ۸ ساعت قبل از حرکت قطار تهیه کنید و بسته به طول مسافت در سفر قیمت بلیط متفاوت است.

در صورت گم شدن می توانید درست مانند بلیط های عادی درخواست برای صدور بلیط المثنی امکان پذیر است. برای حمل موتور سیکلت در زمان بارگیری باید مدارک آن را که شامل سند مالکیت، کارت و مدارک شناسایی می شود را به همراه داشته باشید. علاوه بر هزینه بلیط می بایست حق بیمه را به سازمان راه آهن و یا شرکتی که حمل موتور سیکلت را عهده دارد پرداخت کند.

بدون پرداخت مبلغ بیمه انتقال وسیله نقلیه انجام نمی گیرد. مبلغ بیمه بر اساس ارزش موتور سیکلت و به صورت درصدی و جدا از هزینه بلیط مشخص می شود. در زمان بارگیری موتور سیکلت از نظر فنی معاینه می شود و در صورت خراب بودن یا تصادفی بودن وسیله از تحویل آن خود داری می شود. هم چنین در زمان تحویل بنزین در باک موتور باید یک سوم ظرفیت کامل مخزن باک باشد. در صورتی که باک موتور سیکلت کاملا پر یا خالی باشد بارگیری و حمل موتور سیکلت در محل تحویل وسایل نقلیه انجام نمی شود.

حمل موتور سیکلت

شرایط تحویل موتور سیکلت در مقصد

برای حفظ نکات ایمنی موتور سیکلت در زمان جابجایی رعایت این نکته ضروری است. پیش از تحویل موتور سیکلت سر باتری آن را جدا می کنند و در مقصد مجددا روی موتور وصل می کنند. برای تحویل گرفتن موتور سیکلت در مقصد همراه داشتن سند مالکیت، کارت و مدارک شناسایی الزامی است و موتور سیکلت فقط به کسی تحویل داده می شود که در بارنامه به عنوان تحویل دهنده نامش ذکر شده است.

بعد از حمل موتور سیکلت با قطار و یا وسایل نقلیه مخصوص این کار شما برای تحویل گرفتن موتور سیکلت خود ۲۴ ساعت فرصت دارید. اگر این زمان بیشتر طول بکشد و شما دیرتر برای تحویل وسیله اقدام کنید باید هزینه پارکینگ را به ازای هر روز تاخیر پرداخت کنید. از طرفی دیگر اگر بیشتر از ۲۴ ساعت  تحویل موتور سیکلت تاخیر داشته باشد ۵۰ درصد از هزینه ها به شما عودت داده خواهد شد و در صورتی که زمان تحویل به چند روز افزایش یافت می توانید برای دریافت خسارت اقدام کنید.

از دیگر شرایط حمل موتور سیکلت ارتفاع  و عرض آن هم بررسی می شود. اگر موتور سیکلت شما دارای پلاک گذر موقت باشد در صورتی می توانید مجوز حمل آن را دریافت کنید که زمان مجوز عبور آن تمام نشده باشد. اگر هم هنوز پلاک نشده و تازه خریداری کرده باشید و یا فاقد پلاک است باید برگه های خرید آن را به همراه داشته باشید و بجای پلاک شش رقم آخر شاسی در بارنامه ثبت می شود.

برای باربری و حمل موتورسیکلت که متعلق به سازمان یا نهاد خاصی است، برای صدور مجوز عبور و تهیه بلیط داشتن معرفی نامه از سوی سازمان مربوطه الزامی است و در صورت عدم معرفی نامه مجوز عبور داده نمی شود. وسایل اضافی همراه موتور سیکلت در زمان بارگیری  تحویل گرفته نمی شود و در صورت بودن وسیله جانبی همراه وسیله نقیله شرکت در مقابل حفظ و نگه داری آن هیچ مسولیتی را نمی پذیرد.

تعرفه و هزینه حمل موتور سیکلت

تعرفه و هزینه تهیه بلیط در باربری و حمل موتور سیکلت با قطار و یا سایر خودروهای مخصوص حمل وسیله نقیله به مسافت طی شده بستگی دارد. تعرفه های بیشتر در این حمل و نقل مربوط به مسیرهایی است که آن مسیر بیشترین جابجایی و یا قطار آن بیشترین مسافر را دارد. البته در صورتی که مجبور باشید ترکیبی از مقصد ها را داشته باشید، یعنی فقط یک مقصد مورد نظر شما نباشد، تعرفه بر اساس حاصل جمع هزینه بلیط مجموع مسیرها محاسبه خواهد شد.همچنین اگر درخواست فضای بیشتری برای موتور سیکلت خود در قسمت مخصوص قطار دارید به طبع هزینه آن بیشتر خواهد شد.

حمل موتور سیکلت توسط باربری تهران سعادت

در نهایت هزینه شما بستگی به تعرفه های شرکتی که با استفاده از آن اقدام به ثبت سفارش کنید.یکی از بهترین شرکت های حمل و نقل ایران که می توانید موتورسیکلت خود را با مناسب ترین هزینه توسط آن ها به هر نقطه ای از ایران انتقال دهید، شرکت باربری و حمل و نقل تهران سعادت است که یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت های حمل و نقل ایران می باشد.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۳.۷ / ۵. تعداد آرا: ۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

02188926620