ترانزیت کالا

خدمات ترانزیت کالا توسط شرکت تهران سعادت

ترانزیت کالا چیست؟

۵
(۴)

روند صادرات و واردات میان کشورهای همسایه و حتی قاره های مختلف به این صورت است که کشورهای استراتژی با موقعیت های جغرافیایی خاص، توان تولید بالای  محصول خاصی را دارا می باشند.این نوع کشورها علاوه بر آن که مردم کشور خود را نسبت به آن کالا بی نیاز می کنند، مازاد تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادرمی کنند، و یا بلعکس اگر کشوری توان تولید محصولات و کالاهایی را نداشته باشد از کشورهای دیگر ملزومات خود را وارد می کند. این تبال کالا و ارسال از طرف فروشنده به خریدار را که درمسیر هستند و هنوز به مقصد موردنظر خریدار نرسیده اند را ترانزیت کالا می نامند.ما در این مقاله قصد داریم قصد داریم صفرتا صد ترانزیت کالا را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید با معرفی انواع ترانزیت های داخلی و خارجی کالا.

شرکت باربری و اتوبار تهران سعادت یکی از بهترین و قدیمی ترین شرکت های باربری می باشد که خدمات خوبی را به مشتریان خود ارائه می دهد و ترانزیت های کالا را به بهترین نحو انجام می دهد، این شرکت با رعایت تمامی قوانین حمل ونقل و هزینه های مقرون به صرفه ی آن یکی از محبوب ترین شرکت های حمل نقل در میان مشتریان و تولیدکنندگان کالا می باشد.

ترانزیت کالا

ترانزیت کالا به چه معنا می باشد ؟

ترانزیت کالا به معنای انتقال کالایی تحت نظر گمرک از کشوری به کشور دیگر می باشد، ارسال کالا از خریدار به فروشنده به طوری که محصولات و کالاهای موردنظر هنوز به دست خریدار نرسیده است را ترانزیت کالا می نامند.کشورهایی که معمولا واردات زیادی در سال انجام می دهند و توانایی تولید کالاهای خاصی را ندارند، معمولا با کشورهایی معامه می کنند که هزینه ترانزیت و حمل و نقل و باربری آن ها به صرفه تر باشد، این روش ازنظر اقتصادی ضرر و زیان کمتری را به آن ها وارد می کند.

کشورهایی که در حوزه ی ترانزیت و حمل ونقل کالا جزء فعالین بین المللی هستند معمولا هزینه ی حمل و نقل ارزنتری نسبت به سایر کشور ها برای ترانزیت دریافت می کنند.شرکت باربری تهران سعادت یکی از باسابقه ترین و معتبر ترین شرکت های باربری است که هزینه حمل و نقل و ترانزیت مقرون به صرفه ای را برای مشتریان خود برنامه ریزی کرده است، تجربه کاری، ارائه خدمات و میزان هزینه حمل و نقل و باربری یکی از ویژگی های باربری تهران سعادت می باشد که موجب محبوبیت این کشور در حمل و نقل های داخلی و بین المللی می باشد.

ترانزیت کالا به خارج به چه صورت امکان پذیراست ؟

اگر کالاهای ترانزیت شده در مسیر حمل و نقل خود برای رسیدن به مقصد از سه یاچند کشورعبورکنند، به طوری که زمان ورود و خروج در گمرک های هر کشور ازقبل برنامه ریزی شده باشد را ترانزیت خارجی می نامند.همان طورکه می دانید برای ورود و خروج هرفرد از کشورهای مختلف نیاز به گذرنامه است، بنابراین رانندگانی که مسئول حمل و نقل کالاهای ترانزیتی به کشورهای مختلف می باشند باید گذرنامه خود را در زمان ورود به کشور برای استعلام تحویل دهند، آن کشور از سازمان حمل و نقل باربری موردنظر صحت حمل و ترانزیت کالاهای مورد نظر را تایید می کند.

ترانزیت کالا

برای جلوگیری از اتلاف وقت رانندگانی که باربری و حمل و نقل بین المللی انجام می دهند، نیروی انتظامی برای آن ها گواهینامه های بین المللی صادر می کند، همچنین پلاک ماشین آن ها و دفترچه ی مالکیت را به صورت ترانزیتی تعریف می کنند که هنگام ورود و خروجشان به کشورهای دیگر به مشکل برنخورند.

ترانزیت داخلی

اگر ترانزیت کالا در گمرک های داخلی یک کشور صورت گیرد و این امر برای انجام تشریفات و قوانین داخلی باشد را ترانزیت داخلی می نامند.درگمرک مبدا کالاهای ترانزیت شده را مورد بررسی قرار می دهند، تعدا و نوع کالا باید طبق همان چیزی باشد که از قبل تعیین شده است، درصورتی که تعداد و نوع کالاها مغایرت داشته باشد این نوع حمل قاچاق محسوب می شود و برای بررسی بیشتر به مراکز قانونی ارجاع داده می شوند.

زمان ارسال و دریافت کالاهای ترانزیت شده درمقصد نیز حائز اهمیت است، زیرا اگرکالاهای موردنظر در زمان و تایم مقرر به مقصد نرسند این نوع ترانزیت قاچاق محسوب می شود. بنابراین ترانزیت های داخلی همانند ترانزیت های خارجی از قوانین و استاندارد هایی برخورد دارهستند و در صورت رعایت نکردن قوانین خاص حمل و نقل مانع از ارسال کالاهای موردنظر به مقصد می شود.شرکت باربری و اتوبار تهران سعادت یکی از خوش نام ترین شرکت های حمل و نقل کالا در سطح کشور می باشد که با رعایت تمامی قوانین ترانزیت یکی از محبوب ترین شرکت های باربری و اتوبار برای تولید کنندگان وتجار داخلی می باشد.

ترانزیت کالا

قانون FOB در ترانزیت کالا به چه معنا می باشد ؟

قانون FOB یا Free on Board به این صورت می باشد که تمام هزینه های ارسال کالا برعهده فروشنده است. اگر در معاملات بین المللی قانون فوب قید شود، هزینه ی حمل و نقل باراز مبدا تا محل حمل اصلی کالاها یعنی تا رساندن کالا به کشتی یا هواپیما و یا راه آهن برعهده ی فروشنده است، از این مرحله به بعد تمامی هزینه های حمل و کرایه های آن، همچنین بیمه هایی که به کالاهای مورنظرتعلق می گیرد برعهده خریدار می باشد.

تولیدکنندگان و تاجرهایی که تجربه زیادی در ترانزیت های خارجی دارند، معمولا قبل از ارسال بارهای موردنظر برای هزینه های مربوط به حمل و نقل با خریدار توافقاتی را انجام می دهند که برای آن ها ضررو زیانی پیش نیاید.

توافق نامه بین المللی ترانزیت کالا

کنوانسیون کالاهای خطرناک یا ADR یکی از قوانین و توافق نامه های بین المللی می باشد که باید برای ترانزیت کالا های خارجی و بین المللی مورد بررسی قرار گیرد .قوانینی که در این توافق نامه وضع شده است به این شکل می باشد که قبل از ارسال کالاها به شناسایی نوع کالا و تعداد آن ها می پردازند، علائم ایمنی و تمامی استانداردهای کالارا مورد استعلام قرار می دهند و تمامی مستندات و گواهی های حمل کالا را چک می کنند.این قوانین برای کنترل حمل و نقل مواد خطرناک می باشد، موادی که برای سلامتی انسان، محیط زست مخرب و زیان بار می باشد.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 4 =

02188926620