حمل بار صادراتی و وارداتی توسط باربری تهران سعادت

حمل بار صادراتی و وارداتی توسط باربری تهران سعادت

۵
(۳)

حمل بار صادراتی و وارداتی به روش های مختلفی مانند هوایی ، جاده ایی ، هوایی، ریلی، دریایی انجام میشود که هرکدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارد. به طورکلی به حمل و نقل کالاها ترانزیت گفته میشود .حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی یکی از مهم ترین ارکان صادرات و واردات میباشد که افراد باید به آن توجه کنند. امروزه شرکت هایی هستند که در این زمینه فعالیت دارند و دو روش در باربری و حمل و نقل بین المللی است که یکی کریر carrier است و دیگری فورواردر forwarder میباشد. این دو روش در تمام حمل بار صادراتی و وارداتی از طریق دریا، جاده،هوایی، ریلی موجود است و باهم در بعضی از موارد مشابه هستند ولی تفاوت های کوچکی هم دارند که آنها را از هم متمایز کرده.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع باربری و حمل بار صادراتی و وارداتی بپردازیم. از گذشته تا کنون کشورها برای گسترش اقتصاد خود و خرید کالاهایی که به آن نیاز دارند از وسایل حمل ونقل مختلفی استفاده میکنند. اصولا صادرات و واردات در تامین کالاها و مایحتاج یک کشور نقش به سزایی دارد، امروزه حمل بار صادرات و واردات از روش های مختلفی انجام میشود و هرکدام از روش های باربری قوانین و ویژگی های خاص خود را دارد. با ما همراه باشید تا انواع روش های آن را  شرایط آن را برای شما شرح دهیم.

تجاری که میخواهند کالاهای خود را معمولا از طریق شرکت های کریر و فورواردر صادر میکنند. این شرکتهای بین المللی بازیگران و مهره های اصلی حمل بار صادرات و واردات میباشند. کریر را میتوان شرکت حمل و نقل کالا نامید که برای صادر و یا وارد کردن کالا با تجار قرارداد منعقد میکند و متعهد میشود که کالای تجار را به سلامت به مقصد مورد نظر برساند. شرکت های حمل بار صادراتی و وارداتی کریر در زمینه های هوایی،دریایی،ریلی و …فعالیت دارد و خود نیز در مرحله بارگیر کالاها ، تحویل کالای تجار ، نظارت بر مراحل گمرکی کالا و …. همکاری میکند و میتوان گفت دایره مسئولیت شرکت های کریر از فورواردر بیشتر است. شرکت باربری تهران سعادت با داشتن انواع ماشین های سنگین میتواند به مشتری ها در همه زمینه های باربری خدمات ارائه دهد.باربری تهران سعادت یکی از برترین شرکت های باربری در تهران میباشد چرا که دارای ۷۱ سال سابقه در زمینه حمل ونقل بین المللی میباشد.

بیشتر مطالعه کنید : منظور از شرکت کریر زمینی چیست؟

فورواردر حمل و نقل

را میتوان شخص حقیقی یا حقوقی دانست که تاجر مبلغی را در قبال ارسال کالاهای خود به آن پرداخت میکند و بیشتر از یک شرکت یک  واسطه دانست برای تحویل و یا ارسال کالاهای تجار ، که این واسطه زمینه را برای  صادرات و واردات به وجود می آورد. در روش فورواردر واسط کالا برای جابه جایی بار  به صورت سالم تعهدی نمیدهد و ریسک این روش برای تجار بیشتر از روش کریر میباشد. در روش فورواردر شاید تجار هزینه کمتری را برای صادرات و واردات پرداخت کنند ولی فورواردر برخلاف کریر خودش صاحب وسایل باربری دریایی و هوایی و ریلی نمیباشد و شرکت هایی که در زمینه حمل ونقل فعالیت دارند با واسطه گری فورواردر عمل حمل بار صادراتی و وارداتی را انجام میدهند.

حمل بار صادراتی و وارداتی از روش هوایی

 از جمله روش های نوین برای حمل بار صادراتی و وارداتی کالا میباشد که کشورهایی که از این روش برای حمل بار  استفاده میکنند پایانه هایی هوایی مخصوص باربری میسازند که میتوان این پایانه های هوایی را فرودگاه باربری هم نامید. در کشور ایران معمولا  از این روش کمتر استفاده میکند با این که ما دارای پایانه هوایی در فرودگاه پیام کرج هستیم. حمل بار از طریق هوایی دارای مزیت هایی نظیر کاهش اتلاف وقت ، سالم رسیدن کالا را به مقصد میتوان تضمین کرد ،دردسر انتقال کالا کمتر میباشد، خراب شدن کالاها کمتر است .

حمل بار صادراتی و وارداتی از طریق روش جاده ایی

از روش های قدیمی در زمینه حمل ونقل میباشد. در کشور ما بخش بیشتر  از روش جاده ایی صورت میگیرد و جزو رایج ترین روش ها برای اتوبار و حمل بار صادراتی و وارداتی میباشد.حمل و نقل از طریق جاده توسط ماشین های سنگین انجام میشود و شرکت های حمل و نقل زمینی جزو اصلی ترین مهره ها در حمل بار  از روش جاده ایی میباشند. روش جاده ایی مزایایی برای تجار دارد که شامل هزینه کمتر برای انتقال کالاها ، این روش اتوبار به صرفه برای صادرات به کشورهای همسایه نزدیک است، نیاز به بارگیری در بنادر نیست ، هزینه بسته بندی در روش جاده ایی نسبت به دریایی کمتر است. شرکت اتوبار و باربری تهران سعادت با دارا بودن انبارهای بزرگ بارگیری و خدمات کارگری حمل بار در زمینه ترانزیت بین المللی کالا همواره پیشتاز بوده است و توانسته رضایت مشتری را جلب کند.

حمل بار صادراتی و وارداتی از طریق روش ریلی

 معمولا در کشورهایی صورت میگرد که مجهز به زیرساخت های ریلی باشند و قطارهای باربری داشته باشند. معمولا حمل بار صادراتی و وارداتی از طریق ریل فقط با کشورهای همسایه نزدیک صورت میگیرد . کشور ما از روش ریلی هم استفاده میکند و بیشتر با کشورهای روسیه و ترکیه تعامل دارد. که از طریق روش ریلی دارای مزیت هایی نظیر کمتر بودن تصادف و آسیب های جانبی ، هزینه حمل و نقل پایین ، بهترین روش برای حمل بار صادراتی و وارداتی مواد معدنی میباشد ، در همه اقلیم های آب و هوایی میتوان کالا را منتقل کرد.

حمل بار صادراتی و وارداتی

حمل بار صادراتی و وارداتی از طریق دریا

دلیل محبوبیت حمل بار از طریق دریا این است که بیشتر کشورها به آب دسترسی دارند و تقریبا بیشتر زمین را آبها احاطه کرده اند. کشور ما ایران از جمله کشورهای دنیا میباشد که از این روش برای کالاهای خود استفاده میکند و یکی از راه های دریایی خوب کشور دریای مازندران میباشد که به راحتی به کشورهای اوراسیا راه دارد و میتوان از مزایای آن استفاده کرد. حمل بار صادراتی و وارداتی از طریق دریایی دارای مزیت هایی میشود که شامل هزینه کمتر برای انتقال کالاهای تجار به تمام کشورهای دنیا، نسبت به روش زمینی برای مسافت های طولانی مناسب تر میباشد، در روش حمل و نقل دریایی میتوان کالاهای بزرگ با حجم سنگین را به راحتی جا به جا کرد. کشور ما امروزه بیشتر حمل بار خود را از طریق روش دریایی و از راه آب های خلیج فارس تجارت کالاها را با کشورهای دیگر انجام میدهد.

بیشتر مطالعه کنید : حمل بار به گمرک

شرکت باربری تهران سعادت

شرکت باربری تهران سعادت دارای ۷۱ سال سابقه درخشان در زمینه حمل بار و ترانزیت کالا میباشد این شرکت باربری و اتوبار موفق برای اولین بار به طور رسمی فعالیت خود را در سال ۱۳۲۶ آغاز کرد.این شرکت موفق برای افرادی این شرکت را برای باربری و اتوبار کالای خود انتخاب کرده اند بیمه نامه کالا و بارنامه کالا صادر میکند.شرکت باربری تهران سعادت در زمینه های حمل ونقل بین المللی و باربری درون شهری انبارداری بسته بندی کالای مشتری  و… فعالیت دارد.یکی از مزیت های این شرکت باربری انبار ۲۰۰۰۰ متر مربعی آن میباشد که مشتری در زمینه انبارداری هزینه کمتری  را پرداخت میکند.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دو =

02188926620