حمل کمپرسور – باربری کمپرسور

حمل کمپرسور – باربری کمپرسور

۵
(۱۰)

حمل بار کمپرسور خود را به معتبرترین شرکت باربری در ایران بسپارید. حمل انواع کمپرسور از تهران به سراسر ایران توسط باربری معتبر تهران سعادت با سابقه بیش از ۷۰ سال با انواع خودرو حمل انجام می شود.

 

جهت حمل کمپرسور با شماره باربری تهران سعادت تماس بگیرید: ۰۲۱۸۸۹۲۶۶۲۰

 

حمل کمپرسور با انواع تریلی حمل کمپرسور، کامیون حمل کمپرسور، خاور حمل کمپرسور، وانت حمل کمپرسور و نیسان حمل کمپرسور انجام می شود.

باربری و حمل و نقل تهران سعادت حمل بار و کالا و خدمات مرتبط باربری از مبدا تهران به سراسر کشور را انجام می دهد. حمل انواع بار از جمله خرده بار، حمل محموله ترافیکی، حمل بارتخصصی، بسته بندی حرفه ای بار، با توجه به حذف تمام واسطه ها و در اختیار داشتن تعداد بسیار راننده،بهترین خدمات را با حداقل نرخ ارائه می دهند. از بهترین خدمات باربری تهران سعادت میتوان به حمل بار انواع کمپرسور به تمامی نقاط کشور اشاره کرد. حمل بار کمپرسور توسط ماشین های مخصوص باربری و حمل کمپرسور انجام میشود.

تاریخچه کمپرسور چیست؟

کمپرسور یا همان پمپ باد که از آن برای افزایش فشار سیالات تراکم پذیر مانند گازها و بخارات استفاده می شود. استفاده از این وسیله با گسترش صنایع از نیمه قرن دوم نوزدهم آغاز گردید و با رشدی شتابان قرن بیستم را پشت سر گذاشت.در اهمیت تاریخچه به کارگیری کمپرسورها باید به این نکته اشاره داشت که از آن در شاخه های مختلفی مانند صنایع پزشکی و خانگی و… به سرعت در حال توسعه و افزایش می باشد. حضور کمپرسورها در جای جای زندگی بشر به چشم می خورد.عمده آنها در کاربرد خانگی(مانند یخچال،فریزر،کولر گازی و جاروبرقی)تجهیزات پزشکی(مانند دریل های دندانپزشکی و هوای مورد استفاده در بیمارستان ها)صنایع هوایی(مانندتامین هوای فشرده برای موتور توربین)و صنایع(مانند هوای فشرده برای سیستم های پنوماتیکی میان گازها،ذخیره سازی گاز و…).

کمپرسور چیست؟

کمپرسور یا همان متراکم کننده یک دستگاه مکانیکی است که با کاهش حجم گازها،باعث می شود فشار آنها افزایش یابد.بنابراین دمای گاز فشرده شده نیز افزایش می یابد.معمولا برای کاهش دمای فشرده شده توشط کمپرسور آن را از یک سیستم خنک کننده عبور می دهند تا دمای گاز کاهش یابد.

حمل بار کمپرسور

حمل بار کمپرسور

انواع کمپرسور کدام است؟

حمل بار انواع کمپرسور امری بسیار سخت و دشوار برای استفاده کنندگان می باشد ، از همین رو برخی از شرکت های باربری و اتوبار اقدام به ارائه خدمات حمل کمپرسور در داخل تهران و به شهرهای دیگر کرده اند. از همین رو شرکت تهرا نسعادت به عنوان برترین شرکت باربری در تهران ، این خدمات خوب را به شما عزیزان ارائه میدهد. کمپرسورها را می توان از جهات گوناگونی دسته بندی کرد.کمپرسورها به دو دسته اصلی دینامیکی و جا به جایی مثبت تقسیم می شوند.

  • کمپرسور دینامیکی

در کمپرسورهای دینامیکی،از پره هایی بر روی محور کمپرسور برای کمپرس کردن هوا استفاده می شود.

این کمپرسورها در مقایسه با کمپرسورهای جا به جایی مثبت از ویژگی هایی برخوردار هستند.

۱-بازدهی و راندمان بالایی دارند.

۲- توانایی بالایی در انتقال حجم و دبی زیاد دارند.

۳-توانایی پایینی در ایجاد فشار بالا دارند.

انواع کمپرسور های دینامیکی به دو دسته تقسیم بندی می شوند.

۱-محوری

۲-سانترفیوز(جریان شعاعی)

کمپرسور محوری معمولا در موتورهای جت (که در هواپیماها استفاده می شود) به کار می رود.کمپرسور محوری،هوا را درجهت محور شفت کمپرسور فشرده می سازد.کمپرسور محوری در جلوی موتور قرار می گیرد.

حمل کمپرسور

حمل کمپرسور

کمپرسور سانترفیوژ یا گریز از مرکز

عملکرد این کمپرسور بسیار شبیه کمپرسور محوری است.کمپرسور سانترفیوژ،هوا را در جهت شعاع شفت کمپرسور فشرده می کند.

  • کمپرسور جا به جایی مثبت

کمپرسورهای جا به جایی مثبت، یا جا به جایی هوا از یک ناحیه پر حجم به یک ناحیه کم حجم، باعث مکش هوا و کمپرس کردن آن می شود.

انواع کمپرسور جا به جایی مثبت به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

۱-روتاری

۲- رفت و برگشتی

انواع کمپرسور روتاری به پنج دسته تقسیم می شوند:

۱-کمپرسور لوب

۲-کمپرسور اسکرو

۳- کمپرسور وان

۴-کمپرسور رینگ مایع

۵-کمپرسور اسکرول

تمامی کمپرسورهای روتاری نام برده شده در بالا،عضوهای چرخشی بخش خود،هورا مکش می کنند.این عضوهای چرخشی می توانند پروانه های چند پره،شفت هایی با شکل و فرم خاص یا مارپیچ هایی روی بدنه باشند.

کمپرسورهای رفت و برگشتی

در این نوع از کمپرسور،یک عضو،یک مکانیزم یا یک قطعه،با حرکت در جهت محور طولی باعث مکش و کمپرس گاز می شود.معمولا این عضو با حرکت به سمت عقب،ایجاد خلا می کند(مکش هوا را ایجاد می کند) و با حرکت به سمت جلو،همان هوای مکش شده را کمپرس می کند و به سمت خروجی هدایت می کند.این مورد را می توان  در سلیندر و پیستون ها و کمپرس های دیافراگمی مشاهده کرد.

کمپرسور رفت و برگشتی نیز خود به سه دسته تقسیم می شود.

  • کمپرسور رفت و برگشتی تک اثره
  • کمپرسور رفت و برگشتی دو اثره
  • کمپرسور رفت و برگشتی دیفراگمی

کمپرسور دیفراگمی از یک غشای انعطاف پذیر برای مکش هوا استفاده میکند. دیافگرام به طور مکانیکی یا هیدرولیکی به کار انداخته می شود.کمپرسورهای دیفراگمی مکانیکی با جریان اندک و فشار پایین به عنوان پمپ های خلا مورد استفاده قرار می گیرند.کمپرسورهای دیافراگمی هیدرولیکی برای فشار بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

کمپرسور پیستونی

قدیمی ترین و متداولترین انواع کمپرسور است.این کمپرسور در شکل های یک طرفه و دو طرفه موجود می باشد،که قطعات آنان روغن کاری شونده ویا روغن کاری نشونده می باشند.

کمپرسور مارپیچی

اصول کلی کمپرسور جا به جایی چرخشی با پیستون مارپیچی شکل در سال های دهه ۱۹۳۰ توسعه یافت.اجزا اصلی هواساز کمپرسور شامل روتورهای نر و مادگی  می باشد،که مادامی که به طرف یکدیگر حرکت می کنند،حجم بین آنها و محفظه کاهش می یابد.هر هواساز مارپیچ دارای نسبت فشار ثابتی است که به طول مارپیچ،فاصله میان دنده های مارپیچ و شکل مجرای تخلیه آن بستگی دارد.کمپرسور مارپیچی دارای سوپاپ نبوده و هیچ نیروی مکانیکی ندارد که باعث عدم تعادل شود.

کمپرسور مارپیچی مایع تزریقی

در این نوع  کمپرسورتزریقی،مایعی با هدف روغن کاری و خنک کاری به محفظه تراکم و غالبا به یاتاقان های کمپرسور تزریق می شود.نقش این مایع خنک کاری و روغن کاری کمپرسور و کاهش نشت برگشتی به قسمت ورودی هوا است.

حمل بار کمپرسور

حمل بار کمپرسور

کمپرسور دندانه دار

واحد هواساز در کمپرسور دندانه دار از دو روتورتشکیل می شود  که در محفظه تراکم به طرف یکدیگر حرکت می کنند.فرایند فشرده سازی از سه مرحله مکش،تراکم و رانش تشکیل می شود.مراحل مکش و رانش هوا در محفظه تراکم به صورت شعاعی صورت می پذیرد.

کمپرسور فرفره ای

این کمپرسور یکی از انواع کمپرسورهای جابه جایی مارپیچی رو غنکاری نشونده است.واحد هواساز کمپرسور از یک حلزونی ثابت در قسمت محفظه و یک موتور که به صورت گریزاز مرکز راه اندازی می شود و همچنین از یک مارپیچ متحرک تشکیل شده است.

کمپرسور پره ای

اصول کار کمپرسور پره ای همانند  بسیاری از موتور های هوای فشرده دیگر است.پره ها معمولا از آلیاژهای ریختگی مخصوص ساخته می شوند،و بسیاری از کمپرسور ها از نوع روغن کاری شونده می باشند.

کمپرسور حلقه روغنی

کمپرسور حلقه روغنی یکی از انواع کمپرسورهای جابجایی است.روتور این کمپرسور دارای پره های ثابتی است که به صورت خارج از مرکز در یک محفظه قرار گرفته که بخشی از آن با مایعی پر می شود.

کاربردهای کمپرسورهای امروزه در کدام بخش ها می باشد؟

تولیدی:صنایع خودرو سازی،صنایع ماشین ابزار و از همه مهمتر صنایع تولید وسایل کار و لوازم خانگی

فرآوری:مانند صنایع شیمیایی،پتروشیمی،معدن،غذایی،نساجی،کاغذی

حمل ونقل:مانند حمل ونقل دریایی،ریلی و سازه های صنعتی متحرک

تاسیساتی:مخصوص نفت وگاز

صنایع دفاعی

حمل بار کمپرسور توسط باربری تهران سعادت

در پایان با آشنا شدن با انواع کمپرسور،حمل کمپرسور از شکل و حجمی باید به شرکت هایی مطمئن حمل بار سپرد. شرکت حمل ونقل و باربری تهران سعادت به بهترین شکل حمل و نقل انواع کمپرسور را با داشتن کادری مجرب در کوتاهترین زمان انجام خواهد داد.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + سه =

02188926620