خدمات باربری و حمل غذای دام و طیور

درخواست خدمات باربری غذای دام به سراسر ایران

باربری و حمل غذای دام و طیور

۵
(۲)

حمل غذای دام و طیور در چه شرایطی انجام می شود؟

حمل غذای دام و طیور اهمیت زیادی دارد و در شرایطی مخصوص به خود باید انجام بگیرد. دام و طیور در زندگی انسان ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و تنها به عنوان یکی ازمنابع غذایی ما انسان ها محسوب نمی شوند و دارای مزایای دیگری هم برای ما هستند. امروزه با پیشرفت در صنعت دامپروری و شیوه های جدید پرورش دام ها و طیور به صورت علمی و گسترده انجام می شود.

مراحل فرآوری و تولید غذای دام و طیور

به دلیل اهمیت بسیار زیادی که تغذیه دام و طیور دارد در کارخانه های تولید غذای دام و طیور غذای مورد نیاز برای واحدهای پرورش دهنده آن ها طی مراحل مختلف فرآوری و آماده می شوند. کارخانه ها و واحد های تولید کننده غذای دام و طیور را با روش های پیشرفته و با تجهیزات مدرن تولید و به واحدهای پرورش دام تحویل می دهند. شیوه انتقال درست باربری اهمیت زیادی دارند و شامل زنجیره ایی از فرآوری و آماده سازی، بسته بندی محصولات غذایی آماده شده و انتقال آن ها از کارخانه به واحد های پرورش دام و طیور می شوند.

حمل غذای دام و طیور

برای سهولت  این امر  مواد غذایی مورد نظر طی مراحلی آماده می شوند تا توسط بسته بندی های مناسب به صورت کاربردی و موثر منتقل شوند. شرکت های حمل و نقل در حال حاضر با استفاده از ماشین آلات مخصوص و تجهیزات مورد نیاز باربری را به انجام می دهند. با توجه به نوع بسته بندی و نوع مواد غذایی ماشین های باربری دارای تجهیزات لازم انتخاب می شوند تا غذاها در حین زنجیره انتقال سالم باقی بمانند. غذای دام و طیور در کارخانه با حجم بالا تولید می شوند و برای این که ارزش تغذیه ایی آن ها حفظ شود طی مراحلی فرآوری می شوند به ویژه در مورد غذای طیور این آماده سازی اهمیت بیشتری دارد.

البته غذاهایی که آماده می شوند بر اساس نوع دام یا طیور مورد نظر مراحل فرآوری هم ممکن است تغییر کند و حمل غذا با توجه به بسته بندی آن متفاوت شود. به عنوان مثال غذای دام های گوشتی با غذای دام های شیری تفاوت هایی دارد و جیره غذایی آن ها حتما باید به صورت علمی و اصولی تعیین شوند. مراحل فرآوری در حفظ ارزش تغذیه ایی و کیفیت غذاهای دام و طیور بسیار اهمیت دارند و روی سلامت دام و طیور اثر مستقیم می گذارند.

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای حمل و نقل مواد غذایی مورد نیاز برای دام و طیور

خوشبختانه پیشرفت های زیادی در تکنولوژی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای حمل غذای دام و طیور حاصل شده است. ارزش غذایی غذای دام و طیور باید در تمام مراحل انتقال حفظ شود و برای این کار ماشین های باربری باید دارای تجهیزات لازم باشند تا غذای دام و طیور در این زنجیره انتقال به خوبی و به راحتی انجام شود. شرکت های حمل و نقل با استفاده از تجهیزات مدرن و به روز غذای دام و طیور را به صورت انبوه و در حجم بالا از کارخانه ها به واحدهای پرورش دام و طیور منتقل می کنند.

برای ثبث سفارش با مشاوران تهران سعادت همراه باشید 

۰۲۱-۸۸۹۲۶۶۲۰

چون انتقال غذای دام و طیور در حجم بالا انجام می شوند شرکت های حمل و نقل برای حمل غذای دام و طیور از ماشین های باربری مانند تریلی حمل دان، تریلی حمل علوفه دامداری و دیگر ماشین های مخصوص با داشتن محفظه نگهداری مناسب جهت حفظ غذای دام و طیور استفاده می کنند. این ماشین های باربری دارای امکانات مناسبی برای بارگیری و تخلیه غذاهای دام و طیور هستند که در زمان انتقال را کوتاه تر ساخته و جابجایی را راحت تر می کنند.

مقالات مرتبط : حمل دام زنده

علاوه براین تمامی ماشین های باربری مخصوص باید از نظر وزارت بهداشت دارای مجوزهای لازم باشند تا مواد غذایی مخصوص دام و طیور به صورت سالم انتقال پیدا کنند. بهتر است که شرکت حمل و نقل دارای بارنامه های معتبر برای انتقال تضمینی باشند.

حمل غذای دام و طیور

عواملی که در زنجیره حمل مواد غذایی مخصوص دام و طیور اثر می گذارند؟

انتقال غذای مورد نیاز دام و طیور از کارخانه ها به واحدهای پرورش آن ها مانند هر روش دیگر حمل و نقل باید طبق اصول درست انجام شود تا میزان خسارت در حین جابجایی به حداقل برسد. بسته بندی و بارگیری فرآوری های غذای مخصوص دام و طیور، میزان هزینه انتقال، بهره گیری از کادر مجرب باربری در تمام مراحل انتقال و استفاده از ماشین های باربری مخصوص  همگی از عواملی هستند که در حین جابجایی غذای دام و طیور تاثیر دارند.

مراحلی که در کارخانه ها طی فرآوری مواد غذایی دام و طیور انجام می شوند به ویژه در مورد غذای مخصوص طیور کار بسته بندی را بسیار راحت تر کرده اند. در حین انتقال به ویژه در مسیرهای طولانی محفظه نگهداری غذاها باید خشک و به دور از رطوبت باشند تا باعث خرابی آن ها نشوند. همچنین برای تخلیه سریع تر بهتر است که ماشین های باربری و اتوبار مجهز به دریچه های مخصوص تخلیه باشند تا تخلیه سریع و راحت انجام شود.

 از دیگر عواملی که در تاثیر گذار، شرایط نگهداری از غذاها در زمان جابجایی توسط ماشین های باربری و اتوبار است. اگر ماشین های باربری امکانات لازم را برای حمل غذاهای مخصوص دام و یا طیور را نداشته باشند ممکن است در زمان انتقال از بین بروند و یا ارزش غذایی آن ها پایین بیاید. برای همین ضروری است که ماشین های باربری تجهیزات لازم و مجوزهای سازمان وزارت بهداشت را داشته باشند. چون غذای دام و طیور در حجم بالا انتقال داده می شوند و صدور بارنامه از سوی شرکت های حمل و نقل امری ضروری است.

برای ثبث سفارش با مشاوران تهران سعادت همراه باشید 

۰۲۱-۸۸۹۲۶۶۲۰

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

02188926620