باربری و حمل بار کالاهای فاسد شدنی

خدمات باربری و حمل بار انواع کالاهای فاسد شدنی

نحوه حمل بار انواع کالاهای فاسد شدنی

۵
(۲)

در این مقاله قصد داریم به بررسی حمل بار کالاهای فاسد شدنی بپردازیم.

بارهای فاسد شدنی به اقلامی گفته می شود که در اثر گذشت زمان، تغییر دما، رطوبت و فشار فاسد می شوند. این بارها به دلیل تفاوت با سایر بارها نیازمند اقدامات خاصی از لحظه تولید تا زمان مصرف است. حمل و نقل این بارها دشوار است زیرا مدت زمان زیادی نمی توانند در شرایط نرمال قرار بگیرند و امکان فاسد شدن، تغییر شکل و طعم و بو را دارند. که این امر موجب کاهش فروش و قیمت آنها می شود. اکثر مواد غذایی جز بارهای فاسد شدنی هستند.

از جمله مواد فاسد شدنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گوشت قرمز و گوشت طیور تازه یا منجمد
  • فرآورده های آبزی
  • لبنیات و تخم مرغ
  • میوه و سبزیجات
  • گل و گیاه
  • واکسن و نمونه خون
  • اعضای بدن

باربری و حمل بار کالاهای فاسد شدنی باید طبق استانداردهای نگهداری این مواد صورت گیرد. موادی را که نگهداری آنها کنار هم باعث تسریع خرابی می شود را باید جدا کرد، مثلا نباید گل ها و سبزیجات را باهم حمل کرد. حمل اعضای بدن و واکسن باید بدون معطلی و سریع طبق استانداردهای مربوطه صورت پذیرد. حمل بار کالاهای فاسد شدنی توسط شرکت باربری تهران سعادت با رعایت تمام استانداردها انجام می پذیرد. این موسسه با سابقه ۷۰ سال تجربه و تجهیزات مناسب حمل این نوع بارها، امکان باربری و حمل بار کالاهای فاسد شدنی به سراسر کشور با صدور فاکتورهای دولتی و کمترین قیمت و بالاترین کیفیت را برای شما فراهم آورده است.

دستورالعمل حمل بار کالاهای فاسد شدنی

حمل و نقل بارهای فاسد شدنی شرایط ویژه ای دارد. مدت زمان حمل، درجه حرارت، فشار و رطوبت باید برای هر کالای فاسد شدنی مطابق با استاندارد های خاصی باشد که موجب افزایش قیمت حمل این کالاها نسبت به سایر کالاها می شود. مسیر حمل ونقل برای کالاهای فاسد شدنی باید کوتاه ترین مسیر و بدون توقف باشد. برای حمل کالاهای فاسد شدنی از تجهیزات خاصی بهره می گیریم. وسایل حمل و نقل این کالاها حاوی اتاقک های یخچال دار و عایق شده است.

حمل بار کالاهای فاسد شدنی

شیوه باربری و حمل بار کالاهای فاسد شدنی بسیار مهم است زیرا هرگونه اشتباه در حمل ونقل می تواند باعث فاسد شدن کالا شود. روش های حمل ونقل به صورت هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای است.سرعت بالا و کیفیت بهتر مواد فاسد شدنی از جمله مزیت های استفاده از حمل ونقل هوایی است. برای مسیرهای طولانی و کالاهای حساس استفاده از حمل و نقل هوایی بهترین گزینه است.حمل و نقل دریایی برای باربری بین المللی کالا استفاده می شود واستفاده از این شیوه حمل ونقل در حال افزایش است.

حمل ونقل ریلی با توجه به سرعت و گنجایش بالا، ایمنی و مقرون به صرفه بودن برای کالاهای فاسد شدنی مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ای که در مورد حمل ونقل ریلی باید درنظر داشت نزدیک بودن ایستگاه های راه آهن به گیرنده کالا است.

حمل جاده ای از روش های حمل ونقل مرسوم است که برای کالاهای فاسد شدنی  با مسافت کوتاه استفاده می شود. روشی مقرون به صرفه، سریع و ایده آل. از معایب این نوع حمل ونقل می توان به خرابی کامیون، ترافیک و شرایط آب وهوایی اشاره شود که باعث طولانی شدن مسیر و فاسد شدن کالاها می شود.

در ادامه با ویژگی های وسیله باربری و حمل بار کالاهای فاسد شدنی آشنا می شویم.

ویژگی های وسیله حمل و نقل

اتاقک حمل بار این وسیله ها دارای کف، جداره، درب و سقف عایق هستند که امکان تبادل دما و رطوبت را با محیط خارج ندارند. همچنین مجهز به تجهیزات سرمایشی هستند. تجهیزات سرمایشی دارای منبع سرما هستند که باعث سرد شدن محیط می شوند.

کالاهای فاسد شدنی بدلیل حساسیتی که دارند لازم است قبل از بارگیری ویژگی های وسیله حمل ونقل چک شود. از جمله این ویژگی ها می توان به به موارد زیر اشاره کرد:

  • سالم بودن سیستم سرمایشی یا گرمایشی
  • تمیز و بی بو بودن اتاقک حمل مواد
  • باز بودن آبراه اتاقک
  • سرد شدن پیش از حمل بار
  • تنظیم بودن ترموستات

حمل بار کالاهای فاسد شدنی

روش های بارگیری کالاهای فاسد شدنی

یکی از مواردی که در باربری و حمل بار کالاهای فاسد شدنی به آن باید توجه داشت نحوه چیدمان بار در اتاقک وسیله نقلیه است. در چیدمان این کالاها باید به نحوه چرخش جریان هوا یا زنجیره هوای سرد توجه داشت. منبع هوای سرد در قسمت ابتدایی اتاقک نصب می شود و باید بتواند دمای مورد نظر کالاهای قرار گرفته در قسمت انتهایی اتاقک را تامین کند. روش های مختلفی برای بارگیری مواد فاسد شدنی وجود دارد که به نوع ماده فاسد شدنی، منجمد بودن، مسافت و مدت زمان حمل بستگی دارد.

در کالاهایی که به صورت بسته های قابل بارگیری حمل می شوند باید بین کالا و دیواره، سقف، زمین اتاقک و همچنین بین کالاها فاصله باشد. باید توجه داشت که کالاهای زیرین بر اثر فشار له نشوند.در مورد کالاهایی که به صورت فله ای حمل می شوند، روش های مختلفی بر اساس نوع کالا وجود دارد و هرکدام دارای استانداردهایی است.

قبل از بارگیری سیستم های سرمایشی و گرمایشی باید استاندارد شوند و ظرفیت وسیله حمل ونقل باید متناسب با حجم کالا باشد.

بسته بندی

فاسد شدن این کالاها باعث تغییراتی در محصول می شود که ممکن است سلامت مصرف کننده را به خطر بیاندازد. بسته بندی مناسب می تواند باعث به تاخیر انداختن فاسد شدن آنها شود. موادی که برای بسته بندی بارهای فاسد شدنی استفاده می شود عبارتند از: باکس های یخ، بسته های ژل، باکس های ویژه و …

اسناد حمل

اسناد بارهای فاسد شدنی شامل اطلاعاتی راجع به شرکت حمل و نقل، تاریخ صدور، حجم و … و همچنین اسناد تضمین سلامت بار که نیازمند اطلاعاتی از وسیله نقلیه، راننده و شرایطی که باید توسط راننده رعایت شود، است.

نحوه تشخیص بارهای فاسد شدنی هنگام حمل و نقل

با استفاده از اطلاعاتی که بر روی جعبه های کالا زده می شود میتوان به محتویات آن پی برد. بر روی برچسب های بسته بندی اطلاعاتی راجع به نوع بار باید درج شود. مانند تاریخ تولید و انقضا ودمای مورد نیاز.

برای اطلاع از نحوه ارسال و باربری بارهای فاسد شدنی لازم است با شرکت باربری تهران سعادت تماس بگیرید تا مناسب ترین نوع ارسال بر اساس استانداردها در سریعترین زمان ممکن بر حسب نوع کالای ارسالی انجام گیرد. قیمت باربری و حمل و نقل بارها نیز بر اساس وسیله حمل و حجم بار متغیر است. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 5 =

02188926620