باربری و حمل میوه

خدمات باربری و حمل میوه به سراسر ایران

باربری و حمل میوه

۳.۷
(۳)

چه اصولی باید برای باربری و حمل میوه رعایت شود ؟

باربری و حمل میوه و سبزیجات به دلیل حساسیت آن کار دشواری است و باید هرلحظه دمای آن مناسب باشد در غیر این صورت میوه و سبزیجات فاسد می شوند وغیر قابل مصرف می شوند، رانندگانی که مسئول حمل میوه و سبزیجات هستند باید در زمان بارگذاری، در طی مسیر و هنگام تخلیه به نکاتی توجه کنند و اصولی را رعایت کنند که به محصولات آن ها آسیبی وارد نشود و میوه های سالمی را به مقصد برسانند.

ما دراین مقاله می خواهیم بررسی کنیم که چه اصولی باید برای باربری و حمل میوه رعایت شود، حمل میوه توسط چه نوع ماشین هایی صورت می گیرد و صادرات میوه و سبزیجات به چه شکل امکان پذیر است.

درحمل یخچالی میوه و سبزیجات چه اصولی باید رعایت شود ؟

اولین نکته این است که ماشین باربری و حمل میوه باید ناوگان های یخچالی باشد که درکل مسیر دمای مناسب داشته باشد و در تمام لحظات دمای داخل یخچال های تریلی قابل کنترل باشد، برای هر نوع میوه توجه داشته باشند که درجه ی رطوبت و دما به چه میزان باید باشد که میوه و سبزیجات آسیب نبینند.

نکته دوم این است که باید مراقب باشید که میوه وسبزیجات درهنگام بارگیری و تخلیه، شوک دمایی به آن ها وارد نشود که موجب فساد آن ها شود ، برای جلوگیری از این شوک باید محصولات در فضای پیش سرد قرارگیرند.

نکته سوم و بسیار مهم این است که میوه و تره بار برای سالم ماندن نیازاست در میان آن ها هوا و رطوبت در جریان باشد، این نکته باید درمسیر حمل توجه شود و میزان رطوبت و دمای یخچال ها را تنظیم کنند.

نکته چهارم این است که اگرقراراست میوه و سبزیجات مختلف باهم دریک تریلی حمل شوند باید به نوع و دمای موردنیاز هرکدام از میوه ها توجه داشت، زیرا میزان دما، رطوبت، اتیلن و دی اکسید کربن تولیدی برای هرکدام از میوه ها متفاوت است و باید دسته بندی مناسبی صورت گیرد.

باربری و حمل میوه

حمل میوه را باید به شرکت های باربری و اتوبار میوه و تره بار بسپارید که با رعایت اصول و نکات ضروری ، محصولات شما در صحت کامل به مقصد برسند. شرکت تهران سعادت یکی از قدیمی ترین و باتجربه ترین باربری هایی می باشد که ماشین های یخچالی دارند، تمامی اصول و قوانین باربری و حمل میوه و تره بار را آموزش دیده اند و برای حمل محصولات شما استانداردها را به درستی انجام می دهند، شما می توانید با آن قرارداد داشته باشید و تضمین کاری از آن ها بخواهید که برای محصولات شما مشکلی پیش نیاید.

هزینه حمل میوه و تره بار با تریلی یخچالی

هزینه باربری و حمل میوه و تره بار به فصل تولید محصولات و زمان توزیع آن بستگی دارد، مثلا در فصول خاصی از بهار تا تابستان که زمان برداشت محصولات کشاورزان و باغداران فرا می رسد، برای جلوگیری از خراب شدن محصولات باید به سرعت بعد از برداشت بارگیری شوند ودر کوتاه ترین زمان به سراسر کشور توزیع شوند، به طبع در این فصول درخواست باغداران و کشاورزان به شرکت های باربری و اتوبار برای تریلی های یخچالی افزایش می یابد وبه دلیل درخواست بالا برای توزیع سریع محصولات هزینه حمل و نقل نیز افزایش می یابد.

صادرات میوه

صادرات میوه و سبزیجات توسط ناوگان های یخچال دارصورت می گیرد و محصولات در سراسر کشور توزیع می شود و اگر کفایت کند اجازه ی صادرکردن آن محصول خاص را می دهند.تولید کنندگان برای انجام صادرات میوه و تره بار باید در ایران ناوگان یخچالی مناسب را در اختیار داشته باشند و مجوز های صادرحمل میوه را در اختیار گمرک قرار دهند، درصورت تایید و تکمیل مراحل قانونی اجازه ی صادرات به آن ها داده می شود .

تولید کنندگان می توانند با شرکت های حمل و نقل که دارای ماشین سنگین و ناوگان های سنگین می باشند قرارداد ببندند، شرکتی که در مرزها نمایندگی داشته باشد مسئولیت تمام کارهای قانونی را برعهده بگیرند و بدون هیچ مشکلی محصول موردنظر را به کشورهای همسایه حمل کنند.

محصولات صادراتی یخچالی

باربری و حمل میوه و تره باربه کشورهای دیگر بسیارحساس می باشد و به دلیل طولانی بودن مسیرباید تمامی اصول و استانداردها به درستی انجام شود، دما ی یخچال ها، میزان رطوبت آن ها طبق نوع میوه و تره بار تنظیم شود و چینش آن ها به شکلی باشد که هوای کافی میان آن ها درجریان باشد که احتمال خرابی و فاسد شدن میوه ها به صفر برسد .میوه های هسته دارمانند گیلاس، آلبالو،هلو، شلیل ،زردآلو باید در یک دسته قرار گیرند و صادر شوند این موارد میوه های حساسی هستند که باید با مراقبت های ویژه حمل شوند.

محصولاتی مانند گوجه، انار، کیوی و پرتقال که صادرات زیادی ازاین محصولات هستند در دسته ی دیگر قرار می گیرند و انواع کلم و انواع سبزیجات و پیاز و سیب زمینی ، سیر، فلفل دلمه و .. در دسته ی دیگر.اگر دسته بندی میوه و تره بار به درستی صورت گیرد حمل آن ها نیز راحت تر می شود و نوع مراقبت آن ها از یکدیگر تفکیک می شود.شرکت تهران سعادت دارای انواع ماشین های حمل باریخچال دارمی باشد که بارهای لبنی و تره بار شما را با بهترین مراقبت ها به مقصد می رساند.

بیشتر مطالعه کنید : باربری و حمل بار یخچالی

تحویل میوه و سبزیجات در مقصد

ماشین باربری و حمل میوه و سبزیجات باید طبق زمان معین به مقصد برسد، هنگام تحویل بار یک نماینده به بررسی محصولات می پردازد، میزان حجم و وزن باررا اندازه گیری می کند، از سالم بودن میوه و محصولات اطمینان حاصل می کند و بعد قرارداد را تایید می کند و محصولات را تحویل می گیرد .درصورت آسیب دیدن محصولات درزمان حمل و نقل خسارات وارد شده به طرفین قرارداد گزارش داده می شود و اگر میان آن ها توافق صورت گیرد هر دوطرف معامله به یک میزان پرداخت خسارات را برعهده می گیرند و بقیه ی محصولات سالم به گیرنده تحویل داده می شود.

میوه ها برای حمل و نقل به ماشین های یخچالی نیاز دارند و باید میزان دمای آن طبق میزان زمان مسیر حمل آن ها تنظیم شود. در زمان تخلیه ی بار باید به اصول و نکات خاص آن توجه کنند زیرا با تخلیه ی میوه ها از یخچال های ماشین به محیط بیرون، خصوصا در فصل تابستان که هوا گرم است احتمال وارد شدن شوک به میوه و محصولات تره بار وجود دارد، این شوک تغییر دما می تواند به محصولات آسیب وارد کند، درنتیجه باید با مراقبت های ویژه میوه و تره بار را به مقصد رساند.

شرکت تهران سعادت یکی از بهترین شرکت های باربری و اتوبار در سطح کشور است که در بیشتر مراکز استان ها نمایندگانی دارند و شما برای حمل هر نوع بار به هر نقطه از سطح کشور می توانید از امکانات و تجربیات این شرکت استفاده کنید .

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۳.۷ / ۵. تعداد آرا: ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 7 =

02188926620